Hitto kun nuo lehdet yrittää kovasti manipuloida ihmisiä kesäaikaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toimittajanreppana on näemmä vain yhden aiheen toimittajantekele, jota huolettaa niin kovasti omien rapujuhlien kohtalo.
Kasvais jo aiheen yli.
Tai tarkemmin ajatellen ottaisi itselleen pitkän suruajan.

Eikö se ole tuo sama tyyppi, joka tuosta koko ajan vouhkaa...
Luulisi, että työkaverit ja pomo ovat jo ihan kyllästyneet, kun joka viikko tyyppi ilmoittaa innostuneena viikkopalaverissa, että "hei, olen keksinyt aivan mahtavan juttuaiheen!!! Että kirjoitetaan kesäajan puolesta".

Eikö se ole tuo sama tyyppi, joka tuosta koko ajan vouhkaa...
Luulisi, että työkaverit ja pomo ovat jo ihan kyllästyneet, kun joka viikko tyyppi ilmoittaa innostuneena viikkopalaverissa, että "hei, olen keksinyt aivan mahtavan juttuaiheen!!! Että kirjoitetaan kesäajan puolesta".

eikö yhden asian vouhkaaminen just tässä tapauksessa kiinnosta, muissa kyllä?
samaahan se on täällä palstallakin, ja hyvin näyttää monia innostavan

Ja miten ihmeessä on laskenut tuon 400 tuntia???

"TILANNE NYT: Liikenneministeriö on alustavasti ilmoittanut kannattavansa pysyvään talviaikaan siirtymistä.

Se tarkoittaisi sitä, että menettäisimme 400 valoisaa valveillaoloaikaa vuodessa.

Netissä alkaa kiertää uusi kansalaisaloite pysyvän kesäajan puolesta."

Jos nyt niinkin typerästi laskisi, että joka päivä menetetään se yksi tunti, niin luku olisi 365. Mutta sekään ei pitäisi paikkansa, koska valon määrä vaihtelee niin paljon näillä leveysasteilla. Välillä on valoisaa jo pitään, ennen kun herätään, välillä ei ole valoisaa ollenkaan.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Itselleni on aivan yhdentekevää ollaanko kesäajassa vai talviajassa, kunhan tuo kellojen renkkaaminen loppuu!!!
Itse pidän valoisista aamuista ja hämäristä illoista, mutta sekin on aivan se ja sama, koska pääasiassa täällä on joko koko ajan pimeää tai koko ajan valoisaa.

• Tykkää
Reactions: .....
Ei jumalauta mitä itkupotkua. Se on tunti, TUNTI!!! "Sinne menevät loppukesän marjastukset, sienestykset, metsäretket, veneilyt, ulkoharrastukset ja perheiden yhteiset ulkopuuhastelut. Lapsiperheet kärsivät tilanteesta valtavasti." No ei varmana mene yhtään mihinkään. Ja mikä esimerkki: helmikuussa lappeen rannassa pimeää jo 4 jälkeen. NIIINHÄN SE ON NYTKIN! Ja talvella ihan sama tuleeko pimeys 16 vai 17 kun normaali työssäkäyvä ihminen joka tapauksessa menee pimeellä töihin ja tulee pimeellä kotiiin. Sama kesällä, aivan sama hämärtyykö 21 vai 22, säkkipimeetä ei ole kuitenkaan. Sama syksyllä ja keväällä, ero on niin häviävän pieni ettei vaikuta mihinkään. Ainoo mihin tulee suuri ero on se että ne ihmiset joilla kellojen prakailu vaikuttaa nukkumiseen pääsee huokaseen helpotuksesta ja saa nukkua ihan säännöllisesti.

Utula taitaa utuisena nukkua mielellään pitkään aamulla, voi voi kun aamut nyt valostuu...

Ja tämä oli kyllä ja hauska:

"Suomessa vallitsee siis tällä hetkellä todellinen kesäaika-talviaika -eripura, jonka olemme täysin itse aiheuttaneet."

Ketään muuta asia ei kiinnosta enää pätkääkään, päinvastoin, kyllästyttää asian vatvominen. Kaikki haluavat vain luopua siitä ajan vaihtelusta.
Kuten ellimaar kirjoitti, käytännön elämän kannalta tuo muutos on niin pieni, että se ei vaikuta yhtään mihinkään. Jossain vaiheessa ne illat alkavat syksyllä pimenemään ja vastaavasti keväällä valoistumaan. Ihan sama, tapahtuuko muutos kuukautta aikaisemmin vai myöhemmin.

Enkä kyllä tajua tuota jatkuvaa vertailua ruotsiinkaan. Että "Ruotsissa on parhaimmillaan puolitoista tuntia valoisemmat illat kuin meillä, byhyy". Mitä väliä?!?
Aika monessa maassa on paljon pidemmät valoisat illat kuin meillä. Ja toisilla taas pimeä tulee aikaisemmin. Semmoista se on, kun pallolla eletään.

Enkä kyllä tajua tuota jatkuvaa vertailua ruotsiinkaan. Että "Ruotsissa on parhaimmillaan puolitoista tuntia valoisemmat illat kuin meillä, byhyy". Mitä väliä?!?
Aika monessa maassa on paljon pidemmät valoisat illat kuin meillä. Ja toisilla taas pimeä tulee aikaisemmin. Semmoista se on, kun pallolla eletään.
Ainahan Suomea verrataan Ruotsiin. Se on jäänne liki tuhat vuotta kestäneestä siirtomaa-ajasta.

Ainahan Suomea verrataan Ruotsiin. Se on jäänne liki tuhat vuotta kestäneestä siirtomaa-ajasta.
Joo, mutta kuulostaa naurettavalta, kun kirjoittaja itse on edellisessä kappaleessa kritisoinut suomalaisia identiteettiongelmasta, josta johtuen" yritämme tunkea lähemmäs ruotsia ja muita maita". Sitten samaan hengenvetoon alkaa itse vertailemaan ruotsiin ja kadehtimaan ruotsin valoisempia iltoja.

Joo, mutta kuulostaa naurettavalta, kun kirjoittaja itse on edellisessä kappaleessa kritisoinut suomalaisia identiteettiongelmasta, josta johtuen" yritämme tunkea lähemmäs ruotsia ja muita maita". Sitten samaan hengenvetoon alkaa itse vertailemaan ruotsiin ja kadehtimaan ruotsin valoisempia iltoja.
Onhan se tyhmää olla haluamatta valoisempia iltoja, nykyään kun tuo vuorokausirytmi on myöhäisempi kuin vaikkapa 20 vuotta sitten.

Kyllä tuosta on järjestetty kyselyitä ja on haastateltu asiantuntijoita. Esim. Otakantaa-palvelussa oli syksyllä kysely asiasta.
Kysely, josta kuulin vasta huhtikuussa sivustolla, josta kuulin vasta huhtikuussa. Ehkä siitä joskus mainittiin mutta se hukkui kaiken muun älämölön alle kun joka sivusto teki oman versionsa kyselystä. Sitäpaitsi, mitä merkitystä jollain "otakantaa" -kyselyllä on kun se ei vaadi edes tunnistautumista ja jokainen voi äänestää vaikka sata kertaa?

Kysely, josta kuulin vasta huhtikuussa sivustolla, josta kuulin vasta huhtikuussa. Ehkä siitä joskus mainittiin mutta se hukkui kaiken muun älämölön alle kun joka sivusto teki oman versionsa kyselystä. Sitäpaitsi, mitä merkitystä jollain "otakantaa" -kyselyllä on kun se ei vaadi edes tunnistautumista ja jokainen voi äänestää vaikka sata kertaa?
No miten niitä kansalaisia sitten pitäisi kuulla?
Pitäisikö jokaiselle soittaa henkilökohtaisesti, ja kysyä, että mitähän mieltä sinä olet asiasta?

Jokainen, joka asiaan jotain halusi sanoa, on varmasti voinut useisiin eri kyselyihin vastata. Ja jos ei ole halunnut kyselyihin vastata, niin on voinut laittaa edustajille tai ministereille sähköpostia. Kyllä sen äänensä saa kuuluviin, jos asia niin paljon kiinnostaa. Mutta veikkaan, että valtaosaa ei niin hirveästi edes kiinnosta.

Yhteistyössä