hitto että mulla on tyhmä mies!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mä olen vauvan kanssa kotona ja saan aika huonoa vanhempainrahaa. mies puolestaan on erittäinkin hyväpalkkaisessa työssä. No, mulle tuli yksi iso juttu maksettavaksi vähän aikaa sitten ja siihen meni mun lähes parin kuukauden tuet. En pystynyt maksamaan myöskään omaa osuuttani asumiskustannuksista vaan mies maksoi ne.
Nyt mies sitten vaatii että seuraavista äitiysrahoistani MUN pitää maksaa kokonaan asumiskustannukset, koska en niitä parina viimekuuna ole maksanut. Olen niin vihainen, miehen tuloista noi asumiskustannukset on alle 1/4 , mutta mä jos ne maksan niin käteen jää ehkä 150e koko kuukaudeksi!
Tätä kun yritän tolle selittää niin sanoo että "niin mutta mä käyn töissä, kai mulla onkin silloin isomma tulot"
Joo o, ja mähän vaan löhöilen täällä kotona pariviikkoisen vauvan kanssa.............

Huh huh! Lapsihan on teidän yhteinen. Lapsen vuoksi tulosi ovat pienentyneet. Miehen pitäisi ottaa tämä huomioon. On kyllä tosiaan tyhmä mies. Miehesi kuuluu tientenkin maksaa enemmän kaikesta!

Niin... ettekö keskusteelleet ennen lastentekoa raha-asiosta. Minä maksoin kaikesta puolet vaikka
loikoilinkin kotona lapsen kanssa n. vuoden.
No mulla onneksi on vakityö. Rahaa olin säästänyt lapsen tuloa varten sun muuta.
Mene sossuun sitten itkemään.
Ei mun ukkoni olisi elättänyt mua kokonaan, kun olin kotona vauvan kanssa.

[QUOTE="vieras";24079242]Ja tämä miehen kusipäisyys tuli ihan yllätyksenä?[/QUOTE]

tuli yllätyksenä. Ei meillä ole ennen ollut lasta elätettävänä enkä mä ole ollut kotona millään tuilla vaan ihan työssä käynyt ja palkkaa saanut. Musta tuntuu että toi mies ei nyt oikein ymmärrä sitä että kyllä mäkin teen tärkeää työtä kun olen kotona vauvan kanssa.

[QUOTE="viiru";24079267]Niin... ettekö keskusteelleet ennen lastentekoa raha-asiosta. Minä maksoin kaikesta puolet vaikka
No mulla onneksi on vakityö. Rahaa olin säästänyt lapsen tuloa varten sun muuta.
Ei mun ukkoni olisi elättänyt mua kokonaan, kun olin kotona vauvan kanssa.[/QUOTE]

Mitä jos miehesi olisi jäänyt SINUN (ilmeisesti ei oo miehen lapsi?) lapsesi kanssa kotiin ja sinä mennyt töihin? Olisitko vaatinut, että mies säästää rahaa ja elättää sitten sinun lastasi töistä säästämillään rahoilla?

Ei käsitä. Ei vaan käsitä.

[QUOTE="viiru";24079267]Niin... ettekö keskusteelleet ennen lastentekoa raha-asiosta. Minä maksoin kaikesta puolet vaikka
Ei mun ukkoni olisi elättänyt mua kokonaan, kun olin kotona vauvan kanssa.[/QUOTE]

Kyllä mullakin on vakityö, mutta rahaa en erityisemmin ole säästänyt. Sossuun on varmasti turha mennä itkemään kun miehellä tosiaankin on melkoisen hyvät tulot, eikä tilanne nyt mullakaan niin huono ole että sossulta mitään saisin, enkä edes tarvitsisi. Ärsyttää vaan miehen asenne

no, me ollaan oltu 13v yhdessä ja niistä 6v naimisissa ja meillä aina ollut eri tilit, rahat jne. Hyvin on mennyt. Nytkin vaikka olen kotona niin maksa noin puolet kustannuksista. Minusta tämä kuuluu asiaan. Miehellä ihan tarpeeksi menoja ja maksaa toki jotain suurempia juttuja. Hänellä myös harrastuksia, jotka on kalliita ja ovat hänen henkireikä, joten hänellä menee niihinkin rahaa. Vaativa työ ja hyvä palkka, joten miksi ei saisi myös nauttia ansioistaan. olen varmaan jotenkin outo kun ajattelen niin, että minulla on täällä kotona huomattavasti helpompaa kuin työelämässä ja minulla hyvät äitiysrahatkin, joten voin ihan hyvin maksaa myös puolet kuluista. Meillä kolme lasta 6v, 5v ja 2kk ikäinen ja tämä kotona oleminen noiden kolmen kanssa on kuin lepolomalla olisi verrattuna kun olin töissä.

[QUOTE="vieras";24079300]Kerro miehellesi että johtuen äitiyslomalla olostasi täytyy teidän muuttaa erilleen koska sinä et muutoin selviydy kuluistasi. Kerro että hankit oman asunnon jotta saat siihen asumistukea ja häneltä elatusmaksuja lapsesta. Ehkä hän pikkuhiljaa alkaa ymmärtää yskän[/QUOTE]
Ap voi toki vielä ehdottaa, että mies jää vauvan kanssa kotiin ja hän menee töihin. Pitäen kaikki tienaamansa rahat luonnollisesti itsellään.

• Tykkää
Reactions: versatile ja Dumle
Meillä ainakin on ihan omat rahat. Puoliksi maksetaan kaikki. Ja jos olet kerta ollut töissä ennen äitiyslomalle jäämistä saat ihan suht hyvää äippärahaakin. Turhaa valitat että joudut maksamaan elämisestä.

Onneksi mulla on ihana mies. Äitiyspäivärahasta eikä kotihoidontuesta minun tarvinnut maksaa mitään muuta kuin oma puhelinlaskuni ja netti. Kaiken muun mies maksoi palkastaan (n. 2000 € /kk palkka netto). Ja kolme vuotta olin kotona. Ostin tietysti joskus joitain pieniä ruokaostoksia ja lapselle ja itselle vaatteita. Nyt työelämässä ollessa sitten maksan ruoat ja mies maksaa asumisen. Sähkön ja vakuutukset maksaa mies ja veden minä. Mies vieläkin maksaa siis enemmän, koska miehellä parempi palkka. Kotityöt teen minä ja mies on ulkoilee sitten enemmän lapsen kanssa. Molemmat tyytyväisiä tähän jakoon. Ikävä tilanne sinulla AP.

Vikaa saattaa olla itsessäkin, keskustele asiasta.

jIVulv
1Ir00C
WGuZqg
m4CcmW
mDEUUw
yP9q9k
KgXkvi
KxeNMU

[QUOTE="vieras";24079300]Kerro miehellesi että johtuen äitiyslomalla olostasi täytyy teidän muuttaa erilleen koska sinä et muutoin selviydy kuluistasi. Kerro että hankit oman asunnon jotta saat siihen asumistukea ja häneltä elatusmaksuja lapsesta. Ehkä hän pikkuhiljaa alkaa ymmärtää yskän[/QUOTE]

Samoilla linjoilla. Sun täytyy sanoa sun miehelle että kuulehan rakkaani, mulla ei ole enää varaa asua sun kanssa. Yksin vauvan kanssa selviydyt taloudellisesti paremmin.

Mäkään en ole tajunnut koskaan tota kaiken puoliksi maksamista. Kuka sen vauvan hoitaa jos äitikin kävisi palkkatyössä? Suunnittelitteko kustannusten jakamisia ennen lapsentekopäätöstä? Se että mies maksaa kuluja ja laskuja enemmän vaimon äitiysloman aikana ei ole toisen elättämistä vaan yhteisen yrityksen pyörittämistä nimeltä PERHE.

Kyllä musta pariskunnalla kannattaa olla yhteiset rahat siinä vaiheessa kun tulee lapsia. Tai sitten yhteinen tili jonne molemmat laittaa tietyn prosentin palkasta. Mut kyl musta ois reilua että mies maksais enemmän kun sä saat nyt vähemmän vauvan takia. Hoidathan sä hänen lastaan!

Meillä on aina ollu yhteiset rahat, jo vuosia ennen lapsen syntymää, heti kun muutettiin yhteen.

Ihme ämmiä, ukon pitäis olla aina levittämässä lompakkoa, koska ämmällä ei ole rahaa, koska on elänyt yli maksukykynsä :headwall:

Pentujakin tehtailette, jotta voisitte makoilla kotona ja räkiä kattoon, kun tyyönteko ei kiinnosta

Ihme ämmiä, ukon pitäis olla aina levittämässä lompakkoa, koska ämmällä ei ole rahaa, koska on elänyt yli maksukykynsä :headwall:

Pentujakin tehtailette, jotta voisitte makoilla kotona ja räkiä kattoon, kun tyyönteko ei kiinnosta

Olet munaton mies, joka ei osaa ottaa useampaa näkökantaa asioihin. Mitäpä sitä putkiaivolta voi odottaakaan.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava

Juuri näin!

Kysäsepäs mieheltäs millon aikoo jäädä kotiin lapsen kanssa, ja muista mainita kuinka suuri esim. kotihoidontuki on jos hän ei sitä tiedä :whistle:

Yhteistyössä