Hius-asiaa (joilla luonnonkiharat)

  • Viestiketjun aloittaja esmeralda
  • Ensimmäinen viesti
esmeralda
Olen lopen kyllästynyt hiuksiini. Ovat luonnonkiharat, tai oikeastaan taipuisat nykyään,kiharat hävinneet. Ja pitkät ovat myös. Haluaisin kovasti vaihtelua hiuksiin ja minua houkuttelisi ottaa PEHMENNYS.

Mutta tuleeko hiuksista kuivat? Onnistuuko/kannattaako ko. toimenpide?

Jos jollain on kokemuksia asiasta, olisin NIIN kiitollinen tiedoista!
 
Mulla ei kokemusta tuosta, mutta itellä kans taipusat, pitkät ja paksut hiukset ja äsken tuli mitta täyteen niin vedin joka puolelta kunnon kasan pois ohennussaksilla ja heti näyttää paremmalta :snotty: :whistle:
 
maiccuPP
täällä kans yks joka tarviis samaan kysymykseen vastauksen kun ap, joakei ole yksin ongelmasi kanssa :) huhuu te joitka olette ottaneet "luonnonkihariin" hiuksiinne pehmennyksen!

 
anu
Luonnokiharassa hiuksessa on tosiaan sellanen huono puoli, että se ei tahdo kestää käsittelyjä koska hiuslaatu on erilainen kuin esim tyypillisessä suomalaisessa lasimaisessa hiuksessa. Hius on siis useimmiten melko pehmeä ja jos ei ole pehmeä, niin voi olla hyvin karkea ja suomut jo valmiiksi auki. On sitten kyse permanentista tai pehmennyksestä, niin se tehdään tismalleen samoilla aineilla ja tuho on samanlaista. Voithan kokeilla, mutta ainakin mulla tahtoo hiukset aina palaa permanenttiaineista....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja anu:
Luonnokiharassa hiuksessa on tosiaan sellanen huono puoli, että se ei tahdo kestää käsittelyjä koska hiuslaatu on erilainen kuin esim tyypillisessä suomalaisessa lasimaisessa hiuksessa. Hius on siis useimmiten melko pehmeä ja jos ei ole pehmeä, niin voi olla hyvin karkea ja suomut jo valmiiksi auki. On sitten kyse permanentista tai pehmennyksestä, niin se tehdään tismalleen samoilla aineilla ja tuho on samanlaista. Voithan kokeilla, mutta ainakin mulla tahtoo hiukset aina palaa permanenttiaineista....
no voi surkeus! hö. haaveet kaatui.... Joo hiukseni tosiaan ovat karkeat. Voihan paska.
 
Ja minä taas ottaisin luonnonkiharat hiukset millon vaan :D mun sisaruksilla on ja ne on hienot, tosin pitävät lyhempänä mutta silti ne on hienot. Mikä lie tullu mun kohdalla kun on ihan piikkisuorat, ei kiharoita saa edes permanentilla. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mellu:
mulla on kans luonnonkiharat ja aina olen hiuksiani "inhonnut"!! sain lahjaksi ihan ylihyvän suoristusraudan ja nyt elämä paljon helpompaa... suosittelen!!
Suoristusrauta on täälläki ahkerassa käytössä. Muttako aina ei jaksa... Ja usein on hiukset yhtä takkua vaan että itkun kanssa niitä selvitän. Hoitoaineetki olen kokkeillu laidasta laitaan mut en ole mihinkään ollu tyytyväinen.
 
kikkura
Mulla taipuisat hiukset ja rasvoittuva päänahka, sen takia ei oo pahemmin kuivannu vaikka oon ottanu useempia permiksiäkin. Kikkurat pysyvät kyllä huomattavasti kauemmin kuin "suorempihiuksisilla".
 
Mulla on raskauksien jälkeen kiharat olleet kadoksissa tullen hormonitasapainon myötä takaisin. Olen kerran ottanut pehmennyksen, kun kiharat olivat kadoksissa, eikä siitä moitittavaa löytynyt (paitsi hiukset oli TOSI säkkärät, ihan villakoirat, se oli ainoa syy, miksi olin hieman katuvainen, mutta tasaantuivathan ne). Riippunee kaiketi ihan hiusten lähtökunnosta, ottaako riskiä, että "palavat" pehmiksessä. Meidän lapsilla on myös luonnonkiharat ja heistä vanhin suoristusraudalla liki joka päivä suoristaa hiuksensa.
 
äiti
mä taistelin vuosia tän pään kanssa ja sitten koin ensi rakkauteni uudelleen...suoristusrauta...luulin että se helpottaa ja helpottikin,mutta sitten löysin parturin joka osasi leikata hiukst niin että kiharoista ei ole vaivaa vaan hyötyä!!mies tämä partuei ja on kyllä niiiin hyvä!!luulin etten pysty koskaa enää lyhyempää mallia leikkaan koska hiukset teki ihan mitä itte tahto, mutta sitte menin tälle mies parturille ja voilaa se ties heti mitä tehdä, nyt m,ulla aika lyhyt tukka ja hieno on ja kiharoista on nyt vain hyötyä kun malli leikattu oikein!!
 
Taikakielo
Mä olen tyytyväinen luonnonkihariin hiuksiini.Hiuksia on helppo muotoilla monenlaiseksi.En pidä suorista hiuksista.Mulla oli permanentti muutama vuosi sitten.Se ei pilannut hiuksia.
 

Yhteistyössä