Hiusten vaalentamisesta platinan (hopean) vaaleaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "blondi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"blondi"

Vieras
Eli olen vaalentanut hiukseni ruskeista blondeiksi kampaajalla jo viime keväänä, siinä ei ongelmaa. Tyvikasvunkin olen käynyt aina kampaajalla vaalennuttamassa, joten en ole pelannut itse kaupanväreillä. Nyt näyttäisi kuitenkin kampaajakäynnin jälkeen, että hiukset on kellertävät, en tykkää sitten yhtään. Kampaaja laittoi normaalin vaalennuksen, mitä nyt yleensäkin ja lisäksi jonkin "tehoaineen", joka poistaa keltaisuutta. Lisäksi mulla on käytössä "helmenvaalea"-hoitoaine, jonka annan usein vaikuttaa 10 min saunan lämmössä ja käytän kaiken aikaa hopeashampoota. Eli mikä vikana? Voisko kampaaja tehä jotain tälle, itse en ala aiemmista vahingoista viisastuneena laittamaan mitään väriä päähäni?

Mulla oli neljä-viisi vuotta sitten ihanat, hopeahkonvaaleat (onko se platinanvaalea nimeltään?) hiukset ja rakastin sitä sävyä, mutta vaihdoin sitten jostain syystä ruskeaan. Kerroin tuosta väristä kampaajalleni, mutta totesi, että on voinut olla huonompikuntoisemmat hiukset, jolloin esim. nuo hopea-hoitoaineet on imetytyneet paremmin tai jotain. Silloin ei itseasiassa pystynyt vaikutusaikaa pidentämään noissa, kun tukka meinasi älähtää lilansävyiseksi jopa.

Haen siis sellaista kylmää sävyä tähän blondiin päähäni, mutta mistä sen saan jos muka kampaajakaan sitä ei osaa taikoa... Ja jos jotain merkitystä, niin hiukseni on ihan lyhyet.

Oletko muuttanut ja vedenlaatu vaihtunut? Mulla veti täällä Saksassa platinanvaaleat heti keltaisiksi, vaikka oli kampaajalla laitettu väri ja hopeashampoo käytössä. Johtuu kuulemma siitä, että vesi on erilaista - joillakin vetää jopa vihreäksi. Nyt vetäistiin sitten punaiseksi tukka, kun väsyin siihen jatkuvaan hopeashampoolla läträämiseen, mutta veri vetää blondiksi...

Suosittelen kokeilemaan Crestol Gloss -värinaamiota, niissä on olemassa helmenvaalea sävy. Saattaa auttaa tai sitten ei.

Mistä tuota Goldwellin soft color-sävyvaahtoa saa? Ihan kampaamokaupoista, kampaamoista?

Olen kyllä muuttanut eri paikkaan, itsekin on käynyt mielessä tuo, että jos vesi on erilaista, tiedäpä häntä...

Yhteistyössä