Hmph, hirveä huoli tästä pikkuisesta.

18+1 on nyt. Aiemmin tuntui pientä liikettä usein, kun maate menin. Nyt ei tunnu yhtään mitään. Dopplerin alta karkasi kyllä parikin kertaa.

Edellisessä raskaudessa ei tuntunut liikkeet, kun lapsivettä ei ollut yhtään ja nyt pelottaa hitosti, että käykö samoin.
 
"vieras"
Mulla alkoi liikkeet tuntuu tässä raskaudessa joskus rv 16. Ensin tuntui parin viikon ajan hentoista liikehdintää, ja yhtäkkiä tuli viikon parin mittainen hiljainen kausi, ei mitään tuntunut. Nyt kuitenkin rv 27 ja oikein tomerasti potkiskelee.. :)
 
[QUOTE="vieras";22756402]Mulla alkoi liikkeet tuntuu tässä raskaudessa joskus rv 16. Ensin tuntui parin viikon ajan hentoista liikehdintää, ja yhtäkkiä tuli viikon parin mittainen hiljainen kausi, ei mitään tuntunut. Nyt kuitenkin rv 27 ja oikein tomerasti potkiskelee.. :)[/QUOTE]

:) Hyvä tietää. Mulla etuistukka aiheuttanut sen, että liikkeet alkanu aiemmin suht myöhään tuntua. Ei ennen edellistä raskautta ollut kuitenkaan loppunut kuin seinään, silloin tuntui epävarmasti pari kertaa vain ja sitten ei ollenkaan. Tammikuussa rakenneultra Naistenklinikalla, selviää sitten, onko kaikki hyvin. Uusiutumisriski pelottaa, vaikkei pitäisikään yhtä kohtalokkaasti käydä, vaikka sama vika tällä olisi, kuin edellisellä.
 
"vieras"
Mulla viikkoja nyt 21 ja tässä välissä oli useampi viikko, jolloin liikkeitä ei juurikaan tuntunut.. Mulla ekat liikkeet tuntui joskus viikolla 14 ja oisko joskus 16-17 viikosta eteenpäin oli pari viikkoa tosi hiljaista.. Nyt vauva alkant aas potkimaan tosi kovasti, mutta kyllä huoletti välillä.. Uskoisin, että saisit ylimääräisen ultran helposti, kun takana on tuollainen tapas edellisessä raskaudessa..
 
"niin"
Eikö sulla ole tarkempi seuranta tässä raskaudessa? Tai ainkain pitäisi olla. Puhuttiinko jotain sellaista?
Vauvan liikkeet voi ihan hyvin lakata tuntumasta silti kaikki hyvin. Niin paljon on tilaa vielä pyöri ja hääriä,et en huolsestuisi moisesta.
 
Mulla oli raskausaikana riesaa siitä, että tenava liikkui liikaa. Huomasin, että viileässä liikkuminen rauhoittui ja nukuin ilman peittoa ja vetelin vielä jääsalvaa mahalle, että olisi ollut hiljaa - joskus auttoi, joskus ei. Joskus taaskun yritti aamuvarhaisella pissahädässään vessassa käydä mahdollisimman hiljaa liikkuen sikiötä herättämättä, enkä edes pönttöä vetänyt - niin johan tämä heräsi ja rupesi tanssimaan ripaskaa niin ei tullut siten äidinkään nukkumisesta mitään.
 
"vieras"
Saako vispilä kysyä, mistä johtui edellisessä raskaudessa se, ettei lapsivettä ollut`selvisikö syy siihen? Itselläni edellisessä raskaudessa selvisi tosi myöhäisessä vaiheessa, että lapsivettä oli liian vähän.. Silloin tosin tehtiin sektio toisesta syystä melko pian tuon jöljeen, joten tuota ei keretty alkaa seuraamaan, eikä siitä mitään vaikutuksia lapselle tullut.. Itseä vaan jäi vaivaamaan, mikä sen meillä aiheutti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hölyhuispake;22756453:
Miten edellisessä raskaudessa sitten kävi kun ei ollut juurikaan lapsivettä?
Toivottavasti kaikki on ok!
Monesko teille on tulossa? mietin vaan kun joskus muistan sinut eräältä kaksospalstalta :)
Jouduin keskeyttämään rv 22 ja risat. Ensin rakenneultrassa paikallisessa sairaalassa todettiin, ettei lapsivettä ole ollenkaan ja Naistenklinikalla sitten tarkemmin tutkittiin pikkuista; virtsateissä vikaa, vain pieni pätkä näkyi niitä, munuaisissa vikaa myös, virtsaa ei erittynyt = ei lapsivettä = keuhkot eivät kehittyneet. Ei olisi selvinnyt synnyttyään. Virtsarakkoakaan ei näkynyt.

Tarkempaa seurantaa luvattiin tämän raskauden kohdalla. (Uusiutumisriski 15-20%.) Käytännössä tämä tarkoittaa vain yhtä ylimääräistä ultraa, joka tehtiin 15+3. Jos kaikki ok vielä Helsingissä tammikuussa, ei tarvi lisää tarkkailua.
 
Jouduin keskeyttämään rv 22 ja risat. Ensin rakenneultrassa paikallisessa sairaalassa todettiin, ettei lapsivettä ole ollenkaan ja Naistenklinikalla sitten tarkemmin tutkittiin pikkuista; virtsateissä vikaa, vain pieni pätkä näkyi niitä, munuaisissa vikaa myös, virtsaa ei erittynyt = ei lapsivettä = keuhkot eivät kehittyneet. Ei olisi selvinnyt synnyttyään. Virtsarakkoakaan ei näkynyt.

Tarkempaa seurantaa luvattiin tämän raskauden kohdalla. (Uusiutumisriski 15-20%.) Käytännössä tämä tarkoittaa vain yhtä ylimääräistä ultraa, joka tehtiin 15+3. Jos kaikki ok vielä Helsingissä tammikuussa, ei tarvi lisää tarkkailua.
Oi :( kyllä varmasti sitten heti alkaakin huolestua kun ei liikkeitä tunne :/
Soita huomenna neuvolaan ja vaadi päästä tarkastamaan tilanne..aika vähäistä seurantaa kyllä sun tapauksessa :confused:
Minäkin kävin pelkästään tavallisen kaksosraskauden seurannassa 2-3vkon välein :O
 

Yhteistyössä