kokkiska
Tarkoitus olisi pistään tuollainen 1,5 kilon paisti uuniin, paistopussissa ja päälle pekonia. Pitääkö pussiin laittaa vettä?
no mä kyllä just siksi laittasin paistopussiin kun on muutenkin kuivaa sellasenaan hirvenliha, eli saa sit muhia siellä omissa liemissäänAlkuperäinen kirjoittaja kokkiska:Miksi sitä lihanestettä ei saisi tulla? Eikö silloin paistikin ole mureampi eikä niin kuiva? Luultavasti kyllä sipulia ja porkkanaa pistetään sekaan.
en mä ole koskaan paistopussiin vettä laittanu.. ja jos laitat sitä pekoniakin vielä niin kyllähän siitäkin irtoaa rasvaa sinne pussin pohjalleAlkuperäinen kirjoittaja kokkiska:Mutta siis jos en nyt pistä mitään juureksia joukkoon, tarviiko pussiin pistää vettä? ja jos pistän juureksia, niin pitääkö silloin laittaa vettä vai tuleeko paistista niin paljon nestettä, et kypsyvät siinä?
Pannulla on ruskistettu ja vasaa on.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minäkin ruskistan hirven lihan aina ensin. Noin ison palan kypsentäminen kestää monta tuntia. Jos on iäkästä hirveä, saat varautua 10 tunnin paistoaikaan, vasa paistuu paljon nopeammin. Kasvikset laittaisin myöhemmässä vaiheessa. Pitkän paistoajan vuoksi laittaisin folion.
Kyllä olut (miel.tumma) sopii hirven liemeksi parhaiten!Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:mä ajattelin seuraavaksi kokeilla seuraava ohjetta. eli oluuta yksi pulloa, pippuria, suolaaa ja uuniin hautumaan. saman kokeilin punaviinin kanssa, mut ei ollut oikein mun mieleen.