Hoi!Pulloruokkiat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
ihan mielenkiinnosta kyselen että miten teillä jotka ette imetä noi yösyötöt menee?onko pullo aina valmiina odottamassa lämmitystä vai joudutteko aina nousee ylös ja laittaa korvikkeet pullon ja sitten lämmittää, vai miten?itse imetän ja se tuntuu tosi helpolta laittaa tissi vaan vauvan suuhun ja jatkaa unia.

siis nukutko sä kun imetät? mä en kyllä ikimaailmassa uskaltais nukkua; onhan niitä tarinoita kuultu missä vauva on tukehtunut imetyksen aikana kun äiti on nukkunut...

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
ihan mielenkiinnosta kyselen että miten teillä jotka ette imetä noi yösyötöt menee?onko pullo aina valmiina odottamassa lämmitystä vai joudutteko aina nousee ylös ja laittaa korvikkeet pullon ja sitten lämmittää, vai miten?itse imetän ja se tuntuu tosi helpolta laittaa tissi vaan vauvan suuhun ja jatkaa unia.

mut pullolapset nukkuu pikemmin yöt läpi syömättä, yhtään väheksymättä imetystä..

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:

mut pullolapset nukkuu pikemmin yöt läpi syömättä, yhtään väheksymättä imetystä..

Meillä on maito valmiina pullossa jääkaapissa.
Mutta kyllä, joudun nousemaan ja lämmittämään sen.
Tosin äidinmaidolla ollessaan tyttö söi yölläkin noin kahden tunnin välein ja viipyi tissillä ainakin sen puoli tuntia. Nyt syö vain kerran tai kaksi ja nopsaan... (meillä siis vasta tutteliin siirrytty)

meillä neiti söi huoneenlämpöistä,eli mulla oli pulloja ja avaamattomia maitotetroja pöydällä sängyn vieressä.
Kaksi kertaa heräs pienempänä syömään öisin kun olin puolen yön aikaan vielä ruokkinut ennen omaa nukkumaan menoa ja yösyötöt loppu meillä reilu 4kk iässä.

No kovin pitkään ei ole öisin syötetty, mutta silloin kun syötettiin, otin jääkaapista valmiiksi täytetyn pullon ja lämmitin sen. Aikaa tähän meni n. minuutti. Ei sen kauempaa kuin tissin esille kaivamiseenkaan. ;)

Meillä oli maitovastike jauheena, välillä itsevalittuna ja välillä pakon edessä. Me tehtiin niin, että tuttipulloon oli jauhe mitattuna valmiiksi yöllistä seuraavaa syöttöä varten. Sitten ruoka-ajan tullessa mixasin termospullosta lämmintä keitettyä vettä ja vesipullosta keitettyä, mutta kylmentynyttä vettä siihen päälle niin että tuli sopivan lämpöistä. Meillä tää toimi ja jäi tavaksi siitä kun lapsi saatiin syntymämaassaan eikä siellä ollut mikroa käytettävissäkään.
Itse en pitänyt maitojauheen kanssa pelaamista hankalana, mutta eipä kyllä ole kokemustakaan - eikä siten kommenttiakaan - siitä olisiko ollut paljon helpompaa tuo rintamaidolla pelaaminen. Ainakin tässä meidän kuviossa isä oli ihan tasavertaisesti hyödynnettävissä ruoan antajana ja se oli hienoa se. Oltiin sitten molemmat tasan yhtä väsyneitä valvomisista...

Alkuperäinen kirjoittaja ihmetteliä:
Kiitoksia vastauksista! pullosta ruokkiminen vaikuttaa yhtä helpolta kuin imettäminenkin =)

En kyllä usko että voi olla yhtä helppoa. Minäkin välillä unissani imetän ja mikäs sen helpompaa. :) Tosin jos heräävät samaan aikaan syömään, en tietty kahta voi imettää unissani. Onneksi nuo nyt harvemmin öisin syövät.

siis jos olet ihmettelijJÄ, niin minä olen ruokkiJA. Otapa ens kerran, kun imettelet ja on siinä joutilasta aikaa, suomen kielen kielioppi ja lueskele sitä samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ettekö te vaihda vaippaa sitten ikinä öisin syötön yhteydessä? Jos vaan äkkiä ruokitaan ja takaisin unille?

Ei meillä ainakaan yöllä vaippaa vaihdettu, jos ei ollut kakkaa tullut.Miksi pitäisi pissa vaippa yöllä vaihtaa?Vauva valveentuu ja nukkumaan käynti hankalampaa!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
ettekö te vaihda vaippaa sitten ikinä öisin syötön yhteydessä? Jos vaan äkkiä ruokitaan ja takaisin unille?

Ei meillä ainakaan yöllä vaippaa vaihdettu, jos ei ollut kakkaa tullut.Miksi pitäisi pissa vaippa yöllä vaihtaa?Vauva valveentuu ja nukkumaan käynti hankalampaa!

näin minäkin tein.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

näin minäkin tein.

En minäkän vaihda ellei sitten ole jo tosi tosi märkä että aamuun mennessä pissat ohi vaipan..
ja yöpöydällä avaamaton tetra + pullo ja siitä laitan pikaisesti maidon yöllä.

Niin siis vaipanvaihtoon sovellan maalaisjärkeä öisinkin. Kakat vaihtoon heti, mutta jos ei ylivuotoriskiä pissasta ole niin en ole mielestäni huono äiti jos annan nukkua vaipassa jossa on jo pissaa. Mieluummin annan katkeamattomat (niin katkeamattomat kuin mahdollista) yöunet kuin rutikuivan vaipan pitkin yötä. Yritin olla valojakin sytyttelemätä yöllä kun pulloruokailulla oltiin. Ei vauvan tarvii varsinaisesti havahtua virkuksi asti keskellä yötä jos se on vältettävissä.

Meillä esikoinen oli valvoi ensimmäiset kaksi kuukautta läpi yön, joten silloin lämmiteltiin maitoa tai annettiin huoneenlämpöisenä. Kahden kuukauden iässä rupesi ylipäätään nukkumaan öisin ja ei tarvinnut yösyöttöjä.

Kuopuksen kanssa toimittiin niin, että korvike tarjottiin huoneenlämpöisenä ja hyvin maistui. Yöheräämiset kuopus lopetti n 5 kk:n ikäisenä.

Uusimmat

Yhteistyössä