hiusten lähdöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Niin elikkäs kuuluuko tällanen hillitön hiustenlähtö asiaan, synnytyksestä nyt 5 kk ja en ole imettänyt. Olen luullut että hiustenlähtö kuuluu nimenomaan asiaan silloin jos imettää. Tätä on nyt kestänyt liki kaks kuukautta. Tekis mieli värjätä hiukset kun aika karsee alkaa tuo pehko olla mutta uskaltaako tähän päähän mitään laittaa vai lähteekö loputkin haivenet päästä? :laugh: Niin ja kauankohan tästä hiustenlähdöstä saa vielä kärsiä. Sapettaa kun ulkona joutuu hiukset harjaan, muutoin koko kämppä täynnä karvoja.....

Kuuluu asiaan. Se ei liity imetykseen vaan hormooneihin. Ja raskauden aikana yleensä hiusten lähtö jopa loppuu kokonaan, joten sen päätyttyä lähtee myös nekin pois.
Ja se on rasittavaakin rasittavampaa. Mulla pian edessä taas. Hiuksia on joka paikassa, tyyny aina karvojen peitossa aamulla, ponnari ohenee puoleen... Mutta siihen ei kai auta mikään, ainakin näin sanoi mun kampaaja :(

Raskausaikana hiukset eivät juurikaan uusiudu, eli putoamisvuorossa olevat jäävät päähän killumaan ja sekin energia käytetään raskauteen. Nyt kroppasi on haksannut, että ei tarvitse olla säästöliekillä ja vaihtaa samalla kertaa enemmänkin tukkaa.

Jep, mulla 4 kk synnytyksestä ja hiuksia lähtee runsaasti.. Karvoja on jokapaikassa ja se on todella rasittavaa. En imetä enää, joten ei siitä johtuvaa vaan tosiaan hormoneista ja jotenkin nyt kun aloitin ehkäisyn. Liittyy ilmeisesti toisiinsa..

Mulla ei lähde hiuksia ollenkaan! Tyttö syntyi pari kuukautta sitten. Ei lähtenyt slloinkaan kun poika syntyi. Kävin viime viikolla parturissa ja parturi sanoi että kyllä on paksut ja elinvoimaiset hiukset! Ihmetteli että voiko olla että oon vasta ollut raskaana!

raskauksien aikana ei tosiaan lähtenyt karvan karvaa. Mutta esim. sääriin ei kasvanut uutta juur lainkaan. Nyt kuopus 4kk ja taas kylppärin lattia ui hiuksissa, niitä on joka paikassa! Ja sääret rehottaa taas. Olen imettänyt , nyt osaimetys ja minipillerit käytössä.

Yhteistyössä