Hitto, taas noi pikkuperkeleet alkavat pyöriä kämpässä! Banaanikärpäset nimittäin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Joka syksy sama juttu, ja tänä syksynä oikein varauduin ettei niillä olisi mitään mahdollisuuksia pesiytyä tänne!
En ole pitänyt mitään hedelmiä huoneenlämmössä, kaikki hedelmät ja vihannekset on jääkaapissa. Tiskit ei ole lojuneet tiskipöydällä, olen huuhtonut keittiön viemärit kuumalla vedellä pari kertaa päivässä. Roskat on viety ainakin kerran päivässä. Biojäteämpäri ei ole sisällä ollenkaan, vaan ulkovarastossa, tuon sen sisälle vasta talvella. Olen myös pessyt roskaämpäria, sen pohjallakaan ei lillu mitään.
Maitopurkit huuhtelen heti kun ne tyhjentyvät, litistän ja heitän takkaan.

Kärpäsiä ei ole kovin paljoa, mutta siltikin niitä lentelee asunnossa sen verran, että sen kyllä huomaa. Lasten huoneissa ei ole roskiksia, eikä missään ole tyhjiä mehupurkkeja, jugurttipurkkeja, ei mitään.
MISTÄ HEMMETISTÄ NIITÄ SIKIÄÄ?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Banaanikärpäsistä ei ole haittaa ihmiselle, vaarattomia veijareita ovat he :)

Ne on ällöttäviä! Vihaan niitä! Eikä mene tollaisiin ansoihinkaan, kunhan vaan pörräävät ympäriinsä ja vittuilevat.

Meillä tehoaa viinietikasta, sokerista ja tiskiaineesta tehty ansa niihin. vielä kelmua päälle, johon pari pikku reikää, niin ötökät pääsee sisään mutta ei ulos. ja tuo tiskiaine siis sen takia, että alentaa nesteen pintajännitystä, ötökät hukkuvat herkkuliemeensä. Kokeilkaapa.

Meillä tehoaa viinietikasta, sokerista ja tiskiaineesta tehty ansa niihin. vielä kelmua päälle, johon pari pikku reikää, niin ötökät pääsee sisään mutta ei ulos. ja tuo tiskiaine siis sen takia, että alentaa nesteen pintajännitystä, ötökät hukkuvat herkkuliemeensä. Kokeilkaapa.

Tätä kokeilen, kun niitä ei ole ton enempää!
Viime vuonna meillä pörisi niitä ihan älyttömästi, kun en osannut etukäteen varautua yhtään. Tein niin, että laitoin banaanimössöä syvän lasipurkin pohjalle ja annoin niitten kerääntyä purkkiin ja sen reunoille. Parin tunnin välein kävin imuroimassa ne paaskiaiset purkista, reunoilta ja myös purkin ympärillä lentelevät. Näin ne lopulta hävisivät, mutta tuo keino vaati jatkuvaa imurin kanssa kyttäystä.

Yhteistyössä