Hitsi, nyt se napsahti ja joudutaan luopumaan eläimistä. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
Vauva on nähtävästi pahasti allerginen kissoille. Asumme nyt väliaikaisesti toisessa asunnossa jossa ei ole ollut eläimiä ja ei ole silmien vuotoa, nuhaisuutta tai mitään.

Mulla on aina ollut kissa ja nyt sitten kahdesta joudun luopumaan. Hitto. :( Mistä niille löytäisi turvallisen kodin? Ovat kuitenkin lapsiin tottuneita ja kilttejä. Ystävä sanoi, että piikille kannattaa viedä kun ikää on jo 12 ja 11 vuotta. En mä pysty siihen. :(
Vanhemmat lapset eivät ole olleet allergisia ja nyt sitten viimeisen kanssa kävi näin.

Eikö vauvaa voi viedä allergiakokeisiin? Siedätyshoitoa?

Tiedän ettei vauvan hengellä saa leikkiä ja mitä tähän nyt tullaan kommentoimaan, mutta ihan vaan voisi mennä kysymään jostain neuvolasta yms. vaihtoehtoja. Kissat ovat kyllä aika vanhoja jos meinaat uutta kotia niille etsiä.

[QUOTE="vieras";28400558]Eikö vauvaa voi viedä allergiakokeisiin? Siedätyshoitoa?

Tiedän ettei vauvan hengellä saa leikkiä ja mitä tähän nyt tullaan kommentoimaan, mutta ihan vaan voisi mennä kysymään jostain neuvolasta yms. vaihtoehtoja. Kissat ovat kyllä aika vanhoja jos meinaat uutta kotia niille etsiä.[/QUOTE]

Meille muutti joskus yksi kissa 12 vuotiaana ja sopeutui todella hyvin. Eli meillä 20 vuotiaaksi saakka ja kuoli luonnollisesti

Viimeksi muokattu:
Siedätyshoitoahan ne joo suosittelee, mutta itse näin allergisena en todellakaan suosittele noin pienelle sitä tekemään.
Minulla näin aikuisenakin välillä tosi kurja olo ja aina flunssa päällä enempi tai vähempi,. Allergialääkkeen voimin menen, mutta pakko alkaa kohta tekemään henkistä työtä sen eteen että koiramme joutuu lähtemään..

Jos olet Facebookissa, niin laita siellä ilmoitus kuvan kera ja pyydä jakamaan kuvaa. Hyvin monet kissat ovat löytäneet sitä kautta uuden kodin.

Mä en mielelläni ottaisi kahta kissaa kerralla, koska mulla on jo kaksi ja asutaan kahdessa kerroksessa. En voi olla kahdessa paikassa yhtäaikaa, kun väkisinkin kissat varmasti vähän nokittelevat toisiaan alussa. Mutta ... jos et mistään kissoille uutta kotia löydä ja pystyt tuomaan kissat Vantaalle tai ovat pääkaupunkiseudulta noudettavissa, niin kyllä mä ne sitten hätätapauksessa voin ottaa. Mutta siis vain, jos sulla ei muuta vaihtoehtoa ole. Kissoillekin varmaan olisi kivempaa, jos ei olisi muita kissoja. Pidä mut kuitenkin mielessä, jos tilanne alkaa näyttää epätoivoiselta. Lapsen allergian vuoksi nuo mun kaksi nykyistä kissaakin tänne pari vuotta sitten tuli :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28400612:
Jos olet Facebookissa, niin laita siellä ilmoitus kuvan kera ja pyydä jakamaan kuvaa. Hyvin monet kissat ovat löytäneet sitä kautta uuden kodin.

Mä en mielelläni ottaisi kahta kissaa kerralla, koska mulla on jo kaksi ja asutaan kahdessa kerroksessa. En voi olla kahdessa paikassa yhtäaikaa, kun väkisinkin kissat varmasti vähän nokittelevat toisiaan alussa. Mutta ... jos et mistään kissoille uutta kotia löydä ja pystyt tuomaan kissat Vantaalle tai ovat pääkaupunkiseudulta noudettavissa, niin kyllä mä ne sitten hätätapauksessa voin ottaa. Mutta siis vain, jos sulla ei muuta vaihtoehtoa ole. Kissoillekin varmaan olisi kivempaa, jos ei olisi muita kissoja. Pidä mut kuitenkin mielessä, jos tilanne alkaa näyttää epätoivoiselta. Lapsen allergian vuoksi nuo mun kaksi nykyistä kissaakin tänne pari vuotta sitten tuli :)

Voi mikä enkeli sä keittis oot.. :)
Annas vinkkejä mullekin, jos ei oo fb:ssä mistä kannatas alkaa luotettavaa kotia ettiä koiralle.. Apulaan en oikein luota siellä vaikka minkälaista sakkia

Toi fb jako on ihan hyvä idea hei! tee niin.

Surettaa sun ja kissien puolesta jos joudut ns "turhaan" lopettamaan terveet ja kiltit kissat. Kyllä joku varmasti haluaa.

Ongelmaa enemmän kissojen osalta tuo varmasti se, että kissa kiintyy paikkaan, koira taasen ihmiseen. Eli uuden paikan opettelussa tulee olemaan noinkin vanhoilla kissoilla haastetta.

Oma vinkkini on se, että tee kissoista MYYVÄ ILMOITUS. Laita siihen niiden kuvat ja enemmän tekstiä kuin "kaksi kissaa uuteen kotiin allergian vuoksi". Kerro, että millaisia kissat ovat luonteeltaan (vaikka jotain hupsuja luonteenpiirteitä) ja painota sitä, että että pakon edessä luovut niistä. Tietysti olisi parempi, jos osaisit kissojen terveydentilasta kertoa jotain. Tarjoudu viemään kissat uudelle omistajalle, vaikka matkaa olisikin enemmän.

Kyllä tuon ikäisillä kissoilla on hyvässä lykyssä vielä monta vuotta aikaa, nyt vaan ahkerasti uuden kodin etsintään.

[QUOTE="Vieras";28400620]Voi mikä enkeli sä keittis oot.. :)
Annas vinkkejä mullekin, jos ei oo fb:ssä mistä kannatas alkaa luotettavaa kotia ettiä koiralle.. Apulaan en oikein luota siellä vaikka minkälaista sakkia[/QUOTE]
Kiitos :) Esikoisen mielestä mä olen vähän sellainen Crazy Cat Lady :D

Mä löysin nuo mun kaksi miukulaistani Tori.fi:stä. Jos et ole itse FB:ssä, niin olisiko ystäväsi, joka voisi jakaa koirasi kuvaa siellä?

Meille tuli 6kk sitten juuri tuosta syystä kissa. Kaveri laittoi FBssa et joutuvat luopumaan 10v kissasta lapsen allergian takia. Me oli taas pitkään mietitty pitkään kissan ottoa ja niin kissa muutti meille. Ja on jo ihan osa meidän perhettä. Ja edellinen omistajakin oli tyytyväinen kun tietää missä kissa on ja miten pärjää. On käynyt kerran kyllässäkin kissaa katsomassa (asuu siis aika kaukana meiltä)

Kannattaa siis kysäistä

Mites työkaverit ja muut tutut? Meille aikoinaan tuli isän työkaverin koira kun niiden pojat tuli allergisiksi. Koira oli silloin jo aika vanha ja noin vuoden ehti meillä olla, ennen kuin sairastui kohtusyöpään ja jouduttiin lopettamaan :/

Oon kyselly, mut lähipiirissä ei ole kellään tarvetta. :( Harmittaa jotenkin tosi paljon. Lääkäri siis sanoi, että riittää kun on noin selvät oireet. Tulee siis jos mennään kyläänkin missä kissoja.
Siksi asutaan nyt eri asunnossa, kun en voi lapsen terveydellä leikkiä. Tulee pidemmän päälle kalliiksi ja jotain on tehtävä.
En tiedä miten tän järkevästi hoitaisi. :(

[QUOTE="vieras";28400558]Eikö vauvaa voi viedä allergiakokeisiin? Siedätyshoitoa?

Tiedän ettei vauvan hengellä saa leikkiä ja mitä tähän nyt tullaan kommentoimaan, mutta ihan vaan voisi mennä kysymään jostain neuvolasta yms. vaihtoehtoja. Kissat ovat kyllä aika vanhoja jos meinaat uutta kotia niille etsiä.[/QUOTE]

Vauva on nyt 5kk ja oireet pahenevat. Lääkäri sanoi, että siedätys ei välttämättä auta vaan saattaa puhkaista astman. Eli en uskalla vauvani terveydellä leikkiä, siksi asumme nyt toisessa asunnossa väliaikaisesti.
Enkä tiedä miten saan kaiken eläinpölyn sitten pois ja mikä aika joudutaan asumaan vielä täällä ennen kuin vauva voi sinne mennä. :(

[QUOTE="aloittaja";28401065]Oon kyselly, mut lähipiirissä ei ole kellään tarvetta. :( Harmittaa jotenkin tosi paljon. Lääkäri siis sanoi, että riittää kun on noin selvät oireet. Tulee siis jos mennään kyläänkin missä kissoja.
Siksi asutaan nyt eri asunnossa, kun en voi lapsen terveydellä leikkiä. Tulee pidemmän päälle kalliiksi ja jotain on tehtävä.
En tiedä miten tän järkevästi hoitaisi. :([/QUOTE]
No onko sulla ketään kaveria, joka voisi laittaa ilmoituksen Facebookiin jakoon?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28400612:

Nyt luin tämän ajatuksella ja oikeasti, olisiko tämä mahdollisuus? Tuo piikki on vieraan helppo sanoa, mutta itselle se on jotain aivan kamalaa edes ajatella. Mutta sitten pakko laittaa vauva kuitenkin ohi.
Yritän etsiä heille vielä kotia, mutta tosiaan aika heikolle näyttää. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28401081:
No onko sulla ketään kaveria, joka voisi laittaa ilmoituksen Facebookiin jakoon?

Viime viikolla käytiin kavereiden kavereitakin läpi juuri tuolla periaatteella. Kaikki ketä kissaa etsivät kaipailevat tällä hetkellä pennun perään, joten nämä vanhukset eivät innostaneet ketään. :(
Mutta siis etsintä jatkuu vielä, toivon koko sydämeni pohjasta että koti löytyisi.

Vanhin kisu kuoli kolme vuotta sitten luonnollisesti 19 vuotiaana. Siksi itselle tuntuu, että se lopettaminen on jotain aivan hirveää. Kun ovat kuitenkin persoonia ja perheenjäseniä. Ison surun tässä tekee myös vanhemmille lapsille asian selvittäminen kun ovat kiintyneitä myös.
Asia kerrallaan.

Toinen on sellainen vanutettava tapaus ja toinen on oikea sylimyyrä. Eli herttaisia ovat vaikka ikää onkin. Pennut ovat nyt vaan niin kovassa kysynnässä niin vanhuksille ei löydy paikkaa.

[QUOTE="aloittaja";28401110]Viime viikolla käytiin kavereiden kavereitakin läpi juuri tuolla periaatteella. Kaikki ketä kissaa etsivät kaipailevat tällä hetkellä pennun perään, joten nämä vanhukset eivät innostaneet ketään. :(
Mutta siis etsintä jatkuu vielä, toivon koko sydämeni pohjasta että koti löytyisi.[/QUOTE]Facebook on siitä oiva väline, että tieto kissoista kulkee kaverin kaverilta vielä kaverin kaverin kaverin kaverin serkun työkaverin anopin kummilapsen kaverin kaverille. Yhtäkkiä tieto onkin 20:n sijasta tuhannella.

[QUOTE="aloittaja";28401103]Nyt luin tämän ajatuksella ja oikeasti, olisiko tämä mahdollisuus? Tuo piikki on vieraan helppo sanoa, mutta itselle se on jotain aivan kamalaa edes ajatella. Mutta sitten pakko laittaa vauva kuitenkin ohi.
Yritän etsiä heille vielä kotia, mutta tosiaan aika heikolle näyttää. :([/QUOTE]

Juu, on tämä mahdollisuus :) Mutta kuten sanoin, kissoillekin olisi varmaan kivempaa, jos ei tarvitsisi totutella kahteen uuteen kissaan. Mulla on kuitenkin riittävästi tilaa (96 neliötä) ja asun aikuisen poikani kanssa kahdestaan, jokusen vuoden päästä yksin, joten mulle sinällään sopii ottaa kissat. Eli piikille niitä ei tarvitse viedä. Mun edelliset kissani elivät molemmat - toinen hieman alle ja toinen yli - 18-vuotiaiksi, joten sun kissoillasihan voi olla vielä vaikka miten monta elinvuotta jäljellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28401222:
Juu, on tämä mahdollisuus :) Mutta kuten sanoin, kissoillekin olisi varmaan kivempaa, jos ei tarvitsisi totutella kahteen uuteen kissaan. Mulla on kuitenkin riittävästi tilaa (96 neliötä) ja asun aikuisen poikani kanssa kahdestaan, jokusen vuoden päästä yksin, joten mulle sinällään sopii ottaa kissat. Eli piikille niitä ei tarvitse viedä. Mun edelliset kissani elivät molemmat - toinen hieman alle ja toinen yli - 18-vuotiaiksi, joten sun kissoillasihan voi olla vielä vaikka miten monta elinvuotta jäljellä :)

Etsimme toki kotia, jossa ei olisi muita. Tuntuu vaan aika toivottomalta, mutta jatkamme etsintää.

Niin minäkin ajattelen, että heillä voi olla vielä monta vuotta edessä. Vanha rouva tosiaan eli melkein sinne 20 jäi muutamaa kk vaille.
Tallennan tämän ketjun nyt ja palaan. Yritämme löytää kotia, mutta jos sopii niin voin oikeasti palata asiaan jos kotia ei löydy.
Ovat niin ihania luonteeltaan ja tietysti ovat olleet niin kauan elämässäni, että uuden kodin etsintäkin pistää itkettämään. Ihan hanurista tämä tilanne.

[QUOTE="aloittaja";28401267]Etsimme toki kotia, jossa ei olisi muita. Tuntuu vaan aika toivottomalta, mutta jatkamme etsintää.

Niin minäkin ajattelen, että heillä voi olla vielä monta vuotta edessä. Vanha rouva tosiaan eli melkein sinne 20 jäi muutamaa kk vaille.
Tallennan tämän ketjun nyt ja palaan. Yritämme löytää kotia, mutta jos sopii niin voin oikeasti palata asiaan jos kotia ei löydy.
Ovat niin ihania luonteeltaan ja tietysti ovat olleet niin kauan elämässäni, että uuden kodin etsintäkin pistää itkettämään. Ihan hanurista tämä tilanne.[/QUOTE]
Ymmärrän hyvin :( Eipä niistä kullanmuruistaan raaskisi luopua. Mutta palataan asiaan, jos et niille muuta paikkaa löydä.

Yhteistyössä