HIUSTENLÄHTÖ

Synnytyksestä puoli vuotta ja hiuksia lähtenyt runsaasti nyt pari kuukautta. Hiukset ovat ohentuneet ainakin puolella. Märistä hiuksista voi "huoletta" vedelä tuppoja ja pyöritellä palloja :( Hiusten alta pukkaa uutta sänkeä mutta pitkää hiusta lähtee vielä samaan tahtiin. Mahtaako nuo lähteä kaikki, ennenkuin jäljellä on pelkkä sänki :( Miten muilla, missä vaiheessa teillä lähti hiuksia ja kuinka paljon? Ja kuinka kauan tätä hiustenlähtöä kesti? Menee kyllä vuosia ennenkuin hiukset ovat samassa kunnossa kuin ennen hiustenlähtöä. Pitääköhän tässä alkaa katselemaan peruukkiliikkeiden puhelinnumeroita :/ . Kokemuksia kyselisin ja kiitän jo etukäteen vastauksista :flower: .
 
HEI!

Mulla alkoi yhtäkkiä lähteä hiuksia ja sitä kesti ainakin vuoden. Mullakin lähti ainakin puolet, onneksi lähtötilanne oli hyvä eli mulla oli paksut hiukset.Silti tilanne ei ole vieläkään palautunut siihen tilanteeseen vaikka hiustenlähtöä ei enää ole ollut melkein vuoteen.

Yritin kaikenlaisia shampoita ja hoitoja, mutta mikään ei auttanut.Kävin päänahan tutkimuksissa ja verikokeissa, mutta mitään syytä ei selvinnyt.Lääkärit laittoivat mielellään stressin piikkiin, vaikka omasta mielestäni en ollut tuohon aikaan edes mitenkään stressaantunut.

Toivottavasti sullakin se loppuu itsestään.Töissäkin puhuttiin hiustenlähdöstä ja musta aika monella on ollut jossain vaiheessa sama tilanne.
 
Mulla kanssa lähti hiuksia synnytyksen jälkeen.Itku kursussa olin joka aamu,kun katoin kuinka paljon niitä oli taas tippunut. Hyvä ettei pari kourallista lätenyt päivässä, mutta onneksi se sitten loppui kuukauden parin jälkeen. Ja onneksi nekasvaa takaisin :)
 
Miulla myös 4kk synnytyksen jälkeen rupes hiukset lähtee. Neuvolassa sanottiin että se on elimistön normaali stressireaktio synnytyksen jälkeen ja tulee aina viiveellä. Miulla on lyhyet hiukset ja tuntu että kaikkiko tässä lähtee. Aikansa kesti, useemman kuukauden, mutta loppui ja hiuksetkin jäi päähän =)
 
mulla on lähtenyt hiuksia jokaisen synnytyksen jälkeen ja viimeisimmän jälkeen tosi paljon. :/ Lattiat ja lavuaarit oli jatkuvasti täynnä karvaa ja sitä kesti 1v-1v6kk. Mulla onneksi paksut hiukset joten päästä sitä ei nähnyt mutta muualta senkin edestä :eek:
 
mysli78 harmaana
Mulla ei auttanut vitamiinit eivätkä shamppoot. Lasten syntymän jälkeen meni n.3kk, kun hiukset alkoivat tippua. Molemmilla kerroilla ohimoiden yläpuolelta lähti eniten ja hiusraja nousi hetkellisesti. Vähän ajan päästä on sievät tupot sojottamassa, kun tukka alkoi kasvaa takaisin. Tytön syntymän jälkeen tukkaa lähti enemmän. Tukanlähtö kesti minulla n. 3kk. Tämä on yksilöllistä. Tiedän yhden äidin, jolla lähti kulmakarvatkin.

Jostain muistan kuulleeni, että odotusaikana taasen tukka on elinvoimaisempi, kun hiuksia ei taasen irtoa niinkuin normaalisti. Minulla tukka oli poikkeuksellisen paksu raskausaikana, joten kait niiden hiuksien elinkaaren on joskus tultava loppuun ja sitten synnytyksen jälkeen kertarysäyksellä.
 

Yhteistyössä