Hitto et meni mieli matalaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Mä kävin tossa ikkunasta huikkailemassa niille pojille, meni ikä vähän alakanttiin, ovat kuulemma 10-13v. Aika nuoria silti tuolla heilumaan tähän aikaan. Yritin vähän kysellä, mutta aika heikosti mitään sanoivat mistään. Sanoivat vaan että isin ja äidin luvalla ovat kaikki ulkona ja menevät kohta kotiin. Kummallisia naapureita, eivät tosiaan samaan pesueeseen kuulu. Mä nyt seuraan niitä ja jos ne ei jo keskiyöhön mennessä oo lähteneet, niin sitten soitan varmasti.

Ei kyllä meidän 10 vuotias tyttö enään tähän aikaan olis ulkona. Tuolla se nukkuu.

Mä kävin tossa ikkunasta huikkailemassa niille pojille, meni ikä vähän alakanttiin, ovat kuulemma 10-13v. Aika nuoria silti tuolla heilumaan tähän aikaan. Yritin vähän kysellä, mutta aika heikosti mitään sanoivat mistään. Sanoivat vaan että isin ja äidin luvalla ovat kaikki ulkona ja menevät kohta kotiin. Kummallisia naapureita, eivät tosiaan samaan pesueeseen kuulu. Mä nyt seuraan niitä ja jos ne ei jo keskiyöhön mennessä oo lähteneet, niin sitten soitan varmasti.

siis lähet seuraan niitä, voi ei. soita poliisit sinne. höh.

Joo en mä kytille pelkää omalla nimelläni soittaa, ne on vaan vähän huonoja täällä tuollaisiin asioihin puuttumaan. (kokemusta) Mut jos nuo ei ala kalppia tuolta kotiin tosiaan pikkuhiljaa, niin sitten soitan ja sanon vaikka et siel hiippailee joku ihme setä pitkässä takissa pusikoissa että saan ne kytät paikan päälle.

Joo en mä kytille pelkää omalla nimelläni soittaa, ne on vaan vähän huonoja täällä tuollaisiin asioihin puuttumaan. (kokemusta) Mut jos nuo ei ala kalppia tuolta kotiin tosiaan pikkuhiljaa, niin sitten soitan ja sanon vaikka et siel hiippailee joku ihme setä pitkässä takissa pusikoissa että saan ne kytät paikan päälle.

juu jos menet sinne niin voihan ne siirtyy toiselle leikkikentälle, eikä kotiinsa. Poliisit paikalle.

Mutta eikös poliisi ole velvollinen asian tarkistamaan jos sinne soitat. Jos soitat niin itse olet ainakin tehnyt voitavasi, sitten loppu jää poliisin vastuulle jos uskaltavat olla menemättä katsomaan tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Soita nyt jo poliisit äläkä keski-yöhön odota. Ei tosiaankaan ole 10-vuotiaiden paikka olla kavereiden kanssa tähän aikaan ulkona!

Ei kyllä ole todellakaan, tää ei vaan oo läheskään eka kerta ja kun aiemmin jo soitin pojista, niin ei poliisi-setiä kiinnostanut. Tämä siis jo viikkoja sitten. Nyt täytyy jo keksiä joku veruke, jolla niiden on pakko tulla katsastaa tilanne.

Tuskin poliisit puuttuu siihen jos ton ikäset tähän aikaan on ulkona, no joo ehkä 10 vuotiaat, mut ainakin me aikanaan 12 vuotiaasta ylöspäin ollaan viikonloppuna oltu helposti kahteentoista. Lastenkodissakin oli arkisin kotiintuloaika 10 ja viikonloppuna 12. Ja siä oli 12-17vuotiaita

Hei jes, joku muukin on vähän katsellut. Tuli nimittäin poliisit kyselee pojilta onko kaikki ok ja hätyyttämään kotiin. Hyvä =)
Nyt kun vaan ei näkyis taas joku ilta noita poikia tuolla, on se vaan niin saatanan väärin ja surullista. Hitto.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Soita nyt jo poliisit äläkä keski-yöhön odota. Ei tosiaankaan ole 10-vuotiaiden paikka olla kavereiden kanssa tähän aikaan ulkona!

Ei kyllä ole todellakaan, tää ei vaan oo läheskään eka kerta ja kun aiemmin jo soitin pojista, niin ei poliisi-setiä kiinnostanut. Tämä siis jo viikkoja sitten. Nyt täytyy jo keksiä joku veruke, jolla niiden on pakko tulla katsastaa tilanne.
Sitä suuremmalla syyllä ( siis kun ei ole edes eka kerta ) kannattaa soittaa niille heti. Onpas outoa ettei poliiseja kiinnosta! Käsittäkseni heidän kuuluisi tarkastaa joka ilmoitus mikä heille tulee... Vai kenenköhän vastuulla on jos pojista soittaa hätäkeskukseen ja kukaan ei tule paikalle ja niille sattuu jotain? :whistle:
Toivottaan että poliisit tällä kertaa tulis! Jospa se pistäs vanhempiakin hieman ajattelemaan...

Hei jes, joku muukin on vähän katsellut. Tuli nimittäin poliisit kyselee pojilta onko kaikki ok ja hätyyttämään kotiin. Hyvä =)
Nyt kun vaan ei näkyis taas joku ilta noita poikia tuolla, on se vaan niin saatanan väärin ja surullista. Hitto.
Hyvä juttu! :)

siis patistiko poliisi pojat vaan kotio keskenään,eikä lähteneet viemään vaikka kello on tosi paljon ja pojat mielestäni ihan lapsia???
edesvastuutonta kytiltä jos eivät menneet tarkistamaan,että miksei poikia ole haettu/kaivattu kotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen äiti :
Onneksi joku uskalsi soittaa poliisit, itse et ilm. uskaltanut.

Ei se uskalluksesta ole kiinni, vaan siitä mitä keksii että saa poliisit paikalle.

siis että mitä keksii että saa poliisit paikalle. No kannattaiskohan kertoa ihan niinkuin asia on, eikä keksiä mitään ihme tarinoita.

Musta tää on nii ihmeellistä.. Tullaan tänne voivotteleen, että pieniä lapsia puistossa ja säälittää jne.. Sitten ei uskalleta soittaa ees poliisille, vaan ootetaan, että joku toinen sen tekee.. Mitä se auttaa, että täällä kirjoittelee??? Onneks jollain toisella oli älliä päässä, ap:llä ei tunnu olevan..

Ei se uskalluksesta ole kiinni, vaan siitä mitä keksii että saa poliisit paikalle.
Näinpä :( Ja tuolla Helsingin keskustassa ei tähän aikaan lauantai-illasta ehtisi muuta tekemäänkään kuin näpytellä virkavallan numeroa, jos aikoisi jokaisesta alaikäisestä soitella poliisille. Jotkut vanhemmat vaan ei kertakaikkiaan välitä, missä niiden jälkikasvu hengailee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta tää on nii ihmeellistä.. Tullaan tänne voivotteleen, että pieniä lapsia puistossa ja säälittää jne.. Sitten ei uskalleta soittaa ees poliisille, vaan ootetaan, että joku toinen sen tekee.. Mitä se auttaa, että täällä kirjoittelee??? Onneks jollain toisella oli älliä päässä, ap:llä ei tunnu olevan..

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen äiti :
Onneksi joku uskalsi soittaa poliisit, itse et ilm. uskaltanut.

seli seli.. Kyllä ne poliisit tulee, kun soittaa. Ainakin sitten olisit yrittänyt, mutta sä et tehny muuta kuin voivottelit täällä.. Se voivotteluhan se kyllä auttaa, joopa joo..

:laugh: Kannattaisko ensin lukea kaikki ja sitten kritisoida. Eipä ole poliisiin luottamista ei.

Ja juuh, näköjään vain kotiinsa patisteli ja pojat on silti edelleen tuolla. Että näin sitten, ehkä mä kehitän sen irstas-setä tarinan niin tulee ja tekee kytät loppuun asti hommansa.

Noin, katotaan miten käy. Soitin ja sanoin et siel joku äijä piileksii pusikoissa ja mua pelottaa poikien turvallisuus, en tiedä missä pojat asuu enkä uskalla enkä voi yh-elämän (mikä tosin en ole) ja pienen pojan takia lähteä tuonne itse seikkailemaan. Toivottavasti saattavat nyt pojat koteihinsa asti, ainakin siellä joku totesi että juu tottakai pitää tarkastaa ja varalta ennaltaehkäistä vaaratilanteet lapsilta. Toivottavasti menevät vielä etsimään sitä "setääkin", saisivat vähän huvia ja urheilua.

Valitettava tosiasia on se, että jos poikien omat vanhemmat eivät lapsistaan piittaa ja pidä huolta, niin ei siinä vieraiden murehtiminen auta. Vaikka tänä iltana poliisit pojat kotiin ajaisivatkin, niin ehkäpä jo huomenna he olisivat jossain muualla yötä myöten. Siinä vaiheessa kun tapahtuu jotain ikävää, lasten vanhemmat voivat herätä vanhemmuuteen, tai sitten eivät.

Anna siis asia olla.

Valitettava tosiasia on se, että jos poikien omat vanhemmat eivät lapsistaan piittaa ja pidä huolta, niin ei siinä vieraiden murehtiminen auta. Vaikka tänä iltana poliisit pojat kotiin ajaisivatkin, niin ehkäpä jo huomenna he olisivat jossain muualla yötä myöten. Siinä vaiheessa kun tapahtuu jotain ikävää, lasten vanhemmat voivat herätä vanhemmuuteen, tai sitten eivät.

Anna siis asia olla.

Jep, mutta yrittää voi aina, vaikka epäonnistuisikin.

Yhteistyössä