hitto että pelästyin aamulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
Poika 2v 2kk söi ihan rauhassa omenaa ja mä tiskailin ja yht äkkiä hirvee huuto ja poika näyttää suuhun luultabasti puri kieleen yritin rauhoitella mutta huuto jatkuu ja vetäsi kaikki suussa olevat omenanpalat henkeen.. äkkiä poika pois syöttötuolista ja ''hakkasin'' selkää ja mitään en tullut ulos. poika aluksi huusi mutta sitten ei enää huutanut vaan näki kuinka yritti hengittää mutta henkeä ei saanut... otin puhelimen ja soitin hätäkeskukseen ja roikutin poikaa jaloista kunnes yht äkkiä alkoi oksentaa omenanpalat pois.. hitto en ole ikinä näin paljoa säikähtänyt :'( vieläkin puistattaa..sieltä vaan sanottiin kun tilanne oli ohi että jos viikon sisällä tulee kuumetta niin sitten lekuriin ettei ole mitään ompun paloja jäänyt ettei tule keuhkokuumetta :(

Kyllä noissa tilanteissa pelästyy hirveesti. Meillä tyttö sai suuhunsa lattialta pienen muovinpalasen ja laittoi sen suuhunsa, oli jotain 8kk silloin. Sitä köki siinä vähän aikaa, huulet sinisenä, sit laitoin sormen sen kurkkuun, ja tuli oksennuksen mukana sit pois, onneksi.
mut omat paikat tärisi vähän aikaa sen jälkeen.... ajetteli kuinka ois voinut käydä :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Super Hot Female:
Kyllä noissa tilanteissa pelästyy hirveesti. Meillä tyttö sai suuhunsa lattialta pienen muovinpalasen ja laittoi sen suuhunsa, oli jotain 8kk silloin. Sitä köki siinä vähän aikaa, huulet sinisenä, sit laitoin sormen sen kurkkuun, ja tuli oksennuksen mukana sit pois, onneksi.
mut omat paikat tärisi vähän aikaa sen jälkeen.... ajetteli kuinka ois voinut käydä :'(

Oikeaoppisesti pitää kääntää lapsi ylösalaisin. Ikinä ei saisi ronkkia kurkkua.

kurkkuun. Tuli mun eteen eikä saanu vedetyksi henkeä. Otin polvien päälle pää alaspäin ja löin kovaa lapaluiden väliin. Ei tapahtunut mitään. Tärisin kyllä tässä vaiheessa, kun lääkäriin oli 24 kilometriä. Työnsin varovasti sormen suuhun ja tunnustelin kurkunpäätä. Tunsin vaahtokarkin ja ärsytin sormella kurkunpäätä. Sitten oksensi onneksi ryöppunä kaiken ulos!!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Oikeaoppisesti pitää kääntää lapsi ylösalaisin. Ikinä ei saisi ronkkia kurkkua.

Oikeoppisesti lapsi tulisi ottaa syliin omien polvien päälle, kun itse istuu, sivuttain mahalleen, pää alempana kuin muu vartalo ja tumauttaa kämmenellä lapaluiden väliin sovittaen voima lapsen koon mukaan.

meillä jäi 1v6kk lapselle kerran kans omenanpalat kurkkuun. roikotin pää alaspäin ja hakkasin selkään ja poika naama sinisenä yritti hengittää ja minä huusin auttakaa tää kuolee itkin ja huusin. olin juur soittamassa hätäkeskuksen kun hän sitten oksensi palaset pois.
se on hirveä tunne kun äsikähtää niin paljon. itse näin vielä pitkään siitä sillon painajaisia ja omenaa meillä ei tänäpäivänäkään syödä!

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
no täytyy myöntää että otin mäki paloja kurkusta pois tai vähän tosta syvemmältä kielen päältä..mutta pääasia että poika kunnossa =)

kylä minäkin siinä tilnateessa yritin kaivaa niitä palasia pois vaikka itse olen hoitoalalla ja tiedän että niin ei saa tehdä. sitä vaan meni niin paniikkiin:(

Alkuperäinen kirjoittaja pöpökkä:
meillä jäi 1v6kk lapselle kerran kans omenanpalat kurkkuun. roikotin pää alaspäin ja hakkasin selkään ja poika naama sinisenä yritti hengittää ja minä huusin auttakaa tää kuolee itkin ja huusin. olin juur soittamassa hätäkeskuksen kun hän sitten oksensi palaset pois.
se on hirveä tunne kun äsikähtää niin paljon. itse näin vielä pitkään siitä sillon painajaisia ja omenaa meillä ei tänäpäivänäkään syödä!

mulki oli ainakin viime yönä unet hukassa :/ poika huusi sen tilanteen jälkeen noin 30minsaa ihan paniikissa, mutta kun oli rauhoittunut niin heti pyysi omppua lisää :saint:

Ei aina auta, että kääntää lapsen ylösalaisin. Meidän pojalle juuttui 5 cent kolikko poikittain kurkkuun niin, että koko kurkku oli tukossa. Ei auttanut mikään muu kuin kaivaa se kolikko pois kurkusta. Ei tullut itsestään ulos, vaikka kuin roikotti ja selkää takoi :/

kun lapsi meinaa tukehtua. laita lapsi polvillesi pää alaspäin. hakkaa lapaluiden väliin. jos ei auta käännä lapsi selällen ja työnnä palleasta ylöspäin jos tämäkään ei auta aloita puhaltamalla 5 kertaa ja 30 painallusta ja sitten 2 puhallusta 30 painallusta! tärkeä on lapsella että puhaltaa ensin sen 5 kertaa jotta ei tule happivajausta.

Yhteistyössä