Hmm..Synnytyskertomus...hieman liioittelun makua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no ootkos ikinä ollu tuommosessa tilanteessa mukana? punasoluja ja nesteitä laitetaan potilaaseen sisään melko lailla saavista kaatamalla. potilaalla saattaa olla esim 5 isoa tippaa, minkä avulla painepusseilla pumpataan nestettä ja punasoluja sisään samalla kun verta vuotaa suunnilleen samanverran kohdun kautta ulos. ihan hyvin tuo on mahdollista. ja nykyaikaisen tehohoidon ansiota on että tuokin äiti on vielä hengissä.

Tuskin on liioittelua. Tuttavalleni kävi lähes samalla tavalla, vuoto tosin alkoi jo leikkauspöydällä eikä sitä saatu tyrehtymään. Ystäväni sydän pysähtyi mutta saatiin elvytettyä ja pelastui mutta kohtu jouduttiin poistamaan. Itse sairaanhoitajan tiedän (teholla olen ollut töissä) että tuollaista se juuri on kun hätätilanne tulee.

Oletko niin tyhmä, ettet tiedä tällaista tapahtuvan? Etkö ole koskaan kuullut synnytyksen riskeistä? Vaikka täällä useimmilla kaikki menee hyvin, niin on silti näitä yksittäistapauksia. Ja ei, en usko että liioitteli pätkääkään, sillä olen nähnyt vastaavaa.

No kun mä olin synnyttämässä, oli samaan aikaan yksi äiti teholla juurikin sen takia, että synnytyksessä menetti niin paljon verta. Vauva oli ok, mutta äiti henkihieverissä.

Muistan kun tuon äidin äiti istui siellä osastolla ja itki. Hänen tyttärensä oli teholla eikä tiennyt selviääkö hän :( . Enkä tiedä, miten tuossa lopulta kävi.

Siis aivan kamalaa. Itselläni oli myös hankala synnytys vaikka nyt ei mitään tohon verrattuna..niin silti alkoi itkettää. Mietin hetken että miks hitossa? Ja tulin siihen tulokseen, etten ole osannut käsitellä omaa synnytystäni ja työntänyt sen mielessäni taka-alalle jatkuvasti. Paniikkikohtauksia tulee jatkuvasti ja nyt tämän "heräämisen" ansiosta voin lähteä purkamaan omaa kokemustani, josko vaikuttaisi noihin kohtauksiinkin? Kiitokset vaan linkittäjälle :)

Yhteistyössä