¤¤¤¤¤¤¤¤hiusten värjäys raskauden aikana¤¤¤¤¤¤¤¤¤

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mia

Vieras

muistan lukeneeni jostain että hiuksia ei suositeltaisiin värjätä raskauden aikana.. jos jollain on tietoa asiasta niin kertokaa?? oletteko värjänneet hiuksianne raskaana ollessanne ja missä vaiheessa raskautta. Entäs imetyksen aikana?

Ei kai värjäys niinkään "riskaabelia" ole, mutta jotkut kampaajat eivät mielellään ainakaan permanenttaa raskaanaolevien hiuksia, koska lopputulos voi kuulemma olla mitä sattuu. Mitään vauvalle vaarallista ei hiusten värjäämisessä ole.

Siitä ei ole ihan varmuutta, mitä aineita hiusväreistä menee verenkiertoon. Pään alueelta kuitenkin ne kemikaalit imeytyvät hyvin elimistöön. Hiusvärit saattavat sisältää syöpää aiheuttavia aineita, mutta mitään täysin varmoja tuloksia ei ole saatu kertyvätkö esim. elimistöön. Ainakin se tiedetään, että pidemmällä ja säännöllisellä vuosiakestäneellä altistumisella voi olla yhteyttä syöpään kuten esimerkiksi parturi-kampaajilla. Näin olen itse sen kuullut/lukenut. Ja itse värjäsin muutaman kerran hiuksiani raskausaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Siitä ei ole ihan varmuutta, mitä aineita hiusväreistä menee verenkiertoon. Pään alueelta kuitenkin ne kemikaalit imeytyvät hyvin elimistöön. Hiusvärit saattavat sisältää syöpää aiheuttavia aineita, mutta mitään täysin varmoja tuloksia ei ole saatu kertyvätkö esim. elimistöön. Ainakin se tiedetään, että pidemmällä ja säännöllisellä vuosiakestäneellä altistumisella voi olla yhteyttä syöpään kuten esimerkiksi parturi-kampaajilla. Näin olen itse sen kuullut/lukenut. Ja itse värjäsin muutaman kerran hiuksiani raskausaikana.
:o :o :o :o :o :o :o :o mä värjäsin jopa joka toinen viikko imetyksen aikana !!!!!!!! voi ei mitä tehä??????

Vielä varmemmin ne kaikki aineet läpäisee ihon, joten lopettakaa ihmeessä myös voiteiden käyttö ja ainakin meikin jota läträtään ympäri naamaa. Ja dödöt banniin tietty.

*maalaisjärjen käyttöhän ei sallittua koskaan*

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
:o :o :o :o :o :o :o :o mä värjäsin jopa joka toinen viikko imetyksen aikana !!!!!!!! voi ei mitä tehä??????

Kuitenkin uskoakseni siinä rintamaidossa ei niitä kemikaaleja ole paljoakaan. Itse olen kuullut, että juuri raskausaikan pitäisi välttää hiustenvärjäystä. Koska silloin ne aineet menevät verenkierron mukana myös mahdollisesti vauvalle. Mutta kuitenkin eiköhä se nykypäivänä niin ole, että niitä syövänaiheuttajia on niin monia ja lukuisia muitakin. Ei yö uniaan kannata menettää murehtimalla.

Alkuperäinen kirjoittaja mia:
muistan lukeneeni jostain että hiuksia ei suositeltaisiin värjätä raskauden aikana.. jos jollain on tietoa asiasta niin kertokaa?? oletteko värjänneet hiuksianne raskaana ollessanne ja missä vaiheessa raskautta. Entäs imetyksen aikana?

Jostain vauvalehdestä kerran luin ihan ohjeita miten raskaana oleva voi värjätä hiuksia. Kevytvärejä muistaakseni siinä suositeltiin, ainut vaan kun hormonitoiminta voi vaikuttaa ettei lopputulos ole välttämättä se mitä pitäis olla

:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vielä varmemmin ne kaikki aineet läpäisee ihon, joten lopettakaa ihmeessä myös voiteiden käyttö ja ainakin meikin jota läträtään ympäri naamaa. Ja dödöt banniin tietty.

*maalaisjärjen käyttöhän ei sallittua koskaan*

OOtteko tosiaan ilman dödöä koko raskauden ajan???? Ei onnistu multa!!!

Yhteistyössä