Hitaitten lasten äidit!!!!! Tarttee kokemuksia!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt huutamiseen ja hoputtamiseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt huutamiseen ja hoputtamiseen

Vieras
Hitaitten laste äidit, miten te toimitte hitaitten lapsienne kanssa?
Meillä kun koululainen pupeltaa leipäänsä sen 20 min ja minä hoputan vieressä. Pukeminen kestää vähintään vartin ja tämä unohtuu taivastelemaan joka lähtöön.
Nyt on jo puolitoista tuntia aikaa kouluun lähtöön, mutta ei.
Monesti ruuan syöminen voi kestää tunnin ja kiireiset lähdöt on tuskaa.
Joudun lähtemään töihin kuukauden päästä ja hirvittää tämän koululaisen aamut.

Miten teillä joilla on vanhempia lapsia jotka on olleet hitaita, ovatko oppineet nopeaksi, vai onko he hitaita aikuisuuteen asti?

Meidän poika on kans tällainen "hidas" tapaus. Aamupalaksi syödään jugurttia, koska sen syö nopeammin kuin leivän. Ja oikeesti pistän aikarajoja ja sit jää syömättä, jos ei pidä kiirettä. Meilläkin toi aamupalan syöminen kesti ennen tuhottoman kauan! Kaiken mahdollisen laitan illalla valmiiksi. Vaatteet kasoihin siinä järjestyksessä mitä ne puetaan päälle, myös ulkovaatteet. Jos lapsi osaa kellon niin voisit koittaa aikatauluttaa aamua? Että ois ihan selkeät kellonajat milloin pukeminen, syöminen ja hampaidenpesu.

Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
Meidän poika on kans tällainen "hidas" tapaus. Aamupalaksi syödään jugurttia, koska sen syö nopeammin kuin leivän. Ja oikeesti pistän aikarajoja ja sit jää syömättä, jos ei pidä kiirettä. Meilläkin toi aamupalan syöminen kesti ennen tuhottoman kauan! Kaiken mahdollisen laitan illalla valmiiksi. Vaatteet kasoihin siinä järjestyksessä mitä ne puetaan päälle, myös ulkovaatteet. Jos lapsi osaa kellon niin voisit koittaa aikatauluttaa aamua? Että ois ihan selkeät kellonajat milloin pukeminen, syöminen ja hampaidenpesu.

On kokeiltu, mutta se unohtaa katsoa kelloa :(
Minäkin laitan kaiken illalla valmiiksi ja aina sanon että huomenaamulla sitten koetetaan keretä.
Mutta ei :( Aamut menee mulla huutamiseksi kun loppujenlopuksi menee hermo, ja se taivastelu.. Se ei itse seuraa yhtään kelloa, vaan mun pitää olla koko ajan vieressä, koska se unohtaa kaiken..
Epätoivoinen olo jo..

Meillä on auttanut se, että olen pistänyt pojan ottamaan itse vastuun ehtimisestään. Eli kello soi, kun pitää herätä ja poika tietää mitä pitää tehdä eli pestä hampaat ja syödä Kun kello soi uudestaan, pitää lähteä kouluun. Ja näin ehtii.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Meillä on auttanut se, että olen pistänyt pojan ottamaan itse vastuun ehtimisestään. Eli kello soi, kun pitää herätä ja poika tietää mitä pitää tehdä eli pestä hampaat ja syödä Kun kello soi uudestaan, pitää lähteä kouluun. Ja näin ehtii.

Kokeilin ja poika myöhästyi koulusta...

Minä niin toivon että tähän tulisi jokin muutos, ja että tuo vauhti nopeutuisi iän myötä. :(

Ootko koittanut käyttää munakelloa apuna, meillä se auttoi. Kun kello pärähti niin aamupala jäi ellei ollut syönyt siihen mennessä....Tätä käytettiin sekä esikoisella että nyt kuopuksella kun aloitti koulunsa syksyllä.

Meillä sama ongelma 6v pojun kanssa, kun on eskariin lähtö.....tuntu, et pienempänä on ollu reippaampi, nyt aamut menee niin, et mie joudun hopottaa ihan kokoajan :/ ....hiukan meinaa välillä mennä hermot |O ....toivottavasti menee ohi jossain vaiheessa....kamala ajatus, et olis aina samanlainen :( ...mut toisaalta meitä ihmisii on kaikenlaisia...ehkä lapsi tarvii vaan enempi aikaa lähtemiseen ;) ...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kokeilin ja poika myöhästyi koulusta...

Minä niin toivon että tähän tulisi jokin muutos, ja että tuo vauhti nopeutuisi iän myötä. :(

Kyllä se varmaan siitä iän myötä... kaikilla vaan ei sitä ajantajua ole, mutta kyllä se iän myötä auttuu jonkinverran.

mä myöhästyn edelleen joka paikasta ja saatan tehdä jotain yhtä juttua tuntikausia.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Ootko koittanut käyttää munakelloa apuna, meillä se auttoi. Kun kello pärähti niin aamupala jäi ellei ollut syönyt siihen mennessä....Tätä käytettiin sekä esikoisella että nyt kuopuksella kun aloitti koulunsa syksyllä.

Munakelloa ei ole, mutta pitäs kai tehdä variaatioita tästä.
Säästäis omiaki hermoja, jos alkais viritteleen jotain tuollaisia....

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:

Munakelloa ei ole, mutta pitäs kai tehdä variaatioita tästä.
Säästäis omiaki hermoja, jos alkais viritteleen jotain tuollaisia....

Munakello on lapsiperheessä välttämätön, sillä voi ratkpoa kaikenlaisia elämää suurempia riitoja. Kannattaa uhrata se 3 euroa.

Välillä meilläkin on noita aamuja, kun tuntuu, että se on AINA tällaista, mutta parempiakin päiviä on. Muakin ärsyttää se kun LÄHES aina tuntuu menevän huudoksi... Kaverilla auttoi aikaisempi nukkumaanmeno. Lapsi oli oikeasti niin väsynyt aamuisin, että ei tullut mitään lähtemisestä.

että tuo vauhti nopeutuisi iän myötä. :(

Kyllä se varmaan siitä iän myötä... kaikilla vaan ei sitä ajantajua ole, mutta kyllä se iän myötä auttuu jonkinverran.

mä myöhästyn edelleen joka paikasta ja saatan tehdä jotain yhtä juttua tuntikausia.

Mä tässä vielä odottelen sitä aikaa, kun musta tulee niin vanha,että mulla on ajantajua :snotty: ;)

Yhteistyössä