hitto, millaista röyhkeyttä ventovieraalta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SyysYö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mimi";24099919]Pitääkö kaikista mahdollisista pikkujutuista vetää herne nokkaan ja analysoida niitä jälkeenpäin? Oliko toi nyt loppujen lopuksi niin törkeää, voisin kuvitella meidän muorin puhuvan tollasia höpöjä eikä tarkoita kyllä mitään pahaa. Mummot nyt on vaan tollasia :xmas:[/QUOTE]

hyvin sanottu. tollaista mummosmalltalkiahan tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;24099864:
Siis miten ap ylireagoi? Eihän hän alkanut sitä epäkohteliasta mummoa haukkua.
Olisin minäkin vähän loukkaantunut ja saattanut tehdä aloituksen aiheesta. Ylireagointia olisi ollut, jos olisi alkanut sille mummolle laukoa jotain takaisin.

Niinpä! Minusta on hirveää, että lapsia arvostellaan! Vaikka kyse oli vaatteista niin silti se on henkilökohtaista. Muistan vielä lapsuudesta joitakin tuon kaltaisia kommentteja ja kuinka pahamieli niistä tuli.

Mielestäni ylireagoit.
Luultavasti tavoittelet erikoisuutta ja siksi tämä niin sinuun kolahti.

Itse olisin ottanut tuollaisen mummon kommentin lähinnä suloisena höpinänä.

Mummot nyt puhuu mitä puhuu, en mä jaksaisi tuollaista enempää pohtia. Aina löytyy joku, jota meidän vaatteet ei miellytä.

Sen sijaan mua ärsyttää ihan suunnattomasti, että lapsen kautta puhutaan mulle, kun seison vieressä. "Sun äidin pitäisi leikata sun hiuksia, sun äidin pitää laittaa sulle hanskat, miksei sun äiti anna sulle tuttia? sano äidille että vie sut tuonne toiseen huoneeseen kun siellä on viilempää..." "Eikö äitis ole vieläkään leikannut sun hiuksia vaikka sillehän sanottiin et pitäis?" No eipä oo ainakaan tähän päivään mennessä kukaan vielä MINULLE niin sanonut, kas kun tuo puolivuotias ei oikein osaa vielä välittää viestejä eteenpäin :D

[QUOTE="vieras";24102523]Mummot nyt puhuu mitä puhuu, en mä jaksaisi tuollaista enempää pohtia. Aina löytyy joku, jota meidän vaatteet ei miellytä.

Sen sijaan mua ärsyttää ihan suunnattomasti, että lapsen kautta puhutaan mulle, kun seison vieressä. "Sun äidin pitäisi leikata sun hiuksia, sun äidin pitää laittaa sulle hanskat, miksei sun äiti anna sulle tuttia? sano äidille että vie sut tuonne toiseen huoneeseen kun siellä on viilempää..." "Eikö äitis ole vieläkään leikannut sun hiuksia vaikka sillehän sanottiin et pitäis?" No eipä oo ainakaan tähän päivään mennessä kukaan vielä MINULLE niin sanonut, kas kun tuo puolivuotias ei oikein osaa vielä välittää viestejä eteenpäin :D[/QUOTE]

Ymmärrän. :) Mutta luulen, et tuollainen on vain jonkinlaista ujoutta tai epävarmuutta, ettei viitsitä ihan suoraan sanoa. Tuohon törmää suht usein.

Ja mitä nyt kenenkään hiukset ja tutit toiselle sen enempiä kuuluu, mut sellasia me ihmiset ollaan. Pitää aina saada jotain louskuttaa, sellasta leukaperäjumppaa. ;)

No siis oisin mäkin närkästynyt, koska on aivan täysin turhaa mennä lapselle arvostelemaan hänen vaatteitaan! Jos lapsi ei olisi kuullut, ja ois äidille asiaa päivitellyt, niin oisin vaan hymähdellyt, mutta hittoako se sille lapselle itselleen "aukoo päätä".

[QUOTE="mutsi";24102531]Ymmärrän. :) Mutta luulen, et tuollainen on vain jonkinlaista ujoutta tai epävarmuutta, ettei viitsitä ihan suoraan sanoa. Tuohon törmää suht usein.

Ja mitä nyt kenenkään hiukset ja tutit toiselle sen enempiä kuuluu, mut sellasia me ihmiset ollaan. Pitää aina saada jotain louskuttaa, sellasta leukaperäjumppaa. ;)[/QUOTE]

Meillä anoppi harrastaa tuota, ja on kyllä uskaltanut ennen sanoa kaiken vähän liiankin suoraan, mutta enää ei puhu mulle ollenkaan vaan vauvalle vaan ja vauvan pitäisi sitten mulle kaikkea sanoa :D Pitäsiköhän seuraavan kerran vastata lässyttämällä vauvalle "sano mummolle että pitäköön huolen vain omista hiuksistaan" :D

Mä muistan myös lapsuudesta muutaman mummon kommentit liittyen ulkonäköön, painoon ja vaatteisiin. Samaan aikaan meitä lapsia yritettiin opettaa siihen, ettei toisen vaatteita saa haukkua eikä syrjiä ketään ulkonäön vuoksi. Kerran olen purskahtanut itkuun kommenteista, ja vaikka myöhemmin mietin mummon olleen höppänä, silti koin huonommuutta. Nyt aikuisena olen yrittänyt muistaa tämän. Vastaavasti niissä vieraan kommenteissa kun voi olla iso voimakin, jos vieraalta saa positiivista viestiä. Mä myös hyväksyn usein mummoilta enemmän, koska ne on mummoja, mutta joissain tilanteissa olen kyllä huomauttanut mummollekin, ettei lapselle sovi sanoa mitä mieleen juolahtaa. Niin varmaan olisin kuitannut ap:n mummollekin.

[QUOTE="vieras";24102540]Meillä anoppi harrastaa tuota, ja on kyllä uskaltanut ennen sanoa kaiken vähän liiankin suoraan, mutta enää ei puhu mulle ollenkaan vaan vauvalle vaan ja vauvan pitäisi sitten mulle kaikkea sanoa :D Pitäsiköhän seuraavan kerran vastata lässyttämällä vauvalle "sano mummolle että pitäköön huolen vain omista hiuksistaan" :D[/QUOTE]

Hyvä idea!! :D :D

Niinpä! Minusta on hirveää, että lapsia arvostellaan! Vaikka kyse oli vaatteista niin silti se on henkilökohtaista. Muistan vielä lapsuudesta joitakin tuon kaltaisia kommentteja ja kuinka pahamieli niistä tuli.

Harmi :( yleensähän noi on sellaista höpötystä, mitä ei ole tarkoitettu vakavasti otettavaksi, vaan niillä testataan vastaanottajan huumorintajua.

No, olihan tuo vähän ajattelematonta siltä mummolta. Ymmärrän että pahoitit mielesi.

Kerran olin todistamassa todellista törkeyttä bussipysäkillä. Siihen tuli äiti kahden lapsensa kanssa, lapset n.5 ja 3 vuotiaita. Naisella oli mukanaan kauppaostokset, ja paketti vaippoja. Bussipysäkillä oli myös joku yli 40 v. nainen, siististi pukeutunut, pienessä maistissa käytöksestään päätellen. Vuoropuhelu meni jotakuinkin näin:

Nainen: "Onko äiti ostanut teille vaippoja?" (Lapset olivat hiljaa)
Äiti: "Kyllä, 3-vuotiaalle"
Nainen: "Voi hyvänen aika. Sanokaa äidille, että käyttää itse vaippoja"
Äiti: "3-vuotias tarvitsee niitä yöllä"
Nainen: "Se on todella hälyttävää!!! Todella hälyttävää!!! Olen sen alan ihmisiä ja tiedän"

Nalkutus ja valitus jatkui naisen taholta. ja haukkui äitiä vaikka miten. Vaikka olin sivullinen, olisi tehnyt mieli sanoa jotain nasevaa sille. Äiti lapsineen olivat järkyttyneitä ja varmaan helpottuneita, kun pääsivät bussiin.

vähän ylireagoinnin makua, koska mummelit on ottaneet oikeudekseen kommentoida asioita isoonkin ääneen,,, niille ei varmaan voi sen enempää, yhtä vaikeaa kuin koittaa kitkeä nuorisolta vittu pois sanavarastosta.

mut vähän ohi aiheen, toi "sano äidille " tyyli on kammottava. se saisi minutkin raivon valtaan.

Yhteistyössä