Hoi askartelijat! Mistä tarvikkeet ja ohjeet vasta-alkajalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloitteleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloitteleva äiti

Vieras
Heips te käsistänne kätevät!

Mistä ostatte askartelutarvikkeita?

Esikoinen täytti nyt kolme ja on kotihoidossa. Olisi kiva pikku hiljaa alkaa askarrella hänen kanssaan kaikenlaista. Tykkään itse neuloa, virkata ja koneellakin ompelen joskus jotain, mutta askartelu on ihan vieras maaperä :)

En vaan yhtään keksi mistä hakisin askartelutarvikkeita (edullisesti). Tiimari lopetti ja nuo Sinooperit yms on kamalan kalliita. Meille kelpaisi vähän halvemmat ja yksinkertaisemmat tarvikkeet.

Samoin jos olisi jotain kivoja aloittelijan askarteluvinkkejä tai vaikka linkkejä askartelublogeihin tms niin olisi tosi kiva :)

Kirjastossa varmasti on erilaisia askartelukirjoja. Ja askartelussa voi hyödyntää mm. wc/talouspaperihylsyjä, tyhjiä puurohiutalepaketteja ja vaikka mitä mikä menisi muuten roskiin. Itse voi tehdä sanomalehdestä paperimassaa mm.korttien tekoon. Joskus olen törmänny askartelukirjaan jossa käytettiin askartelun välineitä kaikennäköistä luonnosta löytyvää, samalla lapselle tulee pieni retki luontoon kun yhdessä käy tarvikkeita keräämässä. Harmi vaan kun en kirjan nimeä muista.

Suomalainen kirjakauppa, marketit, "halpa-kaupat", Tiger, Lidl - siellä tosin on vain aika-ajoin tarjolla. Huutonetkin välilä yllättää positiivisesti.

Kannattaa hyödyntää kotoa tuleva "jäte" eli pahvirullat, pahvipurkit, muovipullot.

Suosittelen kirjastossa käyntiä, etsitte lasten osastolta arkartelukirjoja, sieltä löytyy sopivimmat ja useissa on ohjeita noihin kierrätysmateriaaleihin.

Netin askarteluliikkeitäkin voi joskus hyödyntää, kannattaa katsella niistä poistot ja tarjoukset.

Yhteistyössä