Hitto et säikähdin eniten ikinä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jones
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jones

Vieras
Köllättiin vauvan kans tuossa lattialla, naureskeltiin. Aloin ottaan lelua mun takaa niin mun käsi osui jotenki vauvan päähän, ei edes kovaa mutta vauva varmaan säikähti. Se alkoi itkeä niin et sillä henki salpaantui... Hitsi et säikähdin kun ei tyttö henkeä vetänyt vähään aikaan, kasvot oli vaan jäykkänä itku asennossa.. Itellä siinä pääs itku ja vaikka mitkä ajatukset pyöri mielessä. Itkua kesti 15-30 min. Mikään ei auttanut rauhoittamaan tyttöä, kunnes laitoin tytön tiukkaan kapaloon kattokehtoon keinumaan ja rauhoittavaa musiikkia.. Vieläki niiiin tärisyttää ja hirvittää, että miten minä näin...:(

:hug:

Kokeile seuraavan kerran vauvan pidätellessä henkeään puhaltaa hänen kasvoihinsa, joskus se auttaa vetämään henkeä.

Mun siskon molemmat lapset pidättää hengitystä itkiessä, joskus jopa pyörtymisen asteelle asti. :|

Meillä neiti 1v tekee vieläkin tota kun oikein hirmutuu, eli aika monta kertaa päivän aikana. Hetken aikaa ihan hiljaa, naama vääntyneenä ja voi jessus sitten sitä ääntä minkä päästää. Korvissa soi monta tuntia.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Meillä neiti 1v tekee vieläkin tota kun oikein hirmutuu, eli aika monta kertaa päivän aikana. Hetken aikaa ihan hiljaa, naama vääntyneenä ja voi jessus sitten sitä ääntä minkä päästää. Korvissa soi monta tuntia.. :xmas:

:laugh: Tuttu tunne se korvissa soiminen! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:

Jei, löytyy sentään muiltakin tilava keuhkosia lapsia :D

Aukileen kohta ei todellakaan ole niin herkkä, että sille tapahtuisi jotain, jos siihen käsi osuu. Ettekö ole katsoneet miten lääkärit painaa sitä aukileen kohtaa tutkiessaan? Heikompia hirvittää, kun sitä katsoo. Ja miettikää miten vauvan pää ja se aukileen kohta ikinä kestäisi perheissä joissa on paljon pieniä lapsia.

Meillä tuo kuopus on erittäin tyytyväinen ja nauravainen ollu aina, mutta annas olla, jos sitä ärsyttää jokin asia tarpeeks... :o Pahinta on se ääni, mikä siitä lähtee, kun joku meinaa viedä kädestä lelun. :|

Meillä tuo kuopus on erittäin tyytyväinen ja nauravainen ollu aina, mutta annas olla, jos sitä ärsyttää jokin asia tarpeeks... :o Pahinta on se ääni, mikä siitä lähtee, kun joku meinaa viedä kädestä lelun. :|

Meillä oli poika semmonen naantalin aurinko, on edelleenkin. Tyttö on lampaan vaatteisiin puettu pikku piru :heart: Alku oli hankalaa, 7kk pelkkää itkua ja parkua, edelleenkin tietää mitä tahtoo ja kertoo sen hyvin kuuluvasti. Isoveikka on välillä ihan helisemässä neidin kanssa.. :xmas: :)

Valon kantaja

Mun pikkusiskolla taitaa olla sun tytön sielunveli. :D :heart: :laugh:

Otan osaa.. ;) Ei vaan, aivan ihana tahtolapsi :heart: Kasvattaa hieman äitiäkin lisää :)

...ja äidin sukulaisia. :)

:laugh: Ja mä pelkään, et neiti pelvottaa mun pikkusiskoista sen pienemmänkin äidillisen ajatuksen mikä heistä ehkä saattas löytyä ;)

Valon kantaja

Mun pikkusiskolla taitaa olla sun tytön sielunveli. :D :heart: :laugh:

Otan osaa.. ;) Ei vaan, aivan ihana tahtolapsi :heart: Kasvattaa hieman äitiäkin lisää :)

...ja äidin sukulaisia. :)

:laugh: Ja mä pelkään, et neiti pelvottaa mun pikkusiskoista sen pienemmänkin äidillisen ajatuksen mikä heistä ehkä saattas löytyä ;)

Nääh, onpa sitten realistiset odotukset, eikä niin ku mulla, joka kuvitteli lastenhoidon olevan nukeilla leikkimistä... ;)

taitaa olla aika yleistä tuo naama punaisena/sinisenä huutaminen, talvisin saattaa auttaa jos menee lapsen kanssa pihalle pakkaseen, sama efekti kuin naamaan puhaltamisella...

Vähän asian vierestä, mutta hui kauhia kuinka minä pelästyin aikoinaan kerran yösyötön aikana. Poika oli juomassa kovaa vauhtia pullosta, kun mies huomasi vauvan näyttävän erikoisen värinen. Kohta tajuttiinkin, että vauva ei hengittänyt ja väri oli muuttumassa siniseksi! Kiireen vilkkaa nostettiin vauva ylös, taputeltiin vauvaa ja kiiruhdettiin sairaalaan. Muistan vieläkin sen palan kurkussa-tunteen, kun hoksasin tilanteen vakavuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:
Vähän asian vierestä, mutta hui kauhia kuinka minä pelästyin aikoinaan kerran yösyötön aikana. Poika oli juomassa kovaa vauhtia pullosta, kun mies huomasi vauvan näyttävän erikoisen värinen. Kohta tajuttiinkin, että vauva ei hengittänyt ja väri oli muuttumassa siniseksi! Kiireen vilkkaa nostettiin vauva ylös, taputeltiin vauvaa ja kiiruhdettiin sairaalaan. Muistan vieläkin sen palan kurkussa-tunteen, kun hoksasin tilanteen vakavuuden.

Mikä teidän vauvalla oli? :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:

Mikä teidän vauvalla oli? :(

Ei saatu varmaa diagnoosia, mutta arveltiin (lääkärit ja me vanhemmat) sen johtuneen pojan keskosuudesta.

Ikää pojalla tuolloin noin 2kk tai jotain. Oiskohan sitäkään.

Yhteistyössä