hitsi kun stressaava raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottava äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottava äiti

Vieras
Viikolla 26 mulla oli kohdunsuu kypsynyt ja kanava lyhentynyt ja ulkosuu sormelle auki. Sen jälkeen kävin kontrollissa eikä tilanne ollut muuttunut.

Nyt on viikot 31+4 ja menkkamaista jomotusta on ollut tänään ja eilen. Se jomotus on kuitenkin tosi lievää, mutta kipeää, ei mitään mahtipontista siis. Mulla on seuraava kontrolliaika äitipolille rv 32+6. Koko ajan pohtii, että pitääkö sinne nyt mennä joka kivun takia näytille vai odotanko sinne seuraavaan kontrolliin mikä on vajaa parin viikon päästä. Voihan nää olla kohdunkasvukipujakin?

Onko muilla kokemusta tällaisestä?

Varmaan on stressaavaa! Mä odotan kolmatta. Toka raskaus oli stressaava ja myös tämä, kun ei yhtään tiedä koska taas joutuu osastolle ja koska tämäkin syntyy.. mut päivä kerrallaan.

Sitä just kun mulla on insuliinihoitoinen raskausdiabetes ja vauva voi siis olla aika iso. Siksi en haluaisi mitään supistuksenestotabletteja, koska en halua estää luonnollista paikkojen kypsymistä. Mulla kun uhkana on aina esim. ennenaikainen lääkkeellinen käynnistys. Pelkään et ne tabletit tekis tästä yliaikaisen tai jotain. Vauva kun ei ole edes laskeutunut vielä.

Yhteistyössä