Hoi palstailijat, jotka sanoo, että voi voi raskaus! Vappukin sen tietää :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin no.. jos ei ole mitään vaivoja niin eihän se silloin olekaan mikään sairaus. Toisille vaan niitä vaivoja tulee vähän enemmän ja kyllä se raskaus on silloin aiheuttanut niitä "sairauksia" jolloin ei jaksa samalla tavalla kuin ei-raskaana.

Onpa kyllä harvinaisen ruma mekko :D

Mä olen aina pitänyt (tai ainakin olisin pystynyt pitämään) korkeitakin kenkiä ihan loppuun asti kun onnekseni en oo koskaan kärsinyt mistään kummemmista turvotuksista tai jalat ei oo levinneet... Mutta ymmärrän kyllä että monelle voi niin käydä, ihan itsestä riippumattomista syistä.

Ja joo, raskaus ei ole sairaus mutta raskauden myötä voi monelle odottajalle tulla erinäisiä vaivoja ja sairauksia. Kivat Vapulle jos on niiltä säästynyt. Kuvittelis että tuon ikäinen ihminen osais silti ajatella että ehkä kaikki ei oo yhtä onnekkaita.

Mutta enivei, toivottavasti Vapun loppuraskaus sujuu yhtä helposti :)

Voi pyhä Sylvi! Ei minullakaan ole mitään oireita, kuudennella kuulla olen, ja edelleen samat kengät(korkkaritkin) jalassa. Mutta laskenkin itseni yhdeksi onnekkaista, joille ei niitä vaivoja tai edes ihon huononemisia ole tullut.

Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita.

Pistää hiukka vatuttamaan nää tälläisrt kommentit. Itse nuori 2 lapsen äiti, hyväkuntoinen, urheilullinen jne. Rakastan korkokenkiä ja kauniita vaatteita. Mutta kuin ollakaan, mun kroppa ei todellakaan pitänyt raskauksista, ei sitten ollenkaan. Molemmilla kerroilla kovat avaavat supistukset alkaneet ennen rv 30, jonka jälkeen pitänyt ottaa rennosti. Kovat kivut, ja kamala turvotus. Vaikka kovasti olisinkin halunnut liikkumista ja normaalia elämää jatkaa, mutta ei.
Siksipä en enempää lapsia teekään, koska mun pää ei kestä sitä raskausaikaa, lapsia kyllä jaksaisin useammankin.

[QUOTE="Vieras";26414052]Pistää hiukka vatuttamaan nää tälläisrt kommentit. Itse nuori 2 lapsen äiti, hyväkuntoinen, urheilullinen jne. Rakastan korkokenkiä ja kauniita vaatteita. Mutta kuin ollakaan, mun kroppa ei todellakaan pitänyt raskauksista, ei sitten ollenkaan. Molemmilla kerroilla kovat avaavat supistukset alkaneet ennen rv 30, jonka jälkeen pitänyt ottaa rennosti. Kovat kivut, ja kamala turvotus. Vaikka kovasti olisinkin halunnut liikkumista ja normaalia elämää jatkaa, mutta ei.
Siksipä en enempää lapsia teekään, koska mun pää ei kestä sitä raskausaikaa, lapsia kyllä jaksaisin useammankin.[/QUOTE]

Oletko kateellinen???????

[QUOTE="vieras";26414057]Oletko kateellinen???????[/QUOTE]

Ai mistä? Siitä että jonkun raskaus sujuu hyvin ja ilman ongelmia, kun itse taas joutunut kärsimään?
No, en ehkä kateellinen, mutta totta helkutissa se ärsyttää että itse kärsii, itsestään riippumattomista syistä, ja joku onnellinen selviää vähemmällä.
Kateellinen en ole, koska ehkä olen sitten ihmisenä sen verran viisaampi että ymmärrän sen tosiasian ettei kaikkeen voi parhaalla tahdollakaan itse vaikuttaa, joten hyvästä onnestaan on turha pelkästään itseään kiittää.

mulla kaveri, joka oksensi koko raskaus ajan ympäri vuorokauden..
Mulla tulehtui iskiashermo ja turvotuksen vuoksi jalan koko kasvoi 3 numeroa ja sormet olivat kuin lenkkimakkarat..

Eihän se raskaus sairaus ole, mutta olen minä terveempiäkin päiviä elämässäni nähnyt. ..

Mä voisin kahden vaikean raskauden ja kahden pikkukeskosen äitinä hieman jutella Vapun kanssa tuosta aiheesta. On hienoa että monella raskaus sujuu hyvin. Vaan me kaikki emme ole onnekaita. Voin kertoa että kun raskausmyrkytys nostaa verenpaineen tasolle 125/200 ei olo ole enää terve, vaikka raskaus ei muka sairaus olekaan...

Ymmärrän pointin, lähtökohtaisesti raskaus ei ole sairaus. Mutta nämä toitottajat tuntuvat unohtavan sen että se sitä voi toisille olla. Ihan ilman omaa syytä. Ja silloin raskaus tulee ottaa sairautena koska tilanne voi olla hengenvaarallinen sille lapselle ja pahimmassa myös äidillekin.

• Tykkää
Reactions: JonTriplet
Mäkin olin elämäni kunnossa koko raskauden ja kävin kahta työtä enkä lihonnut tai mitään, mutta sitten kuukausi ennen synntystä (2 viikkoa myöhässä syntyi poju) liitoskivut pamahti niin koviksi etten päässyt edes sohvalta ylös. Että joo sillon se tuntui sairaudelta, kun ei voinut edes kävellä kunnolla :D Kyllähän sitä kuudennella kuulla vaikka juoksi, mutta sitten ihan lopussa...

Mulla on juuri nyt ihan järkyttävä raskauspahoinvointi, joka lähes lamauttaa mut. En tietty valita kuin miehelleni, kun muut ei tiedä. 3 keskenmenoa takana, enkä osaa suhtautua kovin luottavaisesti jatkoon. Tuntuu siis aikalailla sairaalta olo, vaikkei raskaus olekaan sairaus.

Mie en tiennyt, että Vappu Pimiä rakastaa urheilua. :O

Mutta joo, toisille raskaus on oikeasti kova paikka. Itse olen kokenut vaikeat raskaudet, ensimmäisessä ei ollut muuta ongelmaa kuin ennenaikaiset supparit. Toinen raskaus oli ennenaikaisten suppareiden lisäksi myös kivulias.

Ei raskaus oo sairaus, ei.

Mutta raskaana ollessa voi saada kaikkia kivoja vaivoja, jotka tekee ihmisen sairaaksi.

Ei ehkä ekassa raskaudessa, mutta seuraavissa. Tai sitten jo ekassa. Tai ei ollenkaan, jos on onnekas.

En mäkään itseäni järin sairaaksi tunne, just tein parin tunnin piiiiitkän lenkin muksujen kanssa metsässä ja rannalla, ja olo on mitä mahtavin. Ja mun laskettu aika on ensi viikolla. Mutta kun esikoista odottaessa sain rajuja migreenikohtauksia pari kertaa viikossa, ja kärsin voimakkaasta pahoinvoinnista/oksentelusta kuukausitolkulla, niin olin paitsi raskaana myös aika hiton sairas.

On tosi hieni Juttu että Vapun raskaus on ollut helppo. Mutta mikä siinä on ettei voida ymmärtää että raskaudet on erilaisia. esikon kanssa mulla meni kaikki tosi helposti synnytystä myöten kaikki kunnoppikirjasta.
Toinen raskaus olikin yhtä helvettiä. Oksensin koko ajan 4-7 kertaa joka päivä ekan 4 kk vuosin verta ekan 17viikkoa niin et piti olla aina side ja koko fiasko päätyi synnytykseen rv 26. Ja mitään en tehny eritavalla ja geenit olosuhteet kaikki samat.

Yhteistyössä