Hiusten kasvusta- kuka tietäisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miisa"

Vieras
Minulla on aina ollut hyvin lyhyt malli tukassa. Tällä hetkellä päällä hiukset on jotain 5-6cm ja sivuilta ja takaa lyhyemmät....leikattu siis malliin. No nyt päätin etten käy koko vuonna kampaamossa (normaalisti käyn 4vkon välein aina). Niin kuinka paljon hiukset keskimäärin vuodessa kasvaa? Minkä pituinen tukka minulla on vuoden päästä ja voiko näin vain alkaa kasvattamaan vai pitäisikö tukkaa silti aina käydä kampaamossa hieman siistimässä vaikka sitä siis kasvatankiin?

Kiitos jos viitsit vastata :)

Joskus oon lukenut, että kyllä parin kuukauden välein olis hyvä käydä tasoittamassa vaikka kasvattaa. Ehkä tuota aikaa voi vähän pidentää, ja tosiaan vaan tasoittaa välillä että pysyy kunto hyvänä.

Kun plussaain meidän kuopuksesra, mulla oli samanpituset hiukset kun sulla nyt. Tällä hetkellä kuopus on 2v 3kk ja mun hiukset lapaluiden alapuolelle. Oon käyny kampaajalla ja leikkauttanu latvoja pois välillä vähän enemmänkin.

Ja ite ainakin kävin kasvatusvaiheessakin leikkauttamassa mallia. Ekana sulle tulee niskaan sellanen hölmön näkönen häntä, koska ne niskahiukset kasvaa pituutta samaa tahtia kun muutkin hiukset. En mä ainakaan olis kestäny sellasta mallitonta reuhkaa, etenkä ennen ku hiukset meni ponnarille.

muistelisin että hius kasvaa n. 1 cm/kk. hius kuluu latvastamm pesut, värjäykset ja muut käsittelyt ja pitäisi tasoittaa sillon tällön, ettei katkeile ja hiukset on paremman näköiset

Itse ikuisena kasvattajana olen huomannut, että hiusten voimakas käsittely pakottaa leikkailemaan ja siistimään useammin tai muuten tukka on pian kuiva puuhka. Ja mitä useammin leikataan, sitä kauemmin kasvatukseen menee aikaa. Panosta kunnon hoitotuotteisiin siis ja vältä esim. voimakasta vaalennusta ja jokapäiväistä suoristusraudan käyttöä

Sentti kuussa on keskimääräinen kasvu mutta ongan tuossa tietty yksilöllistä vaihtelua.

Tosiaan sitä niskaa kannattaa käydä vähän lyhentässä niin päälaen hiukset kasvaa ne kiinni, muuten on aika hassun näkönen lopputulos.

Mulla kans kasvatusurakka meneillään. :) mulla nyt 5 kuukaudessa kasvaneet hiukset n. puolen sentin - sentin mittaisista polkkamalliin. ylettyy nyt siis korvien alapuolelle, ja välillä on latvoja tasattu.

Seuraavat keinot käytössä: sinkki, biotiini ( biorion, on eläimille, mutt käy ihmiselle ja on halvempaa) sekä kalaöljyt ja hairbell shampoo ja hoitis. Suosittelen. Nyt lyhyen ajan sisällä 3 ihmistä ihmetelly hiusteni kasvua. Tsemppiä sullekin urakkaan!

kasvaa vuodessa n. 12 cm (eli 1cm/kk). riippuu tietenki kans siitä, että millaset hiukset sulla on (joillakin kasvaa tosi nopeesti, joillakin hitaammin) ja siitä miten käsittelet niitä esim. jos suoristat joka päivä nii ei se hyvää tee :D sitten ku on vähän kasvanu kannattaa n. 2-3 kk välein käydä leikkaamassa kuivat latvat pois niin kasvaa paremmin :)