hitaasti liikkeelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Onko täällä muilla hitaasti liikkeelle lähteneitä lapsia? Meidän neiti lähti ryömimään vasta 10,5kk. Nyt vähän yli 1v. ja etenee joko ryömien tai istuen itseään hilaten (peppukiitäjä). Tukea vasten kävelee hyvin, mutta ei osaa itse nousta ylös. Ei käy konttausasennossa kuin harvoin, eikä taida muuten ylös päästä ennenkuin sen oppii. Ei myöskään osaa vielä nousta itse istumaan, eikä oikein istumasta takaisin ryömimään, paitsi patjan päällä. Muuten kyllä iloinen ja kiltti tyttö. Syö ja nukkuu erinomaisesti.

Meijän poju tasan 1v,
9 ½ kk alkoi ryömimään , oppi itse istumaan, sitä ennen liikkui ennen ainakin neljä kuukautta kierimällä.
Nyt nousee tukea vasten seisomaan ja kiipeilee, ei konttaa eikä kävele tukien.Hiljaa hyvä tulee :) =)

Meillä poika nyt 1 v 1 kk. Oppi konttaamaan ja istumaan nousun 11 kk:n ikäisenä ja n. viikkoa ennen 1-v synttäreitä nousi seisomaan tukea vasten. Nyt ottaa jo muutamia sivuaskeleita. Musta tuntuu ettei uskaltaudu kävelemään vielä piiitkiin aikoihin, voi mennä jopa tuonne jouluun... muuten ihan vilkas ja iloinen poika. Syömisen ja nukkumisen kanssa ei myöskään mitään ongelmia (yleensä :D ).
Toiset on vähän hitaampia näissä liikkumisjutuissa, ei kannata huolehtia.

meillä iloinen tyttö lokakuussa 2v. aloitti myös peppukiidon n.10kk:n iässä, eikä osannut makuulta nousta istumaan ym. oppi kävelemään 1v 4kk ikäisenä. ennenkuin oppi kävelemään, tuntui että tyttö oli jotenkin kömpelö muihin ikäisiinsä verrattuna, mutta huolet ihan turhia, nyt juoksee ja kiipeilee jo niin ettei perässä tahdo pysyä! kyllä lapset oppii kaiken sitten kun he itse ovat siihen valmiita!

Ja mä täällä hötkyilin kun ei tasan 12kk vielä kävellyt.. :whistle: Lähtipä sit 12,5kk kiitämään ja kovaa kyytiä.Se ainakin on selvää et jos myöhempään menee kävelemään lähtö,on meno huomattavasti tukevampaa kuin esim 8-9kk iässä lähtevillä,vältytään täysin turhilta kupsahduksilta.tietty niitä tulee,mut vähemmässä määrin kuin aikaisemmilla.

Meidän tyttö on nyt 1v 3vkoa. Tällä viikolla vasta oppi konttaamaan, samalla alkoi harjoitella tukea vasten nousua. Ryömimän alkoi pikkusen vajaa vuoden iässä. Istumaan nousi noin kuukausi sitten. Vasta nyt alkaa jalatkin toimia kun käsistä pitää ja kävelyttää. Hitaasti hyvä tulee... Onkin saanut tavarat olla paikoillaan, mutta ei enää. Kaikki lähtee mihin tyttö vaan kätensä saa..

Yhteistyössä