Hiusten värjäys raskaana

• Viestiketjun aloittaja "mammamia"
  • Ensimmäinen viesti
"mammamia"
Onko kenelläkään tietoa/näkemystä siitä että onko "turvallista" värjätä hiukset raskaana ollessaan luonnonmukaisilla hiusväreillä kampaajalla. Tarkoittaen siis sitä että mahtaako siitä olla vauvalle vaaraa.

"vieras"
Kyl sen kampaajan pitäis osata vastata tuohon.

Mulla todettu hiusväriallergia ja ihotautilääkäri sanoi, että hiusvärit ovat kemiallisia myrkkyjä.. Niin en tiedä sitten kuinka turvallisia ne luonnolliset värit on.

"mamma"
Ei kuulemma suositella. Mä kuulin tän vasta jälkeenpäin ja värjäsin raskaana ollessani. Mut eihän sitä suositella meikkausta eikä montaa muutakaan juttua. Ei se kai varsinaisesti kiellettyä oo.

parturikampaaja
Tarkoittaako luonnonmukaisilla, jotain henna pohjaista väriä? Eihän mitään värjäämistä suositella ja kyllä se osittain hiuspohjasta imeytyy elimistöön, mutta jos sitä harvakseltaan tekee (esim kerran tai kaksi raskauden aikana) niin ei niille aineille niin paljon altistu, että siitä mitään hirveää vaaraa olisi. Kyllähän kampaajatkin altistuvat väreille päivittäin hengityksen ja osittain iho kontaktin kautta (+ todennäköisesti huolehtivat ulkonäöstään hiuksia värjäämällä), ja saavat silti ihan terveitä lapsia.

Itse tosin en ole värjännyt hiuksiani nyt raskausaikana, mutta minulla värjäämättömyys ei näy niin paljon kun on pääasiassa oman väriset hiukset. Jos olet huolestunut värien käytöstä ja kuitenkin kuontalo näyttää siltä, että värjäys olisi tarpeen, niin miten olisi vaikka folio raidat? Silloin väri ei pääse kosketuksiin hiuspohjan kanssa, tyvikasvu ei näytä enää niin pahalta ja keinotekoisen värin voi antaa "liukua" omaksi väriksi raskauden ajaksi.

Joo, tästä keskustellaan vähän väliä. Jos hiukset värjää esim. kahden ja puolen kuukauden välein, osuu raskausajalle pahimmillaan 4 värjäyskertaa.

Entäs kampaajat töissään? He käsittelevät ja hengittelevät näitä aineita ja kemikaaleja joka ikinen työpäivä, myös raskaana. En ole koskaan kuullut yhdestäkään kampaajasta, joka olisi kahden viivan jälkeen kieltäytynyt menemästä töihin.

Meidänkin esikko on ihan terve tapaus, vaikka olin vielä odotusaikana kampaajan hommissa.:D

"joku"
Joo, tästä keskustellaan vähän väliä. Jos hiukset värjää esim. kahden ja puolen kuukauden välein, osuu raskausajalle pahimmillaan 4 värjäyskertaa.

Entäs kampaajat töissään? He käsittelevät ja hengittelevät näitä aineita ja kemikaaleja joka ikinen työpäivä, myös raskaana. En ole koskaan kuullut yhdestäkään kampaajasta, joka olisi kahden viivan jälkeen kieltäytynyt menemästä töihin.

Meidänkin esikko on ihan terve tapaus, vaikka olin vielä odotusaikana kampaajan hommissa.:D
Kampaajan työ on kuitenkin eri koska hiusvärien myrkkyjen hengittäminen ei ole yhtä haitallista kuin se että ne imeytyy päänahan kautta kehoon. Näin luin jostain.

"vieras"
[QUOTE="mamma";24497767]Ei kuulemma suositella. Mä kuulin tän vasta jälkeenpäin ja värjäsin raskaana ollessani. Mut eihän sitä suositella meikkausta eikä montaa muutakaan juttua. Ei se kai varsinaisesti kiellettyä oo.[/QUOTE]

Anna mun kaikki kestää. :D

Ksantippa S.
[QUOTE="vieras";24498115]Anna mun kaikki kestää. :D[/QUOTE]

Muistaakseni Tanskan neuvolasuosituksissa kehotetaan välttämään raskausaikana kosmetiikkaa noin ylipäätään. Arjen kemikaalien haittavaikutuksista sikiöön ei ole juurikaan todisteita, koska kemikaaleja noin ylipäätään on tutkittu varsin vähän, mutta toisaalta elinpiirissämme on kaikenmoisia ilmiöitä, joiden syitä ei vielä tunneta, esimerkiksi räjähdysmäisesti kasvaneet allergiat ja nuorten miesten siittiöiden laadun heikentyminen. Tällaiset ilmiöt pistävät totta kai miettimään, mikä ympäristössämme on toisin kuin ennen.

"eee"

Moni värjää kyllä juurikasvun useammin kuin 2,5 kuukauden välein. Jos on nopea hiustenkasvu ja esim. tummasta blondattu, juurikasvun voi joutua värjäämään kuukausittainkin. Siitä tulisi raskausajalle jo 9 värjäyskertaa.

"emmi"
no mun hiuksia ei kampaaja suostunut värjäämään,kun ei ole kuulemma turvallista.Olihan tässä keväällä jotain juttua uutisissa joistain kosmetiikka tuotteistakin.Kyllähän ihon ja päänähan kautta niitä aineita menee verenkiertoon jonkin verran.

"tiia"
En värjäisi.Jouduin kerran käymään lääkärissä kun sain ihan järkyttävän allergisen reaktion hiusten värjäämisen jälkeen pohkeisiin,eikä väriä todellakaan laitettu sinne.Lääkärin mukaan verenkierron mukana reaktio voi tulla missä vaan..

Yhteistyössä