Hoidosta soitettiin, että pitää mennä hakemaan lapsi kun kuumetta 37,1. Onko ihan laillista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Tän hoitajan kanssa mulla menee kohta hermo! Palautin aamulla kesälomalapun. Hoidothan kiinni 6 viikkoa kesällä. Laitoin, että 3 viikkona lapsi tarvitsee hoitopaikan ma ja ke eli yhteensä 6 päivää kolmen viikon aikana.

Olen yh ja pätkätöissä. Saan yhden palkallisen viikon vapaata ja 2 viikkoa saan pitää palkatonta vapaata. Alko kyselemään sit että eikö mummit tai kummit tai isä voi hoitaa lasta loppujen 3 viikon siksns. Ei onnistu noille päiville, yritetty on. Sit päivitteli "kukaan muu lapsista ei tarvitse varahoitoa" "aika kurjaa lapselle kun yksin pitää mennä vieraaseen paikkaan hoitoon" Vittu ihan niin kuin mua ei se harmittais :(

Nyt kaiken huippu että pitäis lähteä hakemaan lapsi hoidosta kun mittari näyttää 37,1!!!!!!!!!!! Niillä on juuri nukkumaanmeno aika ja sovittiin että mittaa kuumeen uudestaan kun lapsi herää ja jos vielä näyttää lämpöä niin lähden hakemaan.

Teen kyllä valituksen tästä hoitajasta tänään aivan taatusti. Talvilomalla kun kerroin et tyttö tarvii 2 päivää varahoitoa ja taas hoitaja kertoi kuinka kukaan muu lapsista ei tarvitse ja varahoito oli täynnä niin valitti "joudun sit yhden lapsen takia tulemaan töihin 2 päiväksi" "mullekkin tulisi kyllä loma tarpeeseen ja harmittaa jos en pysty koko lomaa pitämään" Meinasin sillon jo ilmottaa käytöksestä mutta en saanu aikaseks. Tänään sen teen ihan varmasti!

En tiedä pänniikö hoitajaa kun olen nuori yh vai mitä sillä on mua vastaan?!

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
On kai niillä ollut joku syy, miksi ovat mitanneet lapselta kuumeen?? Jos on vaikuttanut kipeältä..

mä kans veikkaan et on muuten kipeän oloinen, ja lämpö koholla niin siksi soitti..

meillä normaalilämpö tolla digitaalisella mittarilla on kaikilla alle 36, joten toi 37,1 on jo kuumetta.

Mun mielestä pelkkä lämpö ei kerro mitään (kuume on eri juttu), mutta onko lapsi ollut muuten kipeä/ levoton/ itkuinen? Ei lapsi välttämättä ole hoitokunnossa, vaikkei kuumetta olisikaan.

Jos lapsi vaikuttaa muuten kipeeltä, niin parempi sille että pääsee kotia. Mutta jos on vaikka koko aamun touhunnu ja ollu esim liikaa vaatetta ulkona, niin voi olla väsähtänyt ja kuumissaan se nostaa lämpöä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On kai niillä ollut joku syy, miksi ovat mitanneet lapselta kuumeen?? Jos on vaikuttanut kipeältä..

Sano et tytöllä on ollu vähän vilu... mut onko se syy jos mittar näyttää 37,1?

No jos ei muuten ole kipeän oloinen, niin lisää vaatetta vaan päälle ja antaa olla hoidossa..!

eli sä siis meinaat että he ihan vittuuttaan sieltä sulle soittavat, että laps ois haettava kotio ku on "kipeä" vai miten se oli ?

minkä ikäisestä on kyse. pienellä lapsella normaali lämmöksi lasketaan viel vähä yli 37 riippuu mitä lapsi on touhuillut sen jälkeen katsotaan että on lievää lämpöä.......

Lainaus:

Lämpö mitataan, kun lapsi on ensin levännyt 20 minuuttia viileässä huoneessa. Kun lapsi on aktiivinen ja leikkii, ruumiinlämpö saattaa terveenäkin nousta 38 asteeseen. Ruumiinlämpö nousee helposti myös silloin, kun lapsi oleskelee hyvin lämpimässä huoneessa. Normaali aamulämpötila on 37 astetta, ja iltalämpötila vastaavasti 37,5 astetta.

Mikäli halutaan tarkka kehon lämpötila, lämpö on mitattava peräaukosta. Peräaukosta mitattuna kehon normaali lämpö on 37 astetta. Jos lämpö on aamulla peräaukosta mitattuna 37,5 astetta tai enemmän, henkilöllä on kuumetta. Illalla kehon lämpö on korkeampi, tällöin vasta 37,8 astetta lasketaan kuumeeksi.

Kainalosta, korvasta ja suusta mitattu lämpö ei anna kehon tarkkaa lämpötilaa. Kainalon, suun ja korvan lämpötila on alhaisempi kuin peräsuolen, ja niistä mitattuun lämpöön ei voida luottaa. Näistä paikoista mitattu lämpö voi vain antaa osviittaa siitä, onko henkilöllä kohonnut kehon lämpötila, mutta tarkkaa kehon lämpötilaa niistä ei saa

http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/id=525/sprog=4/grp=2/menu=1/

lapsen ruumiinlämpö voi nousta jopa lähelle 38 kovemmin touhutessa...eli ei kyl heti kannata siraudeks mieltää jos ei muit aoireita..http://www.sygeborn.dk/frame.cfm/cms/id=525/sprog=4/grp=2/menu=1/

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

eli sä siis meinaat että he ihan vittuuttaan sieltä sulle soittavat, että laps ois haettava kotio ku on "kipeä" vai miten se oli ?

Jos ainoat oireet on että lämpö 37,1 ja lapsella on vilu, niin ei mun mielestä ole niin kipeä että pitäisi ap:n lähteä kesken päivän töistä. Kirjoittaako tuosta muka lääkäri sairaslomaa? Harva voi töistä lähteä ihan miten vaan, mä en ainakaan, pitäisi olla sairaslomalappu... ja lääkäri kyllä nauraisi päin naamaa noista oireista.

No itse pph:na sanoisin et parempi hakee lapsi pois hoidosta jos on lämpöö. Turhaa pilata muiden hoitolasten päivää. Me ainakin ollaan yleensä iltapäivisin ulkona. Muut lapset kärsii jos joutuvat olemaan sisällä siksi, että yksi lapsi on kipeenä hoidossa. Kannattais ajatella niitä muitakin lapsia. Ei olisi varmaan itestäskään kivaa jos sinun lapsesi joutuisi kärsimään jonkun muun lapsen takia sisätiloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

Tän hoitajan ollessa kyseessä ja kaiken muun perusteella mitä sammakoita (tossa ei ollut läheskään kaikki kerrottu) se on mulle suustaan päästänyt niin vastaus on KYLLÄ!

Olen kuullut, että päiväkodista on lähetetty kotiin, kun lämpö on tasan 37. Itse tiedän suurinpiirtein hoitolasteni lämmöt ja jos esim. normaalisti on 36,2 ja sitten yhtäkkiä onkin 37,1 niin soittaisin hakemaan kotiin! Ja olotilastahan sen huomaa. Vanhemmat ovat olleet ihan tyytyväisiä, että on lapsi saatu ajoissa kotiin toipumaan. Sairaslomaa (ja palkallista) siitä saa 3 päivää, jos lapsi on sairas. Missä siis ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Pystyttäisiinkö kunnan päivähoitotoimistosta antamaan sulle joku toinen hoitaja...?

Tyttö on 3v kun joku kysyi. Kyse on yksityisestä päiväkodista, mutta mun tytöllä on kunnallisen kautta toi paikka. 2 muuta hoitajaa on aivan ihania, tää yksi on ottanut mun tytön silmätikuksi.

no minä hakisin kotia,varsinkin jos OLISIN KOTONA KUTEN AP,nähtävästi--> vai työaikanako täällä pastalla surffailet kysymässä mikä on laillista ja mikä ei ..

Yhteistyössä