Hiuksista tietävät (permanentti?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinirastas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sinirastas

Jäsen
31.12.2007
710
0
16
Ajattelin uskaltautua kampaajalle ekan kerran reiluun vuoteen ja ekan kerran myös vähän muuttaa tyyliä.. Hiukseni on luonnostaan suorat (kosteana pikkuisen laineikkaat) ja nyt haaveilisin sellaisesta kevyestä kiharruksesta, tai sellaisesta luukista kuin näyttäisi että olisin pitänyt yön yli ranskanlettiä, tiedättehän :D Pitkiin hiuksiin toi varmaan maksaa ihan sikana (puoleen selkään on haivenet), mutta mitäs muita pointteja ois syytä tiedostaa? Kestääkö tollanen näin suorissa hiuksissa vai maksanko turhaan etc.. Vähän rohkaisua tai neuvoja tai kokemuksia arvon leidit nyt :D

Jos sulle tehään permanentti todella isoilla rullilla, eli ns.laineet..luultavasti hiukset suoristuu hetkessä. Hius ei jaksa pysyä loivalla kiharalla. Jos taas tehdään pohjaksi kiharat, siis kunnon kiharat niin niitä voi laittaa sitten kotona rullilla loiviksi. Ja jos niitä ei laita, ovat ihan käkkärät. Siis melkein mahdoton saada loivaa kiharaa pitkään hiukseen pysyvänä.

Argh! Yhellä tutulla on kyllä tollaset, sillä kyllä luonnostaan enemmän laineilla kun mulla, mutta se käy kampaajalla vahvistamassa niitä jotenkin aina kun alkavat kasvaa pois.. harmi kun ei mahista kysyä että miten hitossa sille sitten tehdään ne. Ja tosi pitkät hiukset hälläkin :/

Mä otin pitkiin suoriin hiuksiin permiksen, isoimmilla rullilla. Makso kyllä ihan sikana. Eka oli aika kihara, sitten pari kk tosi hyvä, nyt on tooodella laimea (ollut 5kk), hiukset lähinnä loivalla laineella.

Mulla on hiuksia lähtenyt permanentin jälkeen tosi paljon. En tiedä, onko sillä vaikutusta että imetän vielä, permistähän ei silloin yleensä suositella, tosin mun kampaajan mielestä sillä ei ole mitään vaikutusta. Se oli hyvä juttu myös, että hiukset ei rasvoitu niin nopeasti, ei tarvi olla siis joka päivä pesemässä.

Eli ihan tyytyväinen olen että kokeilin, mutta toiste en varmaan ota, tuo hinta-kestävyyssuhde oli musta aika heikko.

Alkuperäinen kirjoittaja Sinirastas:
Argh! Yhellä tutulla on kyllä tollaset, sillä kyllä luonnostaan enemmän laineilla kun mulla, mutta se käy kampaajalla vahvistamassa niitä jotenkin aina kun alkavat kasvaa pois.. harmi kun ei mahista kysyä että miten hitossa sille sitten tehdään ne. Ja tosi pitkät hiukset hälläkin :/

No kysyt omalta kampaajaltas, et miten hän tekis sulle. Toiset tekee isoilla kampausrullilla, mutta harvemmin ne pysyy. Paitsi jos sitä omaa kiharaa pohjalla.

Mulla on ollut pari vuotta sitten permis, ja suunnittelen taas sellaisen laittoa. Edellisen permikseni aikoihin mulla oli kainoaloihin asti ulottuvat, kerroksittaiset hiukset. Toiveena mulla oli silloin sellaiset loivat korkkiruuvikiharat, mutta kampaaja sanoi, että se olisi rahojen haaskausta, kun ei niin painavat hiukset pysty niitä pitämään kun hetken. Päin vastoin, jouduin tyytymään ihan pienimpiin mahdollisiin rulliin, jotta lopputuloksesta tulisi näkyvä ja pysyvä. Aluksihan ne oli sitten sellaset puudelikiharat, mitä en varsinaisesti ollut ajanut takaa, mutta kyllä ne siitä sitten loiventuivat lopulta vallan mainioiksi. Eihän se hiusten laatua nyt paranna, mutta jos ei luonnostaan ole kiharat hiukset, eikä niitä jaksa olla joka päivä rullaamassa, niin mielestäni permis on ihan hyvä ratkaisu.

Nyt mulla on alle olkapään ulottuvat hiukset, ja toivon että tällä kertaa onnistuu permiksen teko isommilla rullilla. Ei nimittäin ole tavoitteena laittaa mitään afroa :D Tahdon vaan sellasen sähäkän kiharapehkon, ja olen tosi huono ja laiska laittamaan hiuksiani. Mietityttää vähän se, kun mulla on otsatukka, että näyttääkö hölmöltä jos se sojottaa suorana kun mikä ja muu tukka on kiharapilveä. Toivottavasti ei, tai kai sitä saa sitten ilmakihartimella tai jollain laitettua vähän soveltuvammaksi.

minä olen laittamassa permistä en tiedä kannataako kun on niin pitkät hiukset aattelin et tarttuisko paremmin jos leikkaisin hiuksia vähän lyhemmiks.???(kannattaako)

Ei näytä hölmöltä..! Tyhmän näköstä pikemminkin, jos otsiskin on kikkaralla. En oo ite ainakaa nähny kellään kiharaa otsatukkaa, jeps :) Tukka kannattaa leikata lyhemmäksi, muuten ei kiharat pysy kauaa... ;) Tai kannattaa ainakin ottaa mieluummin pienillä rullilla!

Uusimmat

Yhteistyössä