Hiusten värjääminen

No niin, palaanpa aloittamaani aiheeseen... Sinnittelin ekaan ultraan saakka (RV 11)jotta en ainakaan syyttäisi itseäni ja hiusten värjäämistä jos jokin olisi pielessä. Vauvalla oli kaikki hyvin ja värjäsin sitten hiukseni luonnonvärillä (Sante) joka ei ole pelkkää hennaa muttei myöskään sisällä mitään kemikaaleja. Värjäys onnistui erittäin hyvin vaikka latvoissa on vielä tosi vanhaa kemiallista väriä ja juurikasvukin oli melkoinen. Raskauden aikana värjään ehkä hiukseni vielä kerran tai kaksi (edellisestä lapsesta kaksi kertaa) joten en pidä niin pahana jos 2-3 kertaa koko aikana värjää, on sitten kemiallinen tai luonnonväri. Mutta jokainen valitkoon itse =) Onhan tuo ruokahysteerikkojen listakin aika hupaisa, itse en jaksa niin joka suupalaa miettiä, kunhan tietyt asiat pidän mielessä...
 
Vähän toista asiaa kuin väriaineiden myrkkyjä kommentoisin.. Värjäsin hiukset joku kuukausi tai pari sitten (nyt rv31), mutta ihme ja kumma - sama väri mitä olen aina käyttänyt ei "tarttunut" niin kuin ennen! Tällaisesta joku taisi täällä palstoilla joskus mainita, että hiukset käyttäytyy eri lailla kun on raskaana. Tästä syystä esim. raskaana otettu permis saattaa lässähtää alkuunsa.. Hmm.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maaria -76:
Alkuperäinen kirjoittaja melluli:
Ei hiusten värjäämistä suositella raskausaikana! Etenkään hennalla!!! :eek:
No mitäs se henna tekee?
Googlailin mielenkiinnosta "henna" ja "pregnancy" enkä löytänyt isompia varoitteluja mutta sen sijaan löysin ihania kuvia hennatuista vauvamasuista!

http://www.hennacaravan.com/pregnancy.html

:heart: :heart:
 
Hennasta olen joskus lukenut vaan, että se lisää allergisen reaktion riskiä.. eli jos on joskus värjännyt hennalla tai ottanut henna-tatuoinnin, niin tulisi sitten helpommin allerginen reaktio kaikista väriaineista. Joidenkin hiusvärien ohjeissa lukee, että allergiatestin tekeminen on erityisen tärkeetä jos on joskus värjännyt hennalla.
 
Niin ja kai tiedätte että esim. deodorantti sisältää alumiinia aivan hirveät määrät ja sitä kun väännätte kainaloihinne joka päivä niin hiustenvärjäys on sen rinnalla yksi hyttysen pieru. Ja moni muukin asia mitä tavallinen ihminen joka päivä käyttää sisältää kaikkea mikä silloin tällöin hiustenvärjäämisen rinnalla on kamalaa myrkkyä.

Itse värjään kyllä hiuksiani raskaana ollessa luontaisväreillä ( Sante) ja joskus myös kaupan väreilläkin. Mutta olen hurahtanut tuohon luontaiskosmetiikkaan niin paljon nykyään etten paljon muuta käytä.

Niin ja käytän alumiinitonta deodoranttia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja eve85:
Hennasta olen joskus lukenut vaan, että se lisää allergisen reaktion riskiä.. eli jos on joskus värjännyt hennalla tai ottanut henna-tatuoinnin, niin tulisi sitten helpommin allerginen reaktio kaikista väriaineista. Joidenkin hiusvärien ohjeissa lukee, että allergiatestin tekeminen on erityisen tärkeetä jos on joskus värjännyt hennalla.
Tästä kuulen ekaa kertaa. Muistatko lähdettä josta tuon olet lukenut?

Ettet vain muistaisi väärin ja väripaketissa on kehoitettu testaamaan väriä hennaamisen jälkeen erityisen hyvinihan muusta syystä? Henna voi nimittäin estää kemiallisen värin tarttumisen tai muuttaa sen ihan kummalliseksi.

Hennanahan tietysti kaupitellaan kaiken maailman sekoituksia joissa henna on vain yhtenä osana. Niissä voi olla mukana kaikenlaista myrkkyä ihan samalla tavalla kuin tavallisissakin hiusväreissä. Luonnonhenna on vain pelkkää puhdasta hennapensaan lehteä kuivattuna ja jauheeksi jauhettuna.

 
Lisään oman ihmettelyni vielä tähän.
Olen reilu vuoden verran värjännyt hiukset hennalla, noin kuukauden, parin välein. Jouluna oli tarkoitus värjätä, mutta tuli plussauutiset, niin se jäi. Kysyin asiaa sitten yksityiseltä neuvolantädiltä siellä käydessäni ja hän tuomitsi jyrkästi kaikki värjäilyt.

Koska viikkoja on vielä vähän (9. alkaa ylihuomenna) ja juurikasvu alkaa olla aika raju, kysyisinkin toisten mielipiteitä nimenomaan hennaamisesta. Uskaltaako sitä hennata, jos on ennenkin hennannut ilman oireita? Tarkoitus on odottaa sinne 12 viikkoon asti kuitenkin.
 
Mä laitoin viime raskaudessa kerran vaaleita raitoja. Nyt ajattelin taas enimmäkseen pysyä väreistä erossa. Yks raskaus on kuitenkin niin pieni aika, että en viitsi oman turhamaisuuteni takia lisätä kropan kemikaalikuormitusta. Kosmetiikankin olen muutenkin vaihtanut viime vuosina luonnonmukaisempiin tuotteisiin. Raskauden jälkeen tuli sit tosi kiva tukka, kun hain raidat ja pohjalla oli kunnolla omaa väriä, ihan senkin takia aion toistaa tempun. :D
 
Hankala uskoa että hennasta voisi olla jotain haittaa, siinähän ei ole samanlaisia hiuksia avaavia ainesosia kuin teollisemmissa tuotteissa, se vain värjää pintakerroksen.
Itse olen värjännyt hennalla raskausaikana kerran ja kohta voisi värjätä uudestaan. Nyt meneillään rv 27.
 

Yhteistyössä