hivenaineita yms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskauden aikana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskauden aikana

Vieras
Kääk, syön aika paljon eri hivenaineita ja vitamiineja( esim. sinkki,seleeni,kromi,magnesium,b-vitamiini,c-vitamiini,kalöljy), voiko niistä olla haittaa sikiölle. Juuri sain tietää olevani raskaana. Kaikissa valmisteissa ainakaan ei taida olla mainintaa, että voiko ottaa raskauden aikana!

joo. useimmat sikiön kehityshäiriöt johtuu äidin puutostiloista,hyvä vaan jos sul ei oo sitä pelkoo.liika a-vitamiini tietty pahasta, mut sitäkin tarttetaan silti rask.aikana enemmän ku muullon...itse olen raskaana ja syön monipuolisesti vitamiineja ja hivenaineita koska en usko niitä mitenkään saavani tarpeeksi nykyravinnosta edes omiin tarpeisiini. eriasia ois jos syötäisiin siemeniä, juuria,marjoja , tummanvihreitä luonnonkasveja,kokonaisia jyviä(kaikki viljan tärkeimmät aineet tuhoutuvat kun jyvä käsitellään jauhoksi tai hiutaleiksi-jyvän rasvahapot härskiintyvät muutamassa päivässä.niin jotta vaikka söis täysjyvätuotteita, ne on usein niin pitkälle käsiteltyjä että ravintoarvo ei hyvä)yms.niin vois ruoka tarjota vähän paremmat eväät kuin syömämme jalostetut mössöt täynnä torjunta-ainejäämiä yms haitta-aineita , joita niitäkin vastaan puolustautuakseen tarvitsee kaikenlaisia aineita. itsestä tuntuu ainakin hyvältä kun syö kaikkia sikiön tarvitsemia aineita-että on ainakin halunnut antaa hyvät edellytykset vaikka aika vähän täs maailmas ihminen itse voi valita kohtaloaan...tuntuu hyvältä tehdä ainakin mitä voi!

muuten, tähänkin laitan et mitä parempi ravitsemustilanne äidillä on sitä vähemmän pahoinvointia-saattaa johtua paljolti jonkun aineen puutoksesta, jota ei ite ees tajua, kun luulee syövänsä riittävän terveellisesti...kandee siis varalta syödä..