hitaasti mutta varmasti,mutta koko aika #&%?$!* nälkä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sähläri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sähläri

Jäsen
18.06.2005
876
0
16
eli painon "laihdutusta"

sinällään ei oo laihdutus kuuri vaan ihan kokonaan rupesin syömään kevyemmin,hitaasti kilot pois jos onnistuu :D
päätavoite on saada painon nousu kuriin ja jos kiloja lähtee se aina +++

parissa päivässä tuloksia jo,maha ei ollenkaan enää oo niin turvoksissa kun oli :D

lähtö on 77kg eli indeksi 26.ostin eilen puntarinkin niin on kivempi seurailla edistymistä

MUTTA se NÄLKÄ \|O
mä aamullakin söin ruispuuroa ja mehukeittoa ja nälkä vaan vaivas
äskön oli rehuja sekä pari broileri pyörykkää ja nälkä jäi \|O

meneekö tää ainanen nälän tunne ajan kanssa pois vai onko se joku juttu mun omasta päästä?

Vitsi, kun oliskin tuon painonen kun sinä.. Itte hiukan painavampi, vielä 5-6 kiloa kun lähtis niin oisin tyytyväinen vaikka en mikään langanlaiha olis sittenkää..
En tiedä tuohon nälkään, tehooko siihen mikään, ehkä siihen tottuu.. Niinku jos maistaa jotain mistä ei pidä tarpeeksi usein, siihenki tottuu ja alkaaki pitää siitä! :D

semmosesta vegaanien ruoka-oppaasta saa kevyitä mutta nälkää vieviä reseptejä (sisältää pitkäkestoista energiaa).. sellainen muistaakseni löytyy netistä. Toinen apu näläntunteen helpottamiseen on juoda kuumaa teetä aina kun tunne iskee :wave:

Älä syö liian vähän. ;) Jos syöt lounaaksi vain salaattia ja pari broilerpullaa, ei ihme, että jää nälkä. :)

Paino ei putoakaan, jos kroppa käy koko ajan säästöliekillä.
:whistle:

Noista ruuista sen verran että jotain proteiinipitoista kannattaa lisätä siihen aamupalaan, niin pitää nälkää kauemmin. Ja muutenkin ruuilla syödä niitä vihanneksia kypsennettyinä ja lämpiminä, jostain systä höyrytetyistä porkkanoista tulee syöneempi olo kuin porkkanaraasteesta

:)

Mä söin aikoinaan puuroa aamulla (8-9 maissa) ja jo 11 maissa oli kamala nälkä. Tuntui, että verensokeri tippui romahtamalla ja olo oli kamala.

Nykyään syön aamulla jugurttia/täyshedelmäsosetta leseillä, keitetyn kananmunan ja jotain leikkelettä ja voin olla 12-13 asti syömättä :D Joskus otan yhden näkkärin, jos on enemmän menoa ap ;)

Lounaaksi syön keittoa missä on pakastevihanneksia ja jauhelihaa/kanaa/kalaa jne, ei perunaa/pastaa/riisiä ollenkaan.

Välipalana omena ja pari Paussi- keksiä.

Ja päivällinen samaa ruokaa mitä perhekin syö. Suht kevyttä ja terveellistä yritän aina tehdä.

Illalla menee yleensä vielä jugurtti ja pari näkkäriä missä päällä 5% juustoa ja kinkkua :p

Ja mulla ei ole juuri ikinä nälkä... :whistle: <br><br>

Älä ihmeessä syö noin vähän! Elimistösi tottuu aina vaan vähempään ja vähempään.
Ja lisäksi jos on koko ajan näläntunteessa, niin helpommin kyllästyy koko touhuun.
Tsemppiä! :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 12:36 kerttu kirjoitti:
Älä ihmeessä syö noin vähän! Elimistösi tottuu aina vaan vähempään ja vähempään.
Ja lisäksi jos on koko ajan näläntunteessa, niin helpommin kyllästyy koko touhuun.
Tsemppiä! :)

mikä on vähän?
kunnon lautanen puuroa ja ssinä keittoa,ihan hyvä mun mielestä ja sit
porkkanaa parsakaalia ja kukkakaalia ja pullia
ihan normi annos mun mielestä

eilenkin söin välipalaksi 2 omenaa ja kaks näkkäriä ja silti nälkä
eli yritän ainakin syödä tarpeeks muuten tulee huono olo

Ollaanpa erilaisia ihmisiä tässäkin asiassa :D
Mä en taas millään pärjää ilman joka-aamuista puuroa!

Mä syön aamulla puuroa, maitoa ja marjoja, kahvia
Välipalaksi hedelmää, lounaaksi runsaasti vihanneksia, salaatteja, salaattikastiketta, perunoita tai pastaa ja lihaa tai kalaa.
Kahvin kanssa aina jotakin pientä makeaa (joskus vähän suurempikin pulla käy) ja hedelmää
illalla vielä lämmin ruoka sekä iltapalalla leipää ja teetä/kahvia

Olen ehdottomasti sitä mieltä, ettei näitä ylikiloja ole tullut ns. oikean ruoan syömisestä, vaan niistä herkuista.
Santsiannokset ruoassa kylläkin on jääneet historiaan.

Onnea koitokseen kaikille meille, on tää kovaa hommaa, kun on kuitenkin joka päivä syötävä

miustakin puuro on hyvää ja sit kait terveellistäkin
lapsetkin tykkää :D

teen tästä samalla oman "painonpudotuspäiväkirjan" että KUN sitä edistystä tapahtuu niin voin kaikille kehua :D :D

ruokapäiväkirjan otin myös avuksi,tuntus ainakin et auttaa

tosi kivasti meni melkeen koko viikko,lukuunottamatta tuota nälkää :D
nyt sekin jo helpottaa
auta armias kun tuli viikonloppu ja lähettiin mökille,makkkaraa ja kermaperunoita yms :ashamed:
melkeen jo haistatin pitkät koko painonpudotukselle :snotty:

mutta oon ottanu nyt tavaks punnita itteni kerran viikossa ja tänään oli se päivä
arvelin jo et en mee vaakaan ollenkaan mut rohkaisin mieleni ja JESJESJES
-2 kiloa :o
vähän se on se mut mikä riemu,ei ihan hukkaan tää oo ainakaan menny :D

Mulla kans nälkä koko ajan, painon pudotus täälläkin. :/

Pari päivää sitten tasan 63kg painoin, mutta viikonlopun pizzan syöminen kostautui puolella kilolla. Lähtöpaino mulla oli 72kg melko tasan. Nyt painoindeksi pikkusen päälle 25.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 12:30 Norsupäästäinen kirjoitti:
Noista ruuista sen verran että jotain proteiinipitoista kannattaa lisätä siihen aamupalaan, niin pitää nälkää kauemmin. Ja muutenkin ruuilla syödä niitä vihanneksia kypsennettyinä ja lämpiminä, jostain systä höyrytetyistä porkkanoista tulee syöneempi olo kuin porkkanaraasteesta

:)

keitetyssä paorkkanassa on hiilaria enemmä kuin raassa. (db:n äiti) :wave:

sähläri: :flower: hienoo! antaa kummasti motivaatiota ku huomaa että se paino alkaa tippumaan ja kuitenki suht helposti,eikös? ;)
kannattaa muuten syödä purkkaa jos tulee selasta turhaa mässäilytarvetta :)
onko sulla millanen tavote? (en nyt muista lukiko tuolla alussa jo... :ashamed: )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 12:35 pienenhetken kirjoitti:
sähläri: :flower: hienoo! antaa kummasti motivaatiota ku huomaa että se paino alkaa tippumaan ja kuitenki suht helposti,eikös? ;)
kannattaa muuten syödä purkkaa jos tulee selasta turhaa mässäilytarvetta :)
onko sulla millanen tavote? (en nyt muista lukiko tuolla alussa jo... :ashamed: )

pää tavoite on pysäyttää painon nousu mut nyt se jo laskeekin :D

helpostihan nuo löysät kilot lähteekin,mut jossain vaiheessa se sit pysähtyy,maha tosiaan jo pienentyny,mut reidet ja kyljet onkin sit sitä sitkeetä läskiä :ashamed:

Kyllä se helpottaa. ...tai sitten siihen tottuu.

Mutta aina välillä kyllä tulee sellainen olo, että vois vetää vaikka mitä jääkaapista.

Mutta kumma juttu on sekin, että jos nyt mahansa syö täyteen, sekään ei tunnu hyvältä. Jotenkin tämä pieni näläntunne on parempi kuin se ihan täysi olo... :whistle:

Jotta sitkeyttä. Wii wil meik it. ;)

T. toinen samanlainen

kai juot tarpeeksi vettä? Juo sitä paljon, niin sulla lakaa olla enemmän jano kuin nälkä. Jano voi olla naamioitunut ruokanäläksi.
Ja mieti mitä syöt, esim jotkut koko/puolivalmiisteet on varsinaisia ansoja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 12:39 Kärppänä heinälatoon kirjoitti:
Kyllä se helpottaa. ...tai sitten siihen tottuu.

Mutta aina välillä kyllä tulee sellainen olo, että vois vetää vaikka mitä jääkaapista.

Mutta kumma juttu on sekin, että jos nyt mahansa syö täyteen, sekään ei tunnu hyvältä. Jotenkin tämä pieni näläntunne on parempi kuin se ihan täysi olo... :whistle:

Jotta sitkeyttä. Wii wil meik it. ;)

T. toinen samanlainen

Niin ja mä voisin vielä tunnustaa semmoisen jutun (vaikka oonkin huomannu, että siitä tulee enemmän kakkaa niskaan kuin tulis, jos sanois, että vetelee pisteillä), ETTÄ:

Tämä koittaa karppailla. En tiiä, teenkö kaikkea oikein, mutta toimii ainakin siihen, mitä koitan saavuttaa. Mä tykkään lihasta, makkarasta jne. pidän toki salaateistakin, mutta en voisi elää vain pikkaisella määrällä lihaa ja suurella määrällä salaattia (kokeiltu on Painonvartijoitakin).

Toimii mulle. Toki mulla nälkä on (pikkasen), mutta ei sellainen romahtava heikko olo, mikä mulla tulee heti, jos alan lisätä hiilareita. Tätä näläntunnetta kestän ihan hyvin. Tiedä sitten mistä johtuu. Vastikään tuota kokeiltiin ukon kanssa. Syötiin hetkosen aikaa enemmän hiilareita kuin normaalisti (vastaavasti vähemmän protskua) ja molemmat huomattiin sama: verensokerit heittelee huomattavasti voimakkaammin ja kun tulee nälkä, tulee uskomaton löysyys ja voimattomuus.

Joo... enkä mä kyllä pistä vastaan tätä painonputoamistahtiakaan (verrattuna pisteilyyn) ;)

minullakin on nälkä, vaikka luulen syöneeni tarpeeksi. Eilen kävelylenkillä verensokeri humpsahti alas ja tuli tosi huono olo - mulla siis diagnosoitu heikentynyt glukoosinsieto ja liittyy kai siihen. Lisäksi kaiken pahan alku ja juuri: hirveä makean mieliteko ei jätä minua rauhaan! Jos jollain on tähän joku hyvä neuvo, niin otan mielihyvin vastaan.. Sisua kun löytyy työasioihin, puurtamisiin jne., mutta tässä kohti on sisun paikalla tyhjä aukko - HARMITTAA :( .

Vinkkejä tännekin, please :flower: :flower: :flower:

Itse tunnistan - onneksi - verensokerin laskun klassisista oireista. Tulee ns. kylmä hiki kasvoille mm. kasvojen keskiosaan, kädet alkavat vapista, tulee ärtynyt ja sekava olo, huimaa. Sitten, jos en saa jotain (ruisleipä ja rasvaton maito tms.), saattaa mennä taju. Pari kertaa näin on käynyt ja silloin on ollut vaikea "herätä" ja olon koheneminen kestää jonkin aikaa. Minulla siis asiaa on tutkittu. Matalimpia arvoja, joita olen itse pystynyt mittaamaan, on ollut 2,0 ja voitte uskoa, että paha olo oli. Tämä haittaa painonhallintaa, mutta onneksi painoni on lievää ylipainoa eli hirveästi ei tarvitse pudottaa. Tasainen ruokailurytmi ja makeiden ja rasvaisten ruokien välttäminen auttaa...

Uusimmat

Yhteistyössä