Höh, eteisessä haisee home enkä saa paikallistettua mistä se tulee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Toivottavasti huoltomiehet tulevat pian katosmaan mistä se tule.. Ei ole ihme etätä on jo pitkään oltu tukkoisia ja jotenkin aian vaan väsyneitä. Epäilen hmeen olevan naulakon alla siinä on korotettu apikka kengille ja sehän on vaan lastulevyä. jotne kosteutta on saattanut kengistä mennä sinne levyn alle. Vaatte o kaikki pesty monta kaetaa ja matonkin pesin, mutta aina vaan on homeen hajua. Tuo homeen hjau on niin trttuva että tuntu kuin homeen haju olisi tarttunut jopa nyt päällä oleviin vaateiisin.

Tulipa vaan mieleen voiko home aiheuttaa juuriki tuota käsittämätöntä väsymystä? Yks tuttava nimittäin muutti vuosi sitte asuntoon jossa minun mielestä on sellanen kellarinhaju, ja myönsi tämä tuttuki että ko pitkään on pois ja kottiin tullee niin sen haistaa. Ja tuon muuton jälkeen meni varmaan muutama kuukausi että sillä alko väsymys, elämä ei mitenkään muuten muuttunu, ei ole masennusta tms. Mut sano että vois aamulla nukkua vaan, nukkua ja nukkua vaikka tietää että pitäis nousta.
Vaatteetki niillä kyllä haisee semmoselle vanhalle talolle. Kaikkia muita homeoireita kyllä tiiän ja olen joskus itekki kokenu mut tuo väsymys...?

Juu tuo väsymys on todella tuttu oire. Mulle riitti 3h homeisessa koulussa, kotiin päästyäni vaatteet pyykkiin ja suihkuun ja olin ihan puhki 2 vuorokautta. Toistu jokusen kerran ennen kuin tajusin että kyseisessä koulurakennuksessa on vikaa ja kaikki ei oo ok, väsyn muutenkin tuollaisista, joten en heti yhdistänyt.

Ettei olisi ukko sammunut maton alle. Näkyykö eteisen matossa suurta kohoumaa joka liikkuu ylös alas raskaasti hengittäen? Toinen mahdolisuus on että ukko on päästänyt okset, kuset ja ulosteet kontiosaapaaseen pupista tullessaan. Kannattaa kurkata saappaatkin läpi ennen kuin alkaa huoltomiehelle soittelemaan.

Onko eteisestä suoraan pääsy ulos ulkoilmaan, vaiko rappukäytävään? Jos ulkoilmaan, niin kannattaa tsekata, ettei sadevedet valu eteisen ulkoseinustoille. Meillä oli näin ja haisi voimakas home eteisessä. Ja missä menee vesiputket (rajoittuuko eteinen esim. vessan/keittiön seinään), ettei tihkuvuotoa rakenteisiin?

Yhteistyössä