hiustenlähdöstä?

  • Viestiketjun aloittaja äippä 76
  • Ensimmäinen viesti
äippä 76
heip!

meitsistä tulee kohta kalju jos ei tää hiustenlähtö lopu. kauanko kestää, kun mulla alkoi hiukset tippuu tossa 2kk sitten. oon kyllä lukenu, että tupoittainkin voi lähteä jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen ja aluksi en niin välittänytkään, mutta nyt alkaa tuntua, että sais jo loppua pikku hiljaa... auttakaa!! :(
 
Silloin kun imettää, niin hiuksia lähtee. En usko että kaljuunnut kumminkaan. Muista syödä vitamiineja...ja etenkin kalkkia. Ja oikeat hiustenhoitotuotteet on hyvä olla. Kokeileppa esim. System Professionalin sarjasta sellaista pipettipullossa olevaa hiusvettä tai sitten Bio+ sarjan tuotteita. Päänahan hierontakin on hyväksi hiuksen kasvulle, koska se parantaa verenkiertoa.
 
Mulla alkoi myös lähteä hiuksia tukottain, kun vauva oli 4 kk vanha. Tätä kesti kyllä vain noin kuukauden. Ostin kampaajalta jotakin shampoota, joka on tarkoitettu juuri hiustenlähtöön. Purkki on jo hävinnyt, joten en muista sen nimeä..Mutta, minulla hiustenlähtö väheni heti, kun olin aloittanut kyseisen shampoon käytön. En sitten tiedä, johtuiko shampoosta vai loppuiko hiustenlähtö muutenkin?
 
DIESELmom harmaana
kampaajan kommentti asiaan

eli raskausaikana monella hiusten normaali noin 100 päivässä lähtö loppuu. ja tukka tuuhenee.
synnytyksen ja imetyksen aikana hormonitoiminta muuttuu ja jossain vaiheessa alkaa ne hiukset lähteä jotka olisi pitänyt lähtä jo raskauusaikana normaalisti..

lisäksi hiuksen elinkaaressa on kolme vaihetta. kasvu, lepo ja irtoamisvaihe. normaalisti tukassa on hiuksia kaikissa näissä vaiheissa olevia. raskausaika kun on pysäyttänyt sen irtoamisvaiheen ja sitten hiuksia saattaa alkaa lähteä normaalia enenpi muutenkin ja tukka väliaikaisesti ohenee.

IMETYKSELLÄ ei ole mitään vaikutusta kuinka paljon tukkaa lähtee. se raskaus on jo sen tehtävän tehnyt. eli imetä huoletta. syö terveellisesti ja kyllä se tukka palautuu normaaliksi..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2005 klo 18:42 DIESELmom harmaana kirjoitti:
kampaajan kommentti asiaan

eli raskausaikana monella hiusten normaali noin 100 päivässä lähtö loppuu. ja tukka tuuhenee.
synnytyksen ja imetyksen aikana hormonitoiminta muuttuu ja jossain vaiheessa alkaa ne hiukset lähteä jotka olisi pitänyt lähtä jo raskauusaikana normaalisti..

lisäksi hiuksen elinkaaressa on kolme vaihetta. kasvu, lepo ja irtoamisvaihe. normaalisti tukassa on hiuksia kaikissa näissä vaiheissa olevia. raskausaika kun on pysäyttänyt sen irtoamisvaiheen ja sitten hiuksia saattaa alkaa lähteä normaalia enenpi muutenkin ja tukka väliaikaisesti ohenee.

IMETYKSELLÄ ei ole mitään vaikutusta kuinka paljon tukkaa lähtee. se raskaus on jo sen tehtävän tehnyt. eli imetä huoletta. syö terveellisesti ja kyllä se tukka palautuu normaaliksi..
Mutta eihän kukaan sanonutkaan että imetys vaikuttais siihen PALJONKO sitä tukkaa lähtee. Itse tarkoitin sitä, että aloituksen tekijän ei tarvi olla huolissaan ylipäätään tukan irtoamisesta, koska se hänen tilanteessaan on normaalia. Imetyshän kuitenkin vaikuttaa siihen, että se tukka lähtee. Sinä kuitenkin osasit selittää sen ammattikielellä, jota minä en viitsinyt edes yrittää, kun kukaan ei kuitenkaan tajua. Yksinkertasempaa sanoa, että tukan lähteminen imetysvaiheessa on normaalia :)
 
Hiustenlähtö voi olla kausittaista, minulla on kokemusta tällaisesta. Syksyllä lähti ihan kauheesti, muutama kuukausi meni paremmin ja helmikuussa se taas alkoi. Kyselin asiasta kampaajaltani, hän piti sitä normaalina. Menin apteekkiin kysymään neuvoa ja minulle lyötiin käteen Priorin-nimisiä kapseleita paketillinen. Apteekissa sanottiin, että ovat lääkefirman tekemiä ja tutkittuja. Hiustenlähtö on vähentynyt ja nyt odotan innolla, kasvattaako ne uusia hiuksia. Niin ainakin lupaavat!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2005 klo 11:50 kampaaja kirjoitti:
Mutta eihän kukaan sanonutkaan että imetys vaikuttais siihen PALJONKO sitä tukkaa lähtee. Itse tarkoitin sitä, että aloituksen tekijän ei tarvi olla huolissaan ylipäätään tukan irtoamisesta, koska se hänen tilanteessaan on normaalia. Imetyshän kuitenkin vaikuttaa siihen, että se tukka lähtee. Sinä kuitenkin osasit selittää sen ammattikielellä, jota minä en viitsinyt edes yrittää, kun kukaan ei kuitenkaan tajua. Yksinkertasempaa sanoa, että tukan lähteminen imetysvaiheessa on normaalia :)
noh noh.. ei tarvi loukkaantua.. en edes lukenut muiden vastauksia kun ite vastasin. tarkoitus ei ollut kenenkään varpaille astua

ja se imetys EI vaikuta muuten siihen hiustenlähtöön kuin että saattaa hidastaa sen hiustenlähdön alkamista!!
eli nekin jotka ei imetä päivääkään, niin niilläkin tulee se hiustenlähtövaihe..

ja itse en pitänyt kirjoitustani mitenkään ammattikielellä kirjoitettuna. en tosiaan olisi edes kirjoittanut jos olisin pitänyt lukijoita niin hölmöinä etteivät selitystä ymmärtäisi
ja minä mielelläni kerron mistä asia johtuu, koska usein se helpottaa enenpi kuin se että sanotaan vain sen olevan normaalia.
*********************************************************
ja mistä ihmeestä sä sen kalkin sinne keksit?
http://www.tohtori.fi/eviva/kalsium.php3
kalkki, kalsium ei kyllä näyttele suurtakaan osaa hiusten kasvussa., päinvastoin liika kalkki saattaa häiritä hiustupen toimintaa ja hiukset kasvavat epätasaisesti, niin että hius on kuin helminauha, siinä on ohuita ja paksumpia kohtia ja hius on myös kuivempaa.

hiustenkasvuun ei voi millään yksittäisellä aineella vaikuttaa ja turha on mitään yksittäistä vitamiinia alkaa edes popsia, vaan monivitamiineissa ei saa liikaa mitään ja vitamiinit tukee toinen toistensa imeytymistä. ainoastaan sinkin VAKAVA puute voi lisätä hiustenlähtöä mutta sekin kohtalaisen harvinaista.


:LOL: =) =) =) =) =) =) =) =)

 
mammak2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2005 klo 18:42 DIESELmom harmaana kirjoitti:
kampaajan kommentti asiaan

eli raskausaikana monella hiusten normaali noin 100 päivässä lähtö loppuu. ja tukka tuuhenee.
synnytyksen ja imetyksen aikana hormonitoiminta muuttuu ja jossain vaiheessa alkaa ne hiukset lähteä jotka olisi pitänyt lähtä jo raskauusaikana normaalisti..

lisäksi hiuksen elinkaaressa on kolme vaihetta. kasvu, lepo ja irtoamisvaihe. normaalisti tukassa on hiuksia kaikissa näissä vaiheissa olevia. raskausaika kun on pysäyttänyt sen irtoamisvaiheen ja sitten hiuksia saattaa alkaa lähteä normaalia enenpi muutenkin ja tukka väliaikaisesti ohenee.

IMETYKSELLÄ ei ole mitään vaikutusta kuinka paljon tukkaa lähtee. se raskaus on jo sen tehtävän tehnyt. eli imetä huoletta. syö terveellisesti ja kyllä se tukka palautuu normaaliksi..
Minä olen kuullut aivan samaa, eli ei se imetyksestä johdu...
 
Miulle kampaaja selitti just nuista asioista joista te molemmat kampaajat täälä selititte :) Hää kyllä selitti just jollai ammattikielellä ja sitte selvensi sitä et mieki maallikko ymmärsin. Miu kampaaja puhui kyllä myös nuista vitamiineista ja kalkeista. En voi ainakaa moittia kumpaakaan nuista neuvoistanne, mutta ärsyttää ku jotku kampaajat alkaa heti aliarvioimaa toisen kampaajan sanomisia :( Ite en kyl tiiä näistä jutuista ku en oo kampaaja, mut kaveri on ja siltä sit kuullu kaikkee.
 
ja se imetys EI vaikuta muuten siihen hiustenlähtöön kuin että saattaa hidastaa sen hiustenlähdön alkamista!!
eli nekin jotka ei imetä päivääkään, niin niilläkin tulee se hiustenlähtövaihe..

[/quote]

Mulle kävi just noin, miten diesel mom kirjotti. Imetysaikana ei lähteny sen enempää tukkaa kun ennenkään, mut heti kun lopetin imettämisen tukkaa lähtee ihan sutena. Toivottavasti kasvaa takasin! Raskausaikana kyllä huomasin että tukka voi hyvin ja oli tuuhee, harmi ettei se ollutkaan pysyvää. =)
 
DIESELmom harmaana
Kyllä se kasvaa takaisin.

hellää hoitoa (ei liian usein pesua)
päänahan kevyttä hierontaa pestessä ja vaikka muutenkin,
ja monivitamiinit lisäksi..
yksittäisiä vitamiineja ei kannata napsia, niistä ei ole oleellista hyötyä.

kyllä se tukka sieltä kasvaa pikkuhiljaa vaikka onkin tuskallista kasvattaa
 

Yhteistyössä