Hitto mitä huijausta....muka soiva hammasharja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nirppurotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nirppurotta

Aktiivinen jäsen
12.09.2005
1 132
0
36
Ostin pojalle 35 euron "soivan" sähköhammasharjan. Ajattelin, että auttais hiukan tota hampaidenpesua, kun muuten on aina kauhea tappelu pesusta. No harjahan on hieno, mutta soi peräti 3 sekuntia, kun otan sen pois latausyksiköstä Seuraavan kerran kilauttaa pari hassua säveltä minuutin päästä....jos harja on koko ajan käynnissä. Tuon alle 2 vuotiaan pojan hampaiden pesussa hyvä jos menee edes sitä minuuttia. Taidan palauttaa koko roskan :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
eikö sen idea nimenomaan ole se että se kannustaa lasta harjaamaan hampaita tarpeeksi pitkään että ne tulevat kunnolla puhtaksi?

Juuri näin!
Toki 2v ikäiselle voi olla eri juttu.

Jepulis....ymmärrän ajatuksen. Mutta taitaa kyllä meille olla nyt ihan turha kapistus... Sitä paitsi poika lähti juoksemaan karkuun, kun laitoin harjan pörisemään

:D

No tuota, hammasharja tosiaan ilmoittaa 1 min. välein soittamalla pätkän sävelmää, että nyt esim. on aika siirtyä pesemään alahampaita. Soiton tarkoitus siis on ilmoittaa, milloin on minuuttu mennyt, kun 2 min. on se suositus aika. Kyllä siinä hermot menisi ja innostuskin, jos harja soittaisi koko pesun ajan sävelmää. Siinäpä onkin hyvä porkkana lapselle, kun opetat, että ensin pestään ylähampaita soittoon asti ja sitten alahampaita seuraavaan soittoon asti.

Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
eikö sen idea nimenomaan ole se että se kannustaa lasta harjaamaan hampaita tarpeeksi pitkään että ne tulevat kunnolla puhtaksi?

Juuri näin!
Toki 2v ikäiselle voi olla eri juttu.

Jepulis....ymmärrän ajatuksen. Mutta taitaa kyllä meille olla nyt ihan turha kapistus... Sitä paitsi poika lähti juoksemaan karkuun, kun laitoin harjan pörisemään

:D

Onneksi ei mene kaapissa miksikään jos sinne laittaa odottamaan:)

Niin ja jos lapsi tykkää kovasti musiikista, niin voithan itse nopeasti nappia panamalla pysäyttää harjan ja samantien käynnistää sen uudelleen, tällöin lapsi kuulee musiikin ja harjaus jatkuu kuitenkin keskeytymättä.

Niin ja jos lapsi tykkää kovasti musiikista, niin voithan itse nopeasti nappia panamalla pysäyttää harjan ja samantien käynnistää sen uudelleen, tällöin lapsi kuulee musiikin ja harjaus jatkuu kuitenkin keskeytymättä.

Mutta kun ei tule mitään musiikkia, jos harjan välillä sammuttaa. Ainoastaan siinä kohtaa soittaa pari sekuntia, kun otan pois laturista. Ja sen jälkeen tosiaan sen minuutin päästä. Jos keskeytän harjauksen, niin se minuutti alkaa taas alusta.....

Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:

Mutta kun ei tule mitään musiikkia, jos harjan välillä sammuttaa. Ainoastaan siinä kohtaa soittaa pari sekuntia, kun otan pois laturista. Ja sen jälkeen tosiaan sen minuutin päästä. Jos keskeytän harjauksen, niin se minuutti alkaa taas alusta.....

Ai sorry, niinhän se onkin.

Meille joulupukki toi kyseisen harjan ja olin ihan kauhuissani, että miten kukaan ikinä (lue: minä) jaksaa kuunnella jotain hammasharjasta tulevaa pilutusta ja olin kyllä enemmän kuin tyytyväinen, ettei se kestäkään kuin muutaman sekunnin kerrallaan kerran minuutissa :D .

Munkin täytyy tunnustaa, että luulin sen soittavan musiikkia kaksi minuuttia, sen ajan kun hampaita täytyy pestä. Mutta todellakin vain muutama sävel minuutin välein, eli kaksi kertaa ois sävelet kuuluttava. Olen kyllä vähän pettynyt :(

Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Munkin täytyy tunnustaa, että luulin sen soittavan musiikkia kaksi minuuttia, sen ajan kun hampaita täytyy pestä. Mutta todellakin vain muutama sävel minuutin välein, eli kaksi kertaa ois sävelet kuuluttava. Olen kyllä vähän pettynyt :(

Kohtalotoveri :)

Koitettiin nyt illalla pestä tällä soivalla vempeleellä hampit. Poika juoksi karkuun. Mutta minäpä pesin sillä ite....ja aion ottaa nyt ittelleni käyttöön :) Mulla on ahdas alaleuka ja tuolla pienellä päällä saa hyvin putsattua. Ja se musiikki kertoo nyt sitten mulle, koska voin siirtyä ylhäältä alas ;) eli pojalle Pirkka, mulla soiva Mikki Hiiri :)

• Tykkää
Reactions: Spukka
Alkuperäinen kirjoittaja Ystävyydellä:
Ethän vain pese lapsen kanssa samalla harjalla hampaitasi? Sama kone kyllä käy, mutta harjaspää täytyy jokaisella olla oma.

En pese..... Terveydenhoitajana tiedän nämä jutut ;) Pojalle ihan oma "manuaaliharja" ja mulle nyt tuo sähköhärpäke :)

Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:

meillä ei tuollaista ole, mutta mäkin luulin että se soi kunnes aika on täynnä.

Mä usein laulan kun pesen lasten hampaita.

Mulla on sellaisia kamalia itsekeksittyjä hampaanpesulauluja, mutta kun ne laulaa läpi on tarpeeksi kauan harjattu.

6503072.jpg

Onko ketjussa kyse tästä harjasta?

Yhteistyössä