Hivenen hävettää *kauppareissu lasten kanssa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi apua...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi apua...

Vieras
En kehtaa mennä enää ko. kauppaan...

Pienet lapset panivat parastaan ruuhka-aikaan. Saldona äidin paha mieli, kiukkuinen isi, 2 hajonnutta pilttipurkkia(jotka tietenkin maksoin) ja itkevät lapset...

Aina käy näin jos koko perhe mennään kauppaan. Yksin pärjään kaikkien lasten kanssa inhimillisesti ja ne tottelevat minua, mutta kun isi on mukana, meno on päätöntä. Ja tietenkin isi juuri tälle reissulle halusi mukaan...

Mä en oikeasti enää ikänä mee siihen kauppaan. Ja ny pelottaa että sossu tulee vierailulle. oli sos työnt. kassajonossa ja tietää kyllä kuka olen. Ei puhunut sanaakaan. Ei edes tervehtinyt.

Itku pääsi kun sain lapset autoon ja tavarat autoon ja miehen autoon.

T. todella väsynyt äiti...

Älä välitä. Noita hetkiä/tunteja/päiviä,/viikkoja on kaikilla. Meidän kakaratkin saavat aikaan melkoisen sirkuksen kaupassa. Jos en ehdi katkaisemaan sitä ihan sillä hetkellä, kun se alkaa, peli on menetetty.

[QUOTE="hipsu";24281545]No miten se miehen läsnä olo ajaa lapset läyttäytymään holtittomasti?[/QUOTE]

En ymmärrä miksi näin on, mutta lapset eivät tottele isäänsä, riehuvat, kiukuttelevat, kinuavat, kerjäävät, tappelevat ja ovat suoraan sanottuna kauhukakaroita. Minun kanssani käyttäytyvät asiallisesti (niin asiallisesti kuin sen ikäiset vaan käyttäytyvät), ja tottelevat minua. juurikin niin että esim kauppaan uskallan mennä yksin niiden kaikkien kanssa.

Sama juttu se on kotona, juhlissa ja kaupoissa yms...

kans useemmin kauppareissut menee rähinäksi,kun mies on mukana.

Mutta älä aapee sure,on hyvin yleistä että lapset kiukkuaa kaupassa. Ikäväähän se tietty on.

[QUOTE="hipsu";24281545]No miten se miehen läsnä olo ajaa lapset läyttäytymään holtittomasti?[/QUOTE]

Meillä myös isän läsnäolo tekee sen että mun auktoriteetti murenee jonkin verran ja meno on päätöntä. Helpompaa on kun olen lasten kanssa yksin liikneteessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;24281573:
kans useemmin kauppareissut menee rähinäksi,kun mies on mukana.

Mutta älä aapee sure,on hyvin yleistä että lapset kiukkuaa kaupassa. Ikäväähän se tietty on.

Tiedän kyllä että varmasti on muitakin joilla käy näin eikä kaikki voi aina mennä niinkuin strömsössä mutta nyt oikeasti ahdistaa ja kyseenalaistan jopa oman äitiyteni tällä hetkellä...

Ps. Miehestä ei juurikaan ole apua. Siinä siitä on apua jos haluaa lapset villiintymään 15min ennen nukkumaan menoa...

Meillä on meno päätöntä jo pelkästään tässä kotona, jos lasten isä sattuu piipahtamaan... ; ) Meno yltyy kotonamme joka kerta, kun joku "ulkopuolinen" piipahtaa. On siellä kaupoissa kuule muidenkin lapset mekastaneet ja mellastaneet. Voit ensi kerralla sanoa kuuluvalla äänellä, jos perheenne kauppareissu on vastaavanlainen, että meidän perhe tarjoaa tänään shown ihan ilmaiseksi. Silloin harvoin kun itse käyn kaupassa yksin, on todella lohduttavaa jos joku lapsi siellä vanhemmilleen tinttailee ja mahdollisesti aikuisellakin on "pinna lämpenemässä". Tällöin mainitsen tuolle vanhemmalle kuinka lohduttavalta kuulostaa, että muidenkin lapset kuin vain meidän.

Sen verran täytyy positiivista sanoa, että eräs vanhempi pariskunta seurasi showta kassajonossa ja kun aloin tuskastumaan kunnolla, pariskunnasta se nainen totesi että älä huoli, kyllä se 10 vuoden kuluttua on jo helpompaa =)

Negatiivinen: Joku kommentoi(vieressäni) että ompa kamala ääni noin pienestä lapsesta, ei tällaiseen paikkaan saisi tähän aikaan tuollaisten tulla... Totesin, että en jaksa kuunnella typeriä kommentteja tilanteesta ja jos häiritsee niin eikähän tässä kaupassa ole muitakin kohtia seistä ku meidän selän takana, ja tarvittaessa iso ovi mistä pääsee pihalle... Sekin jo häiritsi kun menin kiukuissani niin sanomaan.

[QUOTE="äitee";24281641]"Itku pääsi kun sain lapset autoon ja tavarat autoon ja miehen autoon."

Uskomatonta, siis mies sulle yks lapsi lisää.. minen kattoosi tuollaasta.[/QUOTE]

Tällähetkellä se juurikin on näin, loukannut itsensä ja on kipsissä...

Vaikka ei se juuri tilannetta paranna silloin ku on "terve"...

[QUOTE="alkup";24281661]Tällähetkellä se juurikin on näin, loukannut itsensä ja on kipsissä...

Vaikka ei se juuri tilannetta paranna silloin ku on "terve"...[/QUOTE]

ja halus kauppaan mukaan.... argh.

[QUOTE="äitee";24281670]ja halus kauppaan mukaan.... argh.[/QUOTE]

Me oltiin jo ajamassa pihatieltä pois ku se soitti että eikö hän pääsekään kauppaan, ja muutamia sensuroitavia sanoja päälle... Ei sitte muuta ku pyörrettiin kotiin hakemaan "vanhin lapsi" mukaan kauppaan...

tekeekö mies lasten kanssa kahden koskaan mitään? Yleensähän isällä on parempi auktoriteetti kun äidillä jostain syystä joten ihmetyttää tuo meno.

Ja tuskin tuosta kannattaa vielä pelästyä ettei sos.työntekijä tervehtinyt tai sanonut sanaakaan, ellet itse osoittanut milläänlailla hänet tuntevasi. Vaitiolovelvollinen eikä myöskään sinällään omasta aloitteesta voi osoittaa tuntevasi teitä. Eiköhän kaikilla aloille joissa vaitiolovelvollisuus sitoo kuten sos.tt/hoitohenkilökunta ym vapaa-ajallaan törmätessään asiakkaaseen käyttäydy kuin ei tuntisi tätä, eri asia tervehtiä takaisin jos asiakas tehnyt ensin aloitteen..

[QUOTE="Vieras";24281764]Ja tuskin tuosta kannattaa vielä pelästyä ettei sos.työntekijä tervehtinyt tai sanonut sanaakaan, ellet itse osoittanut milläänlailla hänet tuntevasi. Vaitiolovelvollinen eikä myöskään sinällään omasta aloitteesta voi osoittaa tuntevasi teitä. Eiköhän kaikilla aloille joissa vaitiolovelvollisuus sitoo kuten sos.tt/hoitohenkilökunta ym vapaa-ajallaan törmätessään asiakkaaseen käyttäydy kuin ei tuntisi tätä, eri asia tervehtiä takaisin jos asiakas tehnyt ensin aloitteen..[/QUOTE]

Me tunnetaan lähinnä työn kautta, ei asiakassuhteen...

Alkuperäinen kirjoittaja älä sure kyllä se siitä;24281719:
tekeekö mies lasten kanssa kahden koskaan mitään? Yleensähän isällä on parempi auktoriteetti kun äidillä jostain syystä joten ihmetyttää tuo meno.

Kyllä ne pihalla välillä on, ja joihinkin juhliin, jos en jaksa itse tai ollaan kipeinä, saattaa mennä yhden lapsen kanssa. Mutta aina, siis aina, oli olinpaikka ja ympäristö mikä tahansa, lapset alkaa temppuilemaan, mies alkaa menettää hermojaan, lapset temppuilee vielä enemmän, mies menettää kontrollin--> kunnon show on pystyssä jonka äiti yleensä keskeyttää pistäen hulinaviikarit jäähylle ja menettää sen oman aikansa jonka isi lupas ku vei lapset pihalle...

Lisäys: ja siis mies on joskus lasten kanssa, esim kuopuksen lääkärireissun ajan se on muitten kanssa, osaa laittaa ruokaa ja ruokkia + kuivitella lapset. Yleensä vaan isin kanssa saavat mitä tahtovat.... yleensä viim. ½ h sen jälkeen kun jäänyt yksin lasten kanssa, tulevat turhautuneet puhelut ja viestit kuinka lapset pistää taloa matalaksi..

Alkuperäinen kirjoittaja älä sure kyllä se siitä;24281719:

Mä tiedän muuten tasan yhden perheen noin kolmenkymmenen joukosta jossa isällä on enemmän aktoriteettia kuin äidillä. Meillä on ainakin ihan sama ilmiö kuin monella tässä ketjussa VAIKKA mieheni on erittäin hyvä ja kärsivällinen isä ja viettää perheensä kanssa kaiken vapaa-aikansa. Ei vaan jotenkin välillä saa hanskaan sitä hommaa, vaikka kuin yrittää. Toki meillä on melkoinen sirkuskin tässä pyöritettävänä, lapset tasan 4v, 2.5v ja 10kk joten vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. :)

[QUOTE="Maija";24281863]En usko, että sossu tulee vierailulle sen perusteella, että lapset käyttäytyy huonosti kaupassa. Nehän sais käydä joka paikassa :)[/QUOTE]

Lähinnä pelkään oman reaktioni takia... Kun alkoi ääni nousta huutoon ja kyyneleet kiilui silmäkulmissa ja kun viimein ensimmäinen purkki pamahti lattialle, nappasin lapsen syliin ja vein autoon ja komensin miehen sitä vahtimaan. Muut jäi mun kanssa ostoksia lappaamaan kunnes seuraava purkki putosi, jolloin "laitoin" lapsen kärryautoon istumaan ja lukitsin vöihin ja ilmoitin että siellä istut niin kauan että saaadaan homma hanskaan ja osaat käyttäytyä. Ja se huusi ja huusi ja huusi jahuusi apua apua apua isi auta äiti kiusaa... Tuskan hiki nousee kun ajattelenkin... Ja tuo vöihin lukitseminen ei ole helppoa huutavalle ja vääntelehtivälle lapselle, vaikkakaan väkivaltaa ei tarvita...

[QUOTE="alkup";24281891]Lähinnä pelkään oman reaktioni takia... Kun alkoi ääni nousta huutoon ja kyyneleet kiilui silmäkulmissa ja kun viimein ensimmäinen purkki pamahti lattialle, nappasin lapsen syliin ja vein autoon ja komensin miehen sitä vahtimaan. Muut jäi mun kanssa ostoksia lappaamaan kunnes seuraava purkki putosi, jolloin "laitoin" lapsen kärryautoon istumaan ja lukitsin vöihin ja ilmoitin että siellä istut niin kauan että saaadaan homma hanskaan ja osaat käyttäytyä. Ja se huusi ja huusi ja huusi jahuusi apua apua apua isi auta äiti kiusaa... Tuskan hiki nousee kun ajattelenkin... Ja tuo vöihin lukitseminen ei ole helppoa huutavalle ja vääntelehtivälle lapselle, vaikkakaan väkivaltaa ei tarvita...[/QUOTE]

Mutta sossukin ihminen ja etenkin jos lapsia itsellä niin varmasti on kokenut samankaltaisen tilanteen. Koska eiköhän jokainen lapsi joskus koettele ja jos ei niin se ennemminkin epänormaalia. Mutta on se kumma että vaikkapa täpötäydessä linja-autossa lapsen huutaessa tuntee olonsa kiusalliseksi ja huonommaksi, ja tuntuu siltä että jokaikinen tuijottaa. Ja olevansa ainut suunnilleen kenellä käy niin. Ja eiköhän päivittelijöiden suhteen tilanne ole se, että vielä ei ole päässyt kokeilemaan tätä puolta vanhemmuuden ihanuudesta vaan varma kuinka itse hoitaa lapsensa paremmin ja vanhempien ihmisten kohdalla taas aika kultaa muistot. Ja kuulostaa vain siltä, että asetit lapsillesi rajat kuinka saa toimia väkivaltaa käyttämättä, joka ehkä sitten poikkeaa taas näistä "vapaan kasvatuksen" periaatteista, jossa lapsille sallitaan mitä vain jottei lapsi suuttuisi, siitä huolimatta vaikka sivulliset kärsisi..

Meillä menee joskus kauppareissut hulinaksi kun isi on mukana, mutta vaan siitä syystä, että isi itse on niin hermona ja komentaa joka asiasta. Isiä joskus stressaa nuo julkiset tilanteet lasten kanssa ja komentaa lapsia pienimmästäkin asiasta, ettei lähtis menemään överiksi. Ja sellainen stressaaminen saa lapsetkin kiukkuuntumaan. Ja minä siinä välissä koitan saada isiltä stressiä pois ja lapsia paremmalle tuulelle.

Mut se on joskus sellasta kun ollaan kaikki vähän väsyneitä.

Yhteistyössä