HK:lle töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nakkeja pakkailemaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ihan kanssasisar, mutta olen yhdessä heidän toimipisteen "alihankkijalla" seinän takana,i alkutuotannon puolella. Uskoisn kyllä, että jos on samantapaista hihnatyötä, niin suht tylsää on... :D Tai me päästään sentään vähän kiertämään eri työpisteillä, mutta tasasen tappavaa ja tylsää puuhaa.

haluaisin nostaa tän keskustelun koska sain tnään sähköpostia jossa iloisesti toivotettiin tervetulleeksi haastatteluun.
Ihmetyin koska olin jättänyt vaan avoimen hakemuksen.
tarjoavat YLLÄTTÄEN määräaikaista sopimusta mutta ainahan sitä haastattelussa voi käydä ja katso mitä tarjoovat.

Mä oon ollu ja ikinä en enää menis millään palkalla.....esimiehet on sieltä...työkaverit juoruaa ja kyttää.palkka naurettava ja pelkkiä määräaikaisia soppareita..

Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
monta vuotta turun hk:n nakkilinjalla työskennelleenä sanoisin että helppoa duunia. tervemenoa uuteen työhön.
itse olin töissä turussa niin kauan kunnes nakkilinja siirtyi vantaalle. =)

No varmaan sitten nähty joskus. Itse kyllä olin leikkaamon puolella mutta myös välillä auttamassa nakki puolella. Ainakin se nakki paketointi linjan kyttääminen meinasi saada pään sekoamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Lähtöpalkka alle 8e. Ei auta edelliset työt kun palkka menee taulukon mukaan.

No ei ole kieltämättä herkkupalkka. Mä saan nyt käteen puhtaana liiton rahana yli900e, mutta kun ei muuten vaan halua olla enää kotona.

Toi on se peruspalkka, mutta lisäksi vielä iltalisät+ylityöt joita on hyvin jos jaksaa vaan tehdä =) Mä sain käteen n.1500e kuussa. Ihan ok lisineen, mutta työolosuhteet ja työkaverit+esimiehet miinusta =(

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Lähtöpalkka alle 8e. Ei auta edelliset työt kun palkka menee taulukon mukaan.

No ei ole kieltämättä herkkupalkka. Mä saan nyt käteen puhtaana liiton rahana yli900e, mutta kun ei muuten vaan halua olla enää kotona.

pk seudulla 1 kalluesluokan mukaan olikos se 937 senttiä.sitten nousee 6kuukauden jälkeen lähes kymppiin.

ja jos on osaamista/koulutusta jostain hommasta niin se nousee kalleusluokka 3:seen eli 1012senttiä.
ja riippuu tietty meneekö tuotanto vaiko varastopuolelle,varastopuolella otetaann huomioon aikasempi kokemus jos sitä on..multa löytyy 2v.

joo ei sielä noin huono palkka ole! Mieheni aloitti sielä 2005 ja silloin sillä oli aloituspalkkana 9€+lisät, nyt tällä hetkellä sillä on 16€+lisät, kuukausipalkka huitelee siis sielä 3000€ tietämillä. :)

toi aloituspalkka oli sillä vaan sen koeajan. ja kyllä se ainakin sai heti vakkaripaikan...

Minustakin oli mukava duuni, kun olin kerran hk ruokatalolla lyhyen aikaa tuotantotyötekijänä eräällä paikkakunnalla. En kuitenkaan jäänyt pidemmäksi aikaa, koska ilmapiiri, simputtaminen ja suoranainen kiusaaminen varsinkin uusia työntekijöitä kohtaan kuului siellä normaaliin toimintaan. En tiedä johtuiko siitä, että oli kohtuullisen iso osasto, jossa tällainen toiminta rehottaa helpommin. Harmitti, kun työhaastattelija haastattelussa oikein kehui kuinka he panostavat työhyvinvointiin ym... Erään työntekijän kohtelu meni jopa laittomuuksien puolelle, mutta tietääkseni siitä ei tullut mitään seuraamuksia kenellekään, koska uhri ei itse puolustanut itseään. Kaduttaa nyt, etten laittanut asiaa uhrin puolesta eteenpäin viranomaisille. Hk:n sisällä asiaa tuskin olisi onnistuneesti hoidettu paikan työsuojeluvaltuutettu ymt. tuntien.. Muutenkin tätä työntekijää pidettiin syntipukkina ja hänet yritettiin saada tekemään virheitä ym... Kiusaamista tapahtui myös vapaa-ajalla ja ilmeisesti juuri tällöin pahimmat ylilyönnit tapahtuivat. Selän takana naurettiin ja mehukkaita juttuja jaettiin ilmeisesti facebookin salaisessa ryhmässä.

Onko muilla tällaisia kokemuksia Hk:sta? Suositteletko hakemaan Hk:lle töihin? Jos tunnistit paikkakunnan ja/tai tapauksen niin olisi kiva, jos kertoisit. Jos et julkisesti halua kertoa kokemuksia niin voin laittaa sähköpostiosoitteeni. Olisi kiva vaihtaa kokemuksia. Tuollainen tuotantotyö kiinnostaa minua niin olisi harmi olla jättämättä hakemusta (avointa tai sitten kunhan paikkoja taas aukeaa), jos tilanne on Hk:lla muuttunut.

En missään nimessä suosittele paikkaa. Esimies toiminta luokatonta, hyvät työntekijät poltetaan loppuun ilman minkään näköistä kiitosta. Ylempi johto elää harhakuvitelmassa.

Yhteistyössä