hohhoo mies taas päästeli sammakoita suustaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kerroin että autossani ränkkää joku (kumma ääni). Mies siihen että miksi et pidä huolta autostasi -no haloo missä tasa-arvo?! Kuinka monen teistä miehen omistavista täytyy itse tehdä diagnoosi autolle milloin viedään huoltoon ja vielä viedäkin se sinne itse? Sanoin ukolle että taidan käydä autonasentajakoulutuksen niin sitten voinkin hoitaa tämän(kin) itse...voi että otti kupoliin =/. On tuo mies ottanu aika kirjaamellisesti tän nykytasa-arvokeskustelun...

Ja meillä jos toimii omatoimisesti ja vie auton huoltoon tms, niin kohta sanotaan, että ei ois pitänyt viedä kun hän ois osannu homman tehdä itsekin ja ois päästy halvemmalla!
Ja sitten jos valittaa että kuuluu esim jotain ylimäärästä niin jos jotenkin asiaan reagoi, niin mullahan sitä päässä on vikaa ei autossa.

En minäkään ymmärtänyt että miten autosta pitää niinku erityisesti pitää huolta =)... miehille se kai on joku itsestäänselvyys... mun pitäs aina ite kattoo auton nesteet ym. ja oonpa kerran vaihtanutki talvirenkaat ihan ite kun mies ei muka kerenny... =/ sisulla siitäki selvittiin.

ap

No, mä kyllä pidän itse autostani huolta ja vaihdan renkaat, tarkistan nesteet ja ilmanpaineet yms. Tänä talvena pyysin ukon vaihtaan talvirenkaat kun itsellä piinasi supistukset joista olin saikulla silloin. Eri asia jos ukko olis käynyt jonkun autopuolen ammatin, mutta kun ei ole, eli se tietää ihan yhtä paljon autoista kun minäkin. Itsehän me naiset pidämme yllä tätä epätasa-arvoa tällaisella toiminnalla että "en voi tietää autoista kun olen nainen". KVG

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No meillä ei kyllä toi mies osaa yhtän sen paremmin diagnooseja autoista tehdä, eli tasa-arvoa on se, että otetaan puhelinluettelo kouraan ja soitetaan korjaamoon.

:D

Tasa-arvoa on se että kumpikin tekee sitä mitä osaa parhaiten :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No meillä ei kyllä toi mies osaa yhtän sen paremmin diagnooseja autoista tehdä, eli tasa-arvoa on se, että otetaan puhelinluettelo kouraan ja soitetaan korjaamoon.

:D

Tasa-arvoa on se että kumpikin tekee sitä mitä osaa parhaiten :D

Eli mä istun tässä ja näpyttelen ja mies hoitaa kaiken muun? :D :xmas:

No eikun noin se meilläkin toimii, mä hoidan ruoat sun muut ja mies kiipeää katolle ja menee kellariin jne.

Kyllä mä omasta autostani huolen pidän, tankkaan, siivoilen, pesen ja vahaan, tarkkailen nesteet yms. Ja ihan itse pitää huomata huollontarve ja viedä auto huoltoon ja mikä tärkeintä, itse pitää se huoltokin maksaa. Mun auto on sen verran uudempi, ettei sille itse oikein mitään huoltoja tee.

Vastaavasti mä en sitten ota mitään kantaa miehen auton kunnossapitoon. Hoitakoon itse.

Enkä suostu kotona kuuntelemaan mitään selityksiä siitä, ettei mies muka huomaa siivouksen tarvetta, osaa täyttää pesukonett jne. Saa herra ihan itse pestä vessoja ja ikkunoita myös.

Mun auton pakoputki on pörissy jotain 2kk, mies on tietoinen asiasta ja luvannut korjata. Mutta kili vie kun kaikki muu on niiiin paljon tärkeenpää. Sanoin vievani korjaamolle ja maksavani ite, en saa, kyllä mä sen korjaan.... Viimestään maaliskuussa saan auton kuntoon kun on katsastus eessä... Kiva ajella pörisevällä autolla!

Meillä mies tuli kahtoon autoa (tosin auto on sen nimissä mut yhteisenä me sitä pidetään ja mul on kans avain siihen) ku sanoin et se pitää kummaa (sätkättävää) ääntä. Sit siin oliki vain puunlehti menny tuuletuskanavaan:laugh: Mut mies vaa sanoi, et no hyvä, että sanoit kuitenki jos ois ollukin moottorissa vikaa :saint:

Meillä hommat hoitaa yleensä mies.. Siis mie vaihan lamput sun muut tommoset mitä osaan jos oon sillo kotona mut yleensä sit oottelen et mies tulee kotiin jos ei jokin oikein onnistukaan multa =) Hyvin auttavainen mies kyllä on eikä oo valittanu vaan on pikemminki ollu ilonen ku on saanu auttaa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Ihan oikeestiko naiset ootte noin avuttomia? Mä en keksi mitään, mihin tarttisin miestä, paitsi, noh, tuolla makuukammarin puolella. :xmas:
miks ihmeessä pitäs tehdä kaikki.meinaan että melkein kaikki kotityöt on jo mun niskoilla.ei kiinnostas kauheesti enää autoa hoidella.sitä paitsi:pitäähän miehen saada jossain loistaa,eiks juu?

Meillä homma hoituu juurikin niin että mies tekee diagnoosin autolle töissä työkavereiden armeliaalla opastuksella, jonka jälkeen minä vien auton huoltoon ja kerron mikä siinä todennäköisesti on vikana. Ja kerron myös mitä se saa maksaa se korjaaminen. :saint:

Itse asiassa haluaisin opetella tekemään tuommoisia juttuja, ja mies voisi vaikka opettaa. Ja minä voisin opettaa häntä lyhentämään housunlahkeet, ei hän pelkää ompelukonetta.

Mutta kuka vahtii imeidän lapsia sillä aikaa? Kun en ehkä ihna vartissa opi kaikkea...

Ihan oikeestiko naiset ootte noin avuttomia? Mä en keksi mitään, mihin tarttisin miestä, paitsi, noh, tuolla makuukammarin puolella. :xmas:

no mä olen ainkain hirveän kiitollinen että ukko on pätevä muuallakin kuin makuukammarin puolella - mulla esim ihan fyysiset voimat (ja joskus taidot) ei riitä kaikkeen mitä meidän perheessä pitää tehdä (esim mökillä kaataa puita, kiristää auton renkaiden pultit tarpeeks kireelle, porata kiviseinään jne). olin kyllä monta vuotta ilman ukkoa, mutta niinpä vaan jotkut hommat oli pakko ulkoistaa (=ostaa)

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:

no mä olen ainkain hirveän kiitollinen että ukko on pätevä muuallakin kuin makuukammarin puolella - mulla esim ihan fyysiset voimat (ja joskus taidot) ei riitä kaikkeen mitä meidän perheessä pitää tehdä (esim mökillä kaataa puita, kiristää auton renkaiden pultit tarpeeks kireelle, porata kiviseinään jne). olin kyllä monta vuotta ilman ukkoa, mutta niinpä vaan jotkut hommat oli pakko ulkoistaa (=ostaa)

No, mulla ei oo omaa mökkiä, mutta muista kodin hommista koen kyllä selviytyväni ihan loistokkaasti.