Hittolainen! Itselleni olisi taas tarvetta ostaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Talvivaatetta tarvis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Talvivaatetta tarvis

Vieras
kunnon ulkoiluvaatteet talveksi ja jotenkin se ei vaan luonnistu minulta :/ En osaa ollenkaan tuhlata rahaa itseeni. En käy kampaajalla vaan värjään ja tasotan hiukseni itse ( leikkaan tosin lastenikin hiukset itse :) Mies vain käy parturissa ), ostan itselleni vaatteita ehkä kerran kahdessa vuodessa ja nekin sitten sellaisia jotka ovat varmasti paljon käytettäviä ( ei mitään liian hienoja esim. pikkujouluvaatteita koska eihän niitä voi käyttää kuin harvoin ja sitten menee muka hukkaan ), ja nyt kun edellinen ulkoilupuku on 7 vuotta vanha, ei enää pidä ollenkaan kosteutta ( ei ole vedenpitävä kyllä koskaan ollutkaan ) niin olisi tarve ostaa itselle uusi KUNNOLLINEN ulkoilupuku jotta kestää taas useamman vuoden :)
Löysin aivan ihanan mutta jos ostan housut sekä takin niin hintaakin tulee yli 200€. Tahdon ehdottomasti vedenpitävän ja tuultapitävän 'laskettelupuvun' koska paljon lasten kanssa ulkoilen, lasken heidän kanssaan mäkeä, rakentelen lumilinnoja, teen lumitöitä jne. Eli tulee kovaan kulutukseenkin.
Ja tuo puku kestäisi minulla varmasti ainakin sen 7 vuotta kuin edellinenkin ( joka oli lastenosastolta ostettu ja maksoi varmaan jonkun 50 € aikanaan :D ) joten eihän sille ihan kauheasti hintaa vuotta kohden tulisi?

Lapsille kyllä pystyn ostamaan ja ostankin oikein mielelläni hyvät ulkoiluvaatteet. Saattavat maksaa n.100€/talvi + kevät/syksy vaatekerta uudestaan. Ja näitä jos ei joka vuosi niin ainakin joka toinen vuosi saa ostaa uudet.
Kierrätän kyllä lasten vaatteetkin sisaruksille sen minkä pystyn. Kovasti kuluneet laitan pois mutta harvoin meillä on niin kovasti kuitenkaan kuluneet etteivät esim. varahaalarina menisi pienemmillä.

Se vaan nyt menee niin että ostat itsellesi sen puvun,maksoi mitä maksoi.
Äitikin on ihminen joka ansaitsee kunnon ulkoilutamineet että voi lasten kanssa olla ulkona palelematta.Itselleni shoppailin pitkästä aikaa pitkän kauniin toppatakin kirpparilta sekä neulemekon jota voin pitää töissä,maksoivat yhteensä 10 euroa ja ovat kuin uudet.Talvikenkiä varten olen varannut 20 euroa ja sillä saan lidlistä ensiviikolla talvikengät.Täällä meidän paikkakunnalla on hirmu hyviä kirppareita ja aina jossain isommassa kaupassa on kengistä ale.Samoin vaatteista,pojille ostin juuri 40 euroa maksaneet hupparit kympin kappale.Ihan muodinmukaisia farkkuja saa kympillä,lähtöhinta ollut 40 euron tietämillä.
Ostan nyt itelleni vähän pihisti voidakseni antaa joululahjan työkaverilleni joka painii terveysongelmien ja rahapulan kourissa.Olemme molemmat osapäivätöissä joten palkka on tosi pieni.

Sama vika minullakin. Piheys ja usein saamattomuus iskee aina omalla kohdalla. Jos menen ostamaan itselleni jotain, on minulla kotiin palattuani jotain kivaa lapsille ja itselle luokkaa sukat. Minullakin talvi ulkoilupuku on kuusi vuotta vanha, mutta se sentään on ostettu ennen lapsia ja vedenpitävä North Face merkkinen.

Tää on kyllä kummaa. Lapsille keksisi paljon kaikkea. Minulla oli vastikään syntymäpäivä ja äitini lupasi että lähdetään ostoksille ja saan valita ITSELLENI jonkin lahjan. Mitä tahansa. Takkia katselin mutta kun sitä ei löytynyt niin äitini antoi minulle rahan. Jonka kotona sitten kiikutin viemään säästölippaaseen johon olen säästänyt rahaa mieheni joululahjaa varten. Siinä äitini antamassa rahassa olisi jo melkein puolet tuosta ulkoilupuvusta.

Ja niinkuin joku muukin sanoi niin usein kaupungilta tulee ostettua lapsille jotain ihanaa vaatetta vaikka heillä ei niin suurta tarvetta olisikaan. Sukkia ja alushousujakin raaskin ostaa vain tosi nuukasti ja nekin seppälästä kun saa osta 3 maksa 2 ;)

asiakasomistajapäivät lähestyy ja silloin ostan itselleni kunnollisen ja laadukkaan untuvatoppatakin TAI sitten kosteussuojatun ulkoilupuvun, juuri ostin lapsile talvitakit, ja 130e meni että hujahti, eikä kirpaissut yhtään, mutta jos olisin ITSEENI saman rahan törsännyt, olisi morkkis tullut

Eikö ole ärsyttävää olla tuollainen/tälläinen?

Mä kanssa koen suunnattomia omantunnontuskia kun ostan itselleni jotain vaatetta muualta kuin kirppikseltä parilla eurolla....
Mutta olis pakko ostaa itselle toppatakki, koska eihän fiinillä villakangastakilla (-80% alesta :D) voi lumihangessa tenavien kanssa peuhata tai käydä lenkillä. 3 vuotta vanha toppis on revennyt monesta kohdin, en tiedä mikä katastrofi sille on käynyt, eikä sitä saa siististi korjattua enää.
Mutta....... mähän ostin juuri itselleni collegelökärit:snotty: kaupasta:snotty:

Minäkin olin ihan samanlainen ennen muuttoa pääkaupunkiseudulle. Täällä iski sitten joku sokeus, kun vaatteita on niin älyttömän halvalla. Jos oikeesti 80e:n kengät maksaa kaupassa 5e ja housut uutena kaupassa 1-3e niin kyllä iskee ostosokeus. Siis halvallahan saan, mutta ostan liikaa sellaista mitä en viitsi pitääkään. Toivoisin tulevani taas pihiksi. Tässä on vaan se, että tavallaan noita kannattaa ostaakin, koska jos ja kun myyn ne sitten kyllästyttyäni käytettynä niin saan niistä enemmän huutiksessa/kirppiksellä. Kierre on valmis ja ostovimma iskee. Viime vuonna ostin kaupasta 5e:n farkkuja sovittamatta ja katsomalla vain koon-noh olivat liian isoja reilusti ja lopulta laitoin ne myyntiin ja hirveällä kilpahuudolla menivät heti monta kertaa kalliimmalla kuin ostin. Voi kun oikeesti pystyisin olemaan ostamatta mitään niin kuin ennen:( Ennen en ostanut oikeastaan yhtään mitään vaan ne samat vaatteet ja kengät oli niin kauan kuin kesti ja sitten oli pakko ostaa. Ja kirpparilta ostin ne mitä ostin. Nykyään törmään kirppareilla vaan todella huonoihin ja kalliisiin-kaupasta saa halvemmalla. Tykkään pitää vaatteita niiden loppuun asti ja ylikin(joo....reikäsukat on hyviä remppahommissa, marjastuksessa jne. joten niitä ei voi heittää pois).

Yhteistyössä