Hitto mua ärsyttää lapseni pph!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arrggh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arrggh

Vieras
Noin viiskymppinen akka, joka tuntuu osaavan vain valittaa. Mikään ei ole hyvin. Lapseni joka on kiltti kuin enkeli on muka joka päivä tehnyt jotain pahaa. Kiusannut muita. Rikkonut tavaroita. Kiroillut.... Lista on loputon. Koskaan ei tunnu tulevan myönteistä palautetta. Hoitopaikasta ei tule juurikaan askarteluja eikä piirtämisiä. Aina kun haen lapsen klo 16 niin ovat useimmiten sisällä vaikka olis hieno ilma. Lapsi on 3v. ja omien puheiden mukaan ei ole tehnyt tuollaisia asioita. Joskus tosin osaa kiukutellakin, mutta ihan perus 3v. mielestäni on. Lapsi on nyt ollut hoidossa puoli vuotta. Tämä hoitaja on kyllä kokenut ja ollut alalla jo vuosia. Mistään konkreettisesta en siis voi valittaa kellekään. Miten voisin valittaa "valittamisesta"? Tuntuu raskaalta aina mennä hakemaan lasta ja kuuntelemaan taas pph:n ryöpytystä. Ollaan jonossa päiväkotiin, johon on ilmeisesti miljoonan vuoden jono. Ei ole toivoakaan vielä ainakaan vuoteen. Ohjaajan mielestä meidän pitäisi olla tyytyväisiä, että meillä ylipäätään on hoitopaikka!

Mitä mieltä ootte? Onko muilla lapsia pph:lla ja haluais pk:iin?

Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Jos sun lapsesi oikeesti on ihan kuriton ja kamala :whistle:

Miten voi olla? Pelkkää myönteistä olen vierailta ihmisiltä yleensä kuullut. Ja kun lasta haen niin en ole koskaan nähnyt oman lapseni ketään kiusaavan. Kiroilla ei osaa ainakaan kotona. Miksi olisi aivan toinen lapsi hoidossa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miten voi olla? Pelkkää myönteistä olen vierailta ihmisiltä yleensä kuullut. Ja kun lasta haen niin en ole koskaan nähnyt oman lapseni ketään kiusaavan. Kiroilla ei osaa ainakaan kotona. Miksi olisi aivan toinen lapsi hoidossa?

On niitä semmoisiakin :whistle:
Aina ei lapset oo niin herranterttuja kuin vanhemmat kuvittelee niitten olevan.

Aika heikko hoitaja, jollei löydä MITÄÄN positiivista lapsesta minään päivänä. Mut viisikymppiset akat on just sellasia. Mut onneksi ei varmaan ite enää huomata sitä sillon, kuljetaan vaan naamat sitruunahapoilla kiukuttelemassa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika heikko hoitaja, jollei löydä MITÄÄN positiivista lapsesta minään päivänä. Mut viisikymppiset akat on just sellasia. Mut onneksi ei varmaan ite enää huomata sitä sillon, kuljetaan vaan naamat sitruunahapoilla kiukuttelemassa...

Tältä naiselta on turha hymyä odottaa..

heh siunaa mitä jeesustelua! eikai ny hyviin tapoihin kuulukkaan kenenkään vieraan ruveta huutelee paheuksia toisten lapsista!!!

mut siis inhottavaa jos ei ole mitään muuta ku pahaa sanottavaa...

täällä yksi joka vaihtaisi hoitopaikkaa jos en kohta jäisi äitiyslomalle.
ei paljoa ole hyvää sanottavaa hoitajasta ja juuri oli miehelle jutellut kun heidän nuorimmainen on eskarissa ja tulee linja-autolla kotiin oli auto vahingossa ajanutkin heidän tiestä ohi. hoitaja oli sitten lähtenyt juoiksemaan autoa kiinni mikä varmaan sitten ol peruttanut takaisin luulisin. heiltä siihen hiekkatielle mihin linja-auto tulee on hieman matkaa. oli sitten hoitaja mennyt huutamaan kuskille ja mies sitten kysynyt että missäs hoitolapset sitten oli. noh ne oli onneks sisällä nukkumassa :o
miettisin että kyllä siinä varmaan 10min meni ennen kun sisälle on palannut.
että tälläistä toimintaa täällä. onneks ei ollut meidän neiti sinä päivänä hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu harmaana:

heh siunaa mitä jeesustelua! eikai ny hyviin tapoihin kuulukkaan kenenkään vieraan ruveta huutelee paheuksia toisten lapsista!!!

mut siis inhottavaa jos ei ole mitään muuta ku pahaa sanottavaa...

Olen kyllä sitä mieltä, että 3v. ei osaa näytellä niin kahta roolia! Kotona ei siis KOSKAAN kiroile. Pahin sana taitaa olla kakka. Hoitajan mukaan käyttää esim. V....ua ja p...lettä. Me emme kiroile. Lapsella on myös isosisko, eskarilainen eikä hänkään kiroile. En tiedä, äidinvaistoni sanoo, että nyt se täti kyllä valehtelee, mutta miksi :(

Aika usein se lapsen riehuminen tapahtuu kotona vanhempien kanssa ja vieraiden kanssa ollaan kuin herranterttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minä sanoisin, että lapset ovat hoidossa ihan oikeasti kiltimpiä kuin kotona. Riehuminen saattaa alkaa heti kun äiti tulee paikan päälle :/ Ikävä purkautuu ja päivän väsymys. Harvemmin lapsi on hankalampi hoidossa kuin kotona. Näin siis sanon 10 vuoden kokemuksella...

Aika usein se lapsen riehuminen tapahtuu kotona vanhempien kanssa ja vieraiden kanssa ollaan kuin herranterttuja.

Meillä just tänään pph kehu kuin on kiltti 1v8kk poika hoidossa. Pph näki ulkona ku poika huitas mua lapiolla, nappasin lapion pois kädestä ja kauheen huudon sain aikaseks. Tätä sit hoitaja ihmetteli, ku ei kuulemma hoidos käyttäydy tuollalailla.
Ja nyt illalla olin hierojalla ja mun täti oli poikaa hoitamassa... Hih, olin kyllä hieman tyytyväinen tapahtuneesta (sairas, joo..) Poika oli ollu kuulemma IHAN KAUHEE! Repiny tätiä hiuksista, yrittänyt lyödä, hakannut lelulla ikkunaa. Ei suostunu syömään saatikka sit nukkumaan menemään. Suurin show oli syntynyt ku muksu ei saanut jäädä vessaan pesemään käsiä, kauheet kilarit kuulemma saanu. Eli tyytyväinen olin siksi, että ehkä nyt tätikin uskoo et pikkuherra OIKEESTI vetää ihme raivareita välillä..

Kyllä se äidinvaito on yleensä oikeassa. Kyllä normaali äiti tuntee lapsensa sen verran että tietää mikä on uskottavaa.. Esim. mä voisin kyllä uskoa, että omani olisi kiusannut toista, mutta kiroilemista en kyllä uskoisi..
Ja kyllä hoitopaikkaan saa olla tyytymätön ja ohjaajaan kannattaa ottaa uudelleen yhteyttä. Hoitopaikka on kunnan järjestettävä, sitä ei tietenkään voi valita mihin pääsee, mutta valittaa pitää jos ei hoitoon ole tyytyväinen. Itse olen pph ja kyllä ammattilainen kykenee antamaan myös positiivista palutetta. Lisäksi hoitajan tehtävänä on kasvattaa lasta, joten on hoitajan epäammattimaisuutta jollei saa lasta lopettamaan kiusaamista tai kiroilemista, ainakin hoidossa, eihän oleteta että se vanhempi siellä työpaikalla voi asiaan vaikuttaa.. Siis jos tällaista olis todella tapahtunut. Muutenkkin ohjaajaan kannattaa olla oikeasti yhteydessä, hoitaja voi olla uupunut tms. Lisäksi vinkki kaikille vanhemmille, jos haluaisitte parannusta johonkin hoitopaikan asiaan, niin ottakaan yhteyttä suoraan ylemmälle taholle jolloi hoitaja voi asialle mitään. Yleensä vanhempien toiveita kuunnellaan paljon paremmin kuin hoitajien piipitystä, vaikka kaikki samaa asiaa haluaisivatkin..

mä kans vaihtasin heti päiväkotiin..pph valittaa selkää,tosi huono kunto(makea maistuu),jos ei oo kurkku kipeä ni sit on virtsatulehdus tms.valmiita värityskuvia lapset värittelee,koko huusholli on jo niin ahdas,pimee(valo vain siellä huoneessa missä ollaan)ja ankee(haisee vanhalle,tarttuu muksujen vaatteisiin)olen valittanu pph ohjaajalle,et eiks tän akan vois jo laittaa sivuun mut ei auta ku paikat kortilla niinku moni muu aisa nykypäivänä...kjaah..

on ihana pph, joka on kylläkin yli 50-vuotias, mutta alansa rautainen ammattilainen! Tykkää lapsista aidosti ja sen kyllä huomaa. Ja tulee toimeen kaikkien lasten kanssa, osaa nk. juohatella lapsia. Osaa vetäistä oikeasta narusta, jos lapsi rupeaa tinttaroimaan esim. pukiessa. Ei siis ihme, että meidän lapsi säästää kiukut kotiin...

Yhteistyössä