Hoi tänne kaikki runsaasti LAIHDUTTANEET! Tai muut laihduttajat!

• Viestiketjun aloittaja kilotveks
  • Ensimmäinen viesti
kilotveks
Kuulisin mielelläni laihdutuskertomuksianne. Millä laihduitte ja missä ajassa? Miten se on vaikuttanut teihin? Ihan mitä tahansa!

Olen itse lihonut hiljalleen viimeisen 4 vuoden aikana yli 20kg. Painoa on tällä hetkellä 88kg ja pituutta 162cm, eli ylimääräistä on ja paljon. Tavoitteena olisi vähintään -30kg. En mä ala näitä läskejä millään selittelemään, olen herkutellut aivan liikaa ja en ole liikkunut käytännössä ollenkaan. Koska olen vartaloltani tiimalasi, niin näytän isolta, mutta sopusuhtaiselta, mitat 117-88-117 :(

Nyt on neljättä päivää dieetti päällä. Olen mukana Jutta Gustafbergin Superdieetissä, jossa on siis tiukka VHH-ruokavalio ja paljon liikuntaa. Eilen kahvakuulatreenit tehty ja maanantaina ostamaan salikorttia. Eilisen treenin jälkeen lihakset huutaa hoosiannaa, jollain tavalla jopa nautin tästä tunteesta. Motivaatio on ihan MIELETÖN. Minulla ei ole jojolaihduttajan taustaa, olen pitkään miettinyt aloittavani laihdutuksen mutta en ole saanut aikaiseksi. Ehkä aika ei ollut valmis, nyt se on. Mistään uudenvuodenlupauksesta ei ole kyse, päätös syntyi ihan yhtäkkiä, että nyt helvetti riitti ja pakko sen on aloittaa kunnolla.

Omia motivaattoreitani on...

- Hyvä kunto ja kevyempi olo
- Terveelliset elämäntavat jatkossakin, liikunnan löytäminen elämään
- ULKONÄKÖ. Nyt kun olen vielä nuori, niin haluan olla kerrankin superhyvännäköinen :D Olen muuten oikein tyytyväinen ulkonäkööni, mutta kyllä nää läskit pilaa kaiken
- Olisi ihanaa kerrankin pukeutua niin kuin haluaa, eikä valita vaatteita sen mukaan että missä kroppa näyttää siedettävimmältä. Haaveilen jo siitä, että laitan tiukan topin ja farkut jalkaani, enkä tursuile mistään...

Omia ongelmiani...

- Täysin liikuntaa harrastamattomalle tämä on melkoinen muutos
- Haluan kaiken nyt ja heti, en todellakaan jaksa mitään 1½vuoden tavoiteaikaa.

Laihdutustani taas tukee..

- Mieletön motivaatio, päätös.
- Tykkään terveellisestä ja kevyestä ruuasta
- Mies tukee projektissa 100% ja lähti mukaan elämänmuutokseen, vaikka ei itse laihduta
- Tapahtuma kesällä, missä haluan näyttää hyvältä

Tulkaa kertomaan kuulumisia, kokemuksia, vinkkejä ja mielipiteitä! :)

lössähtänyt
Minä olen samanpituinen kuin sinä ja painoa löytyy 60 kg. En harrasta liikuntaa melkein koskaan ja joo, kyllä se näkyy velttoutena ja vatsamakkaroina. En ole tiimalasivartaloinen, mutta olisinpa! :D

Nyt ajatuksena lähinnä kiinteytys ja kuntoilun aloittaminen.

Kuukkeli, Kuukkeli harmaana
Olen ollut jojoilija. On hämmästyttävää ja karmivaa, että isojen laihdutusurakoiden jälkeen en olekaan saanut pidettyä painoa kurissa. Tosin olen pitänyt kuitenkin 1,5v-4 vuotta. Nyt alle vuoden ikäisen lapsen ja neljän muun lapsen äitinä on tullut olo, että on pakko saada aikaiseksi pysyvä muutos elintapoihin. Itselleni on aina ollut vaikea asia annoskoko ja viime vuosina makeansyönti.

Olen hylännyt makean syönnin vauvan synnytyksen jälkeen. Tosi helpottava ja vapauttava päätös. Olen harkinnut asiasta pysyvää ratkaisua, koska koen etten osaa makean kanssa pysyä kohtuudessa. Enää makeanhimo ei vaivaa lainkaan. Aiemmin makea suupala oli aamulla mielessä ensimmäisenä.

Olen myös hylännyt leivänsyönnin ja pienentänyt annoskokoja reippaasti. Lasten kanssa ulkoilua olen lisännyt liikunnaksi. Painoni on pudonnut synnytyksen jälkeen jo noin 25 kg - siitä tosin nestettä varmaan liki 10 kg. Olen siis laihtunut noin kahden kilon kuukausitahdilla. Se on paljon hitaampi tahti kuin mitä olen laihtunut aiemmissa isoissa laihdutusurakoissa. Pidän kiinni nyt tästä hitaahkosta laihtumisesta ja psyykkaan itseäni loppuelämän kestäviin muutoksiin. Haen motiavaatiota ennen kaikkea omasta olotilastani. Olen nyt pirteä ja reipas. Lihavampana jatkuvasti väsynyt - ja niin inhottavan täynnä!

Kannattaa kovasta motivaatiosta ja kiireestä huolimatta malttaa mielensä ja keskittyä tavoitteisiin maltilla. Vaaranpaikka omalla kohdallasi on tuo kesän tapahtuma: mitäs sen jälkeen tapahtuu?

"a p"
Mukavaa, että on tullut pari viestiä :) Itselläni ei siis suinkaan ole tarkoitus olla hoikka kesään mennessä, vaan suurin päämääräni on löytää liikunnan ilo ja alkaa syömään säännöllisesti. Olen tyypillinen iltasyöjä, kahdeksalta mätän koko päivän ateriat ja makaan sohvalla koko loppuillan.

Ruokavaliossa itseni pitää alkaa sylmään SÄÄNNÖLLISESTI, pienempia ateroita kerralla. Jättää myös karkit pois, koska syön niitä melko paljon. Alkoa koitan myös vähän vähentää.

Kaksi vuotta sitten, kun isoäidistäni johtunut huolistressi laukesi, iski vanha vatsavaivani. Pystyin syömään vain pieniä annoksia kerrallaan, muuten tuli todella paha olo, ja pahimmillaan oksennus.
Vaivani ansiosta pääsin hyvään ruokarytmiin ja söin pieniä annoksia. Laihduin viidessä kuukaudessa "kuin itsestään" 14 kg. Söin toki kohtuullisen terveellisesti, mutta en luopunut mistään.
Vähän oli mulle liikaa painoa vielä ja muutaman kilon sitten rutistinkin helposti Rasvanpoltto-oppaan avulla.
Alkupaino oli noin 75 kg, pituutta 168 cm, lopulta paino vakiintui noin 57 kg:n. Tosin nyt 55 kg, isäni poismeno aiheutti ruokahaluttomuutta, mutta pointti on mulla siinä, että nyt tietoisesti pätkäpaastoan. Voin syödä mitä vain, no, kun vatsalaukku on sopivasti pienentynyt, niin määrät ovat kohtuullisia, ja paino pysyy siellä missä pitääkin.
Lisäksi toki liikun, harrastukseni ei ole kaikista kevein, brasilialainen jujutsu, no, saan siis syödä niin paljon kuin huvittaa!
Jussi Riekiltä ilmestyi tänään??? uusi opus, jonka aion ostaa, siinä siis tietoa syömisistä ja liikunnasta, laihtumisesta, no, Jussi tietää mistä kirjoittaa. Laihtuminen voi olla helppoa, jos niin haluaa, ja varsinkin jos haluaa tuota rasvaa tehokkaammin polttaa.

"vieras"
Itse en ihan noin suuria määriä ole koskaan laihduttanut. Kerran olen ollut ihan kunnon laihdutuskuurilla ja silloin pudotin painoa kymmenisen kiloa. Keinoina oli ihan vaan ruokavalion terveellistäminen. Pienensin annoskokoja, jätin iltaherkuttelun ja lisäsin kasvisten ja hedelmien määrää. Tällä ruokavaliolla paino tippui tasaisesti ihan ilman suurempaa työtä. Kun vaan muisti vähän laskea kaloreita ja piti pintansa herkkuja vastaan. No sitten ostettiin talo ja remontoidessa ne kilot tulikin pikkuhiljaa takaisin kun alkoi ruokavalio lipsumaan. Sitten tulinkin raskaaksi ja kiloja on tullut liikaa, tuntuu että vaikka yrittää tehdä terveellisiä valintoja niin paino vaan nousee. Oonkin ottanut sen linjan että syön miten itsestä tuntuu hyvältä enkä välitä siitä mitä vaaka näyttää. Synnytyksen jälkeen sitten näkee että mikä oli nesteen määrä ja mitä jää oikeasti pudotettavaa. Tällähetkellä vaaka näyttää lähes 110 kiloa (laskettuun aikaan viikko). Tarkoitus olisi saada paino vakiintumaan sinne 65-69 mitä se oli kun viimeksi laihdutin. En aio ryhtyä varsinaiselle dietille, vaan tarkoitus löytää sellainen ruokavalio mitä pystyn noudattamaan pitkään, ettei paino ala jojoilemaan. Olen nyt raskauden lopua kohden kokoajan yrittänyt terveellistää ruokavaliotani, mutta liikuntaa en juuri pysty ottamaan mukaan, eli synnytyksestä alkaa kova taisto kiloja vastaan. Tietysti ei voi liian alhaisille kaloreille mennä, ettei imetys kärsi.

Yhteistyössä