Hiusten värjäys odotusaikana

mulla ei tartu hormoonitukkaan samallalailla, sen oon huomannu. raskauden alussa värjäsin punaseksi eikä tarttunu oikeen ollenkaan (oma väri tummanvaalea) ja sit vaihdoin tumman ruskeeksi mut seki tuntuu et kuultaa vaaleempana ku loppu tukka. aina sit ku taas seuraavan kerran värjää tyven niin se edellinenki tummuu yhtä tummaksi ku latva.

Mulla aikasemmissa raskauksissa väri sekä permanentti "tarttuneet" hyvin jolleivat yllättävänkin hyvin, mut nyt laitoin ite värin (sävytteen)ja kaikki lähti huuhtelussa pois!! :kieh: Tuttu kampaajani meinas et olis raskauden "vika"...käyn nyt sit laittamassa kestovärin, sen kuulemma pitäis tarttua kun aineet "rikkoo" hiuksen pinnan..

Olen värjännyt sekä esikoista odottaessa että nyt kakkosen aikaan. Ekat 10-12 viikkoa olen värjäämättä, kun silloin kehittyy kaikki tärkeimmät sisäelimet.
Värjäykset on onnistuneet ihan normaalisti, mut tuntuu, et ne haalistuu ehkä pikkasen nopeemmin(?)

Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
mulla tuli vaaleista raidoista sellaisia kasaripinkkejä. Kyllä kampaaja meni vähän vaikeaksi. pienen tasoittelun jälkeen saatiin sentään ihan ok tulos...
Mulla tuli vaaleista raidoista siniset, koska se väriaine oli sinistä :D viikon verran se kesti, että se sinisyys lähti pois ja tukasta tuli normaali. En sit tiiä johtuko raskaudesta vai ei...

Esikoista odottaessa en muuten värjännyt kertaakaan koska eihän asiaa ole koskaan tutkittu. Mutta paljon ihmiset tuntuvat värjäävän ilman seurauksia joten eiköhän se turvallista ole. Mutta jollei ole pakko, niin miksipä värjätä.

Kampaajana itse värjään muita ja omaa tukkaani usein ja muutenkin hengittelen ainekaasuja päivittäin vaikka raskaana olenkin...koska se kuuluu työhöni mutta jos asia kovasti sinua huolettaa voithan raidottaa tukkaasi tyviraidoituksella jolloin saat tyvikasvun lähes piiloon eikä väriainetta mene päänahkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Eihän se vaarallista oo, mut mulle on sanottu, et tulos voi olla aika mielenkiintonen hormoonien vaikutuksen takia.
Sitähän ei voi sanoa etteikö se olisi vaarallista vaan kysymyshän piilee siinä, että onko sitä tutkittu tarpeeksi? Plus, että eri aineet on vielä eri aikaan raskaudesta sikiötoksisia.

Mutta jos pitäisi valita, että juoko pullollisen siideriä, värjääkö hiukset, asuuko Loviisassa vai käveleekö tunnin kaupungin saasteisessa keskustassa niin ehkä mä värjäisin hiukset. ;)
Monet tekee noita kaikkia ja terveitä lapsia syntyy.

Ja kysyin hiusten värjäämisestä kun olen alkuraskaudessa ,ja sanoi että kyllä saa ,ENNEN HEILTÄ SANOTTIIN ETTÄ EI ENNEN 12 viikkoa ,MUTTA SE ON NYT MUUTTUNUT!! Eli nyt se on tutkittu ja todettu että siitä ei ole haittaa edes alkuraskaudessa.Sanoin vielä että mulla on kyse vaan semmosesta sävyvaahdosta (suoraväri) ja sanoi että vaikka laittaisit kunnon vetyperoksidit EI HAITTAA :)

Siitä vain ihmiset kampaamoihin! :) Ei siinä ole muuta kuin saattaa sävyt lopputuloksessa vaihdella hiukan, ts. vaaleista raidoista ei ehkä tulekaan niin vaaleita vaan enemmänkin kerltaiset tai toisinpäin, tumma väri on lämpöisempi vaikka toiveena oli tuhkaisempi. Hormoooonit hyrrää! :heart:

Yhteistyössä