Hitto kun ei ole miestä :( Pitäis monta asiaa korjata kotona ja mä en osaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Haluaisin yhden olohuoneen seinän maalata ruskeaksi (kaikki valkoisia), sen lisäksi haluaisin pari hyllyä laittaa kiinni seinään (betoniseinät niin erittäin hankalaa). Sit yks painava taulu tippu seinältä kun kiinnitys petti.

Tytön sängyn yläpuolelle haluaisin sellasen katosta roikkuvan prinsessaverhon vaan taas betonikattoon pitäis jonkun miehen tulla porailemaan se koukku mihin verhon vois kiinnittää.

Ja yhden lipaston sisään pitäis tehdä välihylly jotta sinne mahtuis ennemmän tavaraa ja siistimmin...

Olkaa kiitollisia te joilla on miehet ketkä tekee!

Toi maalaus on ainut minkä voisin ehkä itse toteuttaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Haluaisin yhden olohuoneen seinän maalata ruskeaksi (kaikki valkoisia), sen lisäksi haluaisin pari hyllyä laittaa kiinni seinään (betoniseinät niin erittäin hankalaa). Sit yks painava taulu tippu seinältä kun kiinnitys petti.

Tytön sängyn yläpuolelle haluaisin sellasen katosta roikkuvan prinsessaverhon vaan taas betonikattoon pitäis jonkun miehen tulla porailemaan se koukku mihin verhon vois kiinnittää.

Ja yhden lipaston sisään pitäis tehdä välihylly jotta sinne mahtuis ennemmän tavaraa ja siistimmin...

Olkaa kiitollisia te joilla on miehet ketkä tekee!

Toi maalaus on ainut minkä voisin ehkä itse toteuttaa :/

Olenkin. Mutta kyllä mä silti suoriudun noista hommista itsekin. Ja jos en vielä osaa, niin opettelen

Mies löytyy ja tekeekin hommia, mutta kyllä nuo hommat hoituu minultakin, tosin kattoon porauksen kanssa on vähän ongelmia, pitäisi olla korkempi jakkara ja minun onnellani sattuu aina joku kivi eteen kattoon poratessa. Palovaroittimen toinen reikä onnistui hyvin, toinen on vähän matala, mutta pysyy vähän lyhyemmälläkin ruuvilla. Tytön hyllynkin laitoin itse.

Itte!

Noihin miestä tarvii...... ja opetella niittenkin ne hommat täytyy.
Meillä se oon minä joka maalaa, mies ei kertakaikkiaan osaa. Se suttaa ja hutiloi :whistle:

Tai sitten pitää pyytää jotakuta kaveria, isää, veljeä avuksi, tai käyttää ammattimiehiä.

No hienoa että kaikki muut äidit täällä osaa! Mä oon vissiin ihan rähmäkäpälä kun en noin yksinkertasia asioita osaa tehdä. No ei auta ku tyytyä kohtaloon ja antaa asunnon olla niin kuin se nyt on. Olis vaan niin piristävää 2,5-vuoden asumisen jälkeen saada jotain noita mielessä pyörineitä juttuja toteutettua :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
no miks et osaa itse porata?

Et vissiin ole nähnyt miten betoniseinään pitää kiinnitykset tehdä?! Ei riitä taito ja voimat...

porataan reikä, laitetaan proppu kiinni ja homma valmis =) ei ydinfysiikkaa ;)

Kiviterällä, ei se voimaa tarvi paljoakaan. Ja konevoimin, ei suinkaan millään vinkiläporalla käsin.....

Et vissiin ole nähnyt miten betoniseinään pitää kiinnitykset tehdä?! Ei riitä taito ja voimat...

porataan reikä, laitetaan proppu kiinni ja homma valmis =) ei ydinfysiikkaa ;)

Ehkä olis kiva harjoitella ensiksi johonkin muualle kuin omaan seinään...

Löytyy se mieskin ja tekishän se kun vaan olis joskus kotona säälliseen aikaan tekemässä. Harvemmin on, joten itte olen tottunut kaikki hommat pikkunikkaroinnista porailuihin hoitamaan.

No hienoa että kaikki muut äidit täällä osaa! Mä oon vissiin ihan rähmäkäpälä kun en noin yksinkertasia asioita osaa tehdä. No ei auta ku tyytyä kohtaloon ja antaa asunnon olla niin kuin se nyt on. Olis vaan niin piristävää 2,5-vuoden asumisen jälkeen saada jotain noita mielessä pyörineitä juttuja toteutettua :)

Sä osaat varmasti kanssa kun vain aloitat :)

Alkuperäinen kirjoittaja kerrohan:

Miekään sit vissiin en oo nähny. Toistaseks ollaan ihan porattu vaan ja tulppa sinne ja ruuvi perään.

näin minäkin olen tehnyt ja hyvin pysyi...missäköhän meni pieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Eikö sulla olis ketään kaveria/sukulaista joka vois auttaa näissä asioissa?

Kun muutettiin tähän niin kaverin mies teki monta juttua mm. kiinnitti pari hyllyä seinään ettei pikku taaperoni niitä kaataisi päällensä. En ole sen jälkeen kehdannut pyytää apua kun 2 kertaa lyhyen ajan sisällä sillon muutin ja olivat lisäksi kaverin kanssa molemmat molemmissa muutoissa apuna.

Mun isä kävi laittamassa myös pari taulun koukkua, mutta kun näki miten pienet/kevyet taulut niihin tulee niin jätti sen betonireikään tulevan muovijutun sentin seinän ulkopuolelle ja sano käytä sitä koukkuna!! Ei siis laittanut ruuvia ollenkaan. Sen jälkeen en siltä ole viittinyt apua pyytää kun ei ton vertaa voinut kunnolla hoitaa hommaa loppuun! Isä on sentään pitkästä puusta rakentanut omakotitalon v.1990 mutta nyt ei edes niillä kotona oikein jaksa mitään rempata niin en viitti enää vaivata sitäkään!

Yhteistyössä