hitto että pelottaa mennä nukkumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
omituinen olo iski, sellanen että kuihtuis/haihtuis pois..
hengittäminen tuntuu oudolta, olo on ihmeen raukea ja voimaton..
sellanen olo että kun menee nukkumaan niin lakkaa hengittämästä :o
ja se pelottaa, siis on mulla ollut aiemminkin sellanen raskas olo hengittäessä, ja nyt flunssa päällä mutta tällästä oloa ei ole vielä ollut.. aj tietty mies on töissä ja mie yksin pojan kanssa kotona

mutta mistä ihmeestä tollanen paniikkikohtaus tulis :o
enkä mä mielestäni hengitä liian nopeasti (hyperventiloi)

voiko muka joku paniikkihäiriö iskeä tälleen?
kun on monasti juuri nukkuessa tullu sellanen olo että jos ei oiekin kovasti keskity hengittämiseen niin se lakkaa ja sitte sitä säpsähtää hereille just kun on nukahtamassa, siis ikäänkuin sellaseen oloon ettei ole hetkeen hengittänyt

Alkuperäinen kirjoittaja Neith:
mutta mistä ihmeestä tollanen paniikkikohtaus tulis :o
enkä mä mielestäni hengitä liian nopeasti (hyperventiloi)

voiko muka joku paniikkihäiriö iskeä tälleen?
kun on monasti juuri nukkuessa tullu sellanen olo että jos ei oiekin kovasti keskity hengittämiseen niin se lakkaa ja sitte sitä säpsähtää hereille just kun on nukahtamassa, siis ikäänkuin sellaseen oloon ettei ole hetkeen hengittänyt

Ei hyperventilointi välttämättä tarkota sitä, että puuskutat paniikissa, vaan se voi tulla hiljalleenkin, kun hengitystään alkaa huomioimaan. Just silloin kun paniikkikohtaus alkaa. Yritä ajatella muita asioita. Soita vaikka kaverille, tai laula ääneen.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
jos tulee useemmin, kannattais varmaan hakea jotain lääkkeitä, mitä voi ottaa kun iskee pääle? Kuulostaa mun korvaan ainakin paniikkikohtaukselta, vaikken kyl mikään asiantuntia ole.

niin, toisaalta eihän tää nyt oikein mitään vakavaa voi olla, siis eihän kukaan nyt vaan yht äkkiä lakkaa hengittämästä..
pitäisköhän soittaa siihen terveysneuvonta puhelimeen..
mie alan kohta meinaan oikeasti panikoida

Alkuperäinen kirjoittaja Neith:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
jos tulee useemmin, kannattais varmaan hakea jotain lääkkeitä, mitä voi ottaa kun iskee pääle? Kuulostaa mun korvaan ainakin paniikkikohtaukselta, vaikken kyl mikään asiantuntia ole.

niin, toisaalta eihän tää nyt oikein mitään vakavaa voi olla, siis eihän kukaan nyt vaan yht äkkiä lakkaa hengittämästä..
pitäisköhän soittaa siihen terveysneuvonta puhelimeen..
mie alan kohta meinaan oikeasti panikoida

Ei ole mitään tarvetta panikoida, vaikka varmaan nyt siltä tuntuukin. Hengitys kulkee normaalisti, vaikka et sitä huomioisi, etkä sinä nyt lopeta unissasikaan hengittämästä! Tuo kaikki kuuluu paniikkikohtaukseen. Älä pelkää sitä, siihen ei kuole, vaikka siltä tuntuukin. Yritä vaan puuhastella jotain muuta, ja anna sen inhottavuuden mennä ohi. Jos et ala yltiöpanikoimaan nyt, niin se menee ohi puolessa tunnissa. Ihan varmasti.

tuli juuri kyllä mieleen että oon mä kerran mennyt sairaalaan kesken työvuoron kun mulla alkoi puutumaan kädet, jalat ja naama, ja silloin ne sieltä sanoi että olis paniikki kohtaus kun happisaturaatio oli yli sadan.. pistivät hengittelemään maskiin kunnes se laski
mutta sen jälkeen ei oo tota puutumista ollut.. aj siit on kuitenkin aikaa jo liki 2v

se paperipussikaan ei iiihan aina auta (joskus se jopa nopeuttaa ja tuo huonon olon jos inhottaa hengittää sellaseen siis) - istut vaan rennosti, hengität sisään nenän kautta, ja suun kautta sitten ulos. näin saat parhaiten happea, hengitä hitaasti, joku sellanen kolme mississippiä päässäs luet ja päästät ulos, reippaasti hönkäisten vaan... kyllä se siitä, kunhan rauhotut. sitten voisit soittaa vaikka kaverille, jolle kehtaat puuskuttaa puhelimessa. musiikki voi olla toinen, hengittelet jonkun kivan rauhallisen musiikin tahtiin. kattele vaikka lapses kuvia ja mieti jotain mukavaa. :)
mulla auttaa miehen läsnäolo - mut kuvakin on helpottanut, että sellanen turvallisuudentunne tavallaan kait.
parempaa oloa sulle!

mie oon tota hitaasti hengittelyä koittanut tässä, se helpottaa hetkeksi mutta sitten alkaa taas
mies on töissä eikä pääse seuraks, pojan kanssa koitin riekkua ja se autto vähän, mutat heti kun lopetan tuon tekemisen niin alkaa taas omituinen olo, tosin nyt kyllä mun naamaakin jo kihelmöi että eiköhän tämä tosissaan paniikkikohtaus ole, ihmetyttää vaan että mistä ihmeestä tällänen tulee kun kaikki asiat on hyvin, siis ei ole mitään syytä :o
saan kohta pojan nukkumaan niin pääsen sitten vaikka kuumaan suihkuun hengittelemään, tai voin katsoa jonkun leffan
kiitos kaikista rauhotteleusita, neuvoista ja vinkeistä! :flower:

Yhteistyössä