Hitsi että aikuisena on hankala hakea kouluun jos on jo koulutus, auttakaa joku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmäkö

Vieras
kun on monta paikkaa missä hakea ja kaikkiin ei edes voi hakea, koska ei saa yhteishaun kautta hakea.

Aikuiskoulutuksen sivuilla ihan rajallinen määrä koulutuksia. Ei kai tää nyt näin voi mennä? Pakko olla joku yksi sivu jossa kaikki aikuiskoulutus vaihtoehdot, osaisko joku auttaa? Paikkakunta on Turku, joten luulisi nyt jotain vaihtoehtoja olevan, mutta kun ei.

Tässä kaikki amk koulutukset Turussa, eipä ole juuri vaihtoehtoja ilman pohjakoulutusta. Mä oon aivan hukassa, työkokemustakaan ei ole hirmuisesti ja nyt pitäis jotain tehdä kun työttömänä olen jo niin pitkään ollut. Mutta hitto soikoon kun ei kouluunkaan voi hakea :(

Fysioterapeutti Aikuiset Turku
Insinööri Aikuiset Turku
Medianomi, media-ala Aikuiset Turku
Muotoilija Aikuiset Turku
Sairaanhoitaja Aikuiset Turku
Sairaanhoitaja Aikuiset Salo
Sosionomi Aikuiset Turku
Toimintaterapeutti Aikuiset Turku
Tradenomi, kirjasto- ja tietopalveluala Aikuiset Turku
Tradenomi, liiketalous Aikuiset Salo
Tradenomi, liiketalous Aikuiset Turku
Tradenomi, myyntityö

[QUOTE="aapee";29923700]Niimpä :/

Katselin niitä tuossa aiemminkin, mutta kun ei mikään oikein erityisesti sytytä ja kun noita vaihtoehtoja tosiaan on aika rajallisesti. Pitkän työttömyyden lopputulos luultavasti tämä ettei tiedä yhtään mitä haluaa[/QUOTE]

Ei se aina nappaa muillakaan. Sitten vaan tehdään jotain. Jos kerran työpaikkakaan ei sido Turkuun, muuta sinne missä on houkuttelevampia koulutuksia.

No eipä niitäkään ollut sen enempää. Miten tää on niin vaikeeta?
Joku personal trainer koulutus tai ravintovalmentaja kiinnostaisi ihan oikeasti, mutta maksaa hirvittävästi ekä mulla ole sellaisia rahoja. Ja varmaan habaa ois hyvä löytyä itseltäänkin

Lähihoitaja olisi varma valinta, mutta en tiedä onko minusta lähihoitajaksi, mihinkään sairaalaan en ainakaan haluaisi, mutta vanhustyö tai vammaistyö voisi onnistua

Voisko joku linkata Taloushallinnon tradenomin vanhoja pääsykokeita, viimeisistä opinnoista on jo 6 vuotta aikaa, joten tulevat pääsykokeet jännittää, olis kiva nähdä millaisia tehtäviä kokeissa on ollut?

[QUOTE="vieras.";29923710]Etkö voi päiväpuolella opiskella liiton rahoilla jos oot työtön?[/QUOTE]

Joo voin, mutta pitää olla se aikuiskoulutus. Voisin mennä ihan vaikka ammattikouluun ja sieltä saada sen uuden ammatin, mutta kaikkiin aloihin ei ole aikuiskoulutusta ja normaalisti yhteishaun kautta ei voi enää hakea.

Yhteistyössä