Tammikuussa alkoi vasemmalla ohimossa paineen tunne, ajoittaiset vihlovat ja repivät pääkivut sekä paniikkikohtausten kaltaiset olotilat. Tämän jälkeen ei ole oikeastaan ollut yhtäkään täysin pääkivutonta päivää. Lääkärillä olen käynyt kolme kertaa, joista kaksi oli samalla. Diagnoosina jännitysniska, ainoa tutkimus mihin määrätty oli kaularangan röntgen, josta ei löytynyt mitään.
Mietin vain kuinka helposti yksityisellä määräävät neurolle tai MRI -kuviin, koska olen käsittänyt, että esim. nuo MRI -kuvat voivat olla hyvinkin kalliita? Olen tällä hetkellä kirjoilla erittäin pienellä opiskelupaikkakunnalla, jossa julkinen terveysasema on vähän sitä sun tätä, joten olen tähän mennessä käynyt pelkästään yksityisellä Helsingissä missä vanhempani asuvat.
Kuinka monella täällä muuten tuntuu painetta yleensä vain toisella ohimolla? Ihan kuin olisi joku painava klöntti tuossa korvan yläpuolella / takana. Päänsärky yleensä sellaista jomotusta, että tuntuu kuin olisi juuri kolauttanut päänsä lattiaan tms. Pahimmillaan tosin ollut ohimolla sellainen ajoittain tuleva "repäisymäinen" kipu, joka pelästyttää aina ihan tosissaan ja tuntuu, että ihan silmissä sumenee.
Fysioterapiassa olen käynyt nyt kolme kertaa, joista on tuntunut olevan jonkin verran apua. Nyt olen tosin ollut jo viikon verran ilman, koska joudun vaihtamaan opiskelupaikkakunnallani olevan fysion luokse. Kivut ja paineen tunne tuntuu taas pahentuneen, joten fysiosta ei mitään hirveän pitkäkestoista apua tunnut olevan. Kotona olen jumpannut, mutta tuntuu, että 5min sen jälkeen kivut ovat vain pahentuneet. Lihasrelaksantteja on kokeiltu kolmenlaisia, mutta niistä ei ole ollut mielestäni mitään hyötyä. Täytyy vain yrittää jumpata kivuista huolimatta sekä jatkaa fysiolla käyntiä - jotkin päivät ovat kuitenkin olleet parempia kuin toiset, mutta pelkään silti koko ajan kipujen menevän taas ihan mahdottomiksi tai että kyse olisikin jostakin muusta kuin jännitysniskasta. Tuntuu, että moni täällä on määrätty myös muihinkin tutkimuksiin, mutta itselläni ei tosiaankaan ole muuta kuin vähän kokeiltu niskoja ja tehty se kaularangan röntgeniin