Hirviöäidin purkaus...

  • Viestiketjun aloittaja ei jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti
ei jaksa enää
Mun tekisi mieleni juuri nyt ottaa ja lähtee käveleen, jättää nuo lapset vaikka sitten keskenään. Mä en jaksa tätä huutoa ja komentamista, aina samasta asiasta vääntämistä. Ne rikkoo kaiken, sotkee aina, eivät siivoa edes huudon kanssa jos et vieressä seiso karjumassa kokoaikaa. Jus hajottivat täyspuisesta lipastosta kaks laatikkoa. Kynillä on sotkettu sängyt, laatikostot, ovet ja seinät. Ja kyse tyttölapsista!! On rangaistu, on otettu tavarat pois, takasin saa kun luvataan siivota jäljet ja osataan käyttäytyä. Ja kohta sama rumba taas alusta. On kokeiltu tarrakortit, jäähyt, palkitsemiset ja kaikki, mikään ei tehoa paria viikkoa pidempään. On myös kehuttu ja kannustettu, tehty jopa tikusta kehumista. Ei. Isä ei juurikaan perheen elämään osallistu, mikä osaltaan vaikuttaa omaan mielialaan. Mutta mitä helvettiä tässä enää voi tehdä??? En enää jaksa päivääkään tätä samaa paskaa, kun vois vaan lähteä ja jättää kaiken taakseen...
 
Gluteus maximus
minkä ikäisistä kyse?

Meillä poika 4v ei ole koskaan piirtänyt mihinkään tai tehnyt tuollaisia tuhmuuksia, mutta tyttö oli heti kun kävelemään oppi niin kynä kädessä töhertelemässä ja muutenkin on sellainen poropeukalo, että vahingossa rikkoo kaiken =) tytöllä ikää 2,5v
 
paperiin piirretään
Ei luulisi tuon ikäisten enää hajottavan ja piirtelevät. Osoittaakohan ne mieltään jostain. Pienemmätkin jo raivaa tavaransa, ainakin kun itse apuna. Uuden leikin alkaessa raivaamme entiset.
 
vaihda alkuun kynät sellaseen paikkaan etteivät itse saa, tyyliin valvostusti ja vain keittiön pöydän ääressä.. ja muissa jutuissa vähän sammaan malliin. Pian (puoli vuotta ;) hoksaavat että kivempi tehdä siivosti.. onko riehumisaikaa pihalla riittävästi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Perheneuvolaan soittoaika kerran viikossa tunnin ajan, neuvolasta voivat antaa apua vain tekemällä lastensuojeluimoituksen. Näin meidän kunnassa.
osaavatko antaa käytännön vinkkejä perheneuvolasta?
ja lastensuojeluilmoitus voi olla teidän kunnassa se väylä jota kautta sen perhetyöntekijän saa, ei välttämättä paha asia.
 
vieras
Hieman ylivilkkaita nuo sinun lapset? Kuulostaa aika kaaottiselta.
Minkäikäisistä kyse? Meillä kans vanhempi villitsee nuorempaa, mutta uskoo kun kielletään ja tarpeeksi kovat rangastukset ovat sit tiedossa jos ei usko.
Kannattaisko pidentää rangastusta esim lelu pois koko päiväksi tai karkkipäivä pois . Kannattaa myös olla johdonmukainen eli pidä itsekkin kiinni siitä mitä kiellät .
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja paperiin piirretään:
Ei luulisi tuon ikäisten enää hajottavan ja piirtelevät. Osoittaakohan ne mieltään jostain. Pienemmätkin jo raivaa tavaransa, ainakin kun itse apuna. Uuden leikin alkaessa raivaamme entiset.
Kiitos vaan tästä, auttoi oikein kovasti!

Mitäs luulet että lapsille on tolkutettu pienestä asti? Että paperiin ja värityskirjaan saa piirtää, muualle ei! Ja silti, kun silmä välttää niin ollaan sotkemassa..
Nuo laatikot hajosi, kun reunasta otetaan aina kiinni noustessa, kiskot vääntyi irti ja katkes. Ei ne tahallaan sentään hajota, mut puolittain kuitenkin, en osaa selittää..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
vaihda alkuun kynät sellaseen paikkaan etteivät itse saa, tyyliin valvostusti ja vain keittiön pöydän ääressä.. ja muissa jutuissa vähän sammaan malliin. Pian (puoli vuotta ;) hoksaavat että kivempi tehdä siivosti.. onko riehumisaikaa pihalla riittävästi?
Tämäkin kokeiltu, kynät olleet välillä täysin pannassakin pitkiä aikoja. Ei tehoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
vaihda alkuun kynät sellaseen paikkaan etteivät itse saa, tyyliin valvostusti ja vain keittiön pöydän ääressä.. ja muissa jutuissa vähän sammaan malliin. Pian (puoli vuotta ;) hoksaavat että kivempi tehdä siivosti.. onko riehumisaikaa pihalla riittävästi?
Tämäkin kokeiltu, kynät olleet välillä täysin pannassakin pitkiä aikoja. Ei tehoa.
jätä ne sinne, säästyt ainakin piirtelyjen siistimisestä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hieman ylivilkkaita nuo sinun lapset? Kuulostaa aika kaaottiselta.
Minkäikäisistä kyse? Meillä kans vanhempi villitsee nuorempaa, mutta uskoo kun kielletään ja tarpeeksi kovat rangastukset ovat sit tiedossa jos ei usko.
Kannattaisko pidentää rangastusta esim lelu pois koko päiväksi tai karkkipäivä pois . Kannattaa myös olla johdonmukainen eli pidä itsekkin kiinni siitä mitä kiellät .
Kun nämä ei tehoa. Lelut on olleet välillä varastossa kuukaudenkin, ja on kokeiltu myös sitä että pitää ansaita takasin. Sama homma vähän ajan päästä. Vilkkaita ovat, mutta silti ns. normaaleja lapsia.
 
vieras
Selkeet ja tiukat rajat ja päivärytmi vois auttaa.
Pöydän ääressä piirretään ja äidin valvoesssa. Kynät on äidin takana, ei lapsilla jos kerran ei osaa piirtää nätisti.
Leikitään vaan yhdellä lelulla kerrallaan ja uusia ei saa ennenkun vanhat korjataan.
Kirjoita vaikka säännöt isolle paperille että muistat ne myös itse.
Hyvästä käytöksestä myös heti palkinto eikä vasta viikon päästä.
Motivoi lasta hieman paremmin....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Perinteinen selkäsauna tommosille kakaroille tehoo aina.
Ei välttämättä tehoa. Se selkäsauna saattaa vaan lisätä uhmaa. Esim minua ei saatu remmillä tottelemaan, kunhan jatkoin tyhmyyksiä. Eikä se estänyt miestäkään kakarana tekemästä tyhmiä. Ensin on mietittävä miksi ollaan kun pellossa ja mitä ulkopuolista apua sais.
 
paperiin piirretään
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja paperiin piirretään:
Ei luulisi tuon ikäisten enää hajottavan ja piirtelevät. Osoittaakohan ne mieltään jostain. Pienemmätkin jo raivaa tavaransa, ainakin kun itse apuna. Uuden leikin alkaessa raivaamme entiset.
Kiitos vaan tästä, auttoi oikein kovasti!

Mitäs luulet että lapsille on tolkutettu pienestä asti? Että paperiin ja värityskirjaan saa piirtää, muualle ei! Ja silti, kun silmä välttää niin ollaan sotkemassa..
Nuo laatikot hajosi, kun reunasta otetaan aina kiinni noustessa, kiskot vääntyi irti ja katkes. Ei ne tahallaan sentään hajota, mut puolittain kuitenkin, en osaa selittää..
Otat keittiönpöydän ääreen piirtämään ja olet itsekin siinä. Valvotusti kuten Maura ehdotti. Tuokion jälkeen raivaavat tavaransa ennen uutta leikkiä.
Ja johdonmukaisuus on tärkeää, ei meilläkään ihan yksikseen ole homma toiminut hyvin, johdonmukausuutta pienestä pitäen ja itse mukana alkuun.
 
kuule..anteeks nyt vaan, mutta olipa "ihana" lukea, että jollain muullakin on yhtä eläväiset ja kekseliäät lapset kuin mulla!!! niinku olis mun kirjottamaa ollu!!! paitsi meillä isäntä osalistuu perhe elämään, ja lapset on tyttö ja poika, mutta muuten sama meininki!!! :/
 
jotkut ovat vaativampia muksuina kuin toiset, ei sille voi mitään . Teidän arki on sitten sitä että kynät jemmaan, särkyvät lelut jää kauppaan jne. :hug:
omat hermot on kyllä tiukilla ihan varmasti :hug: ovat jo sen ikäisiä että kerhotoimintaan ainakin olisi hyvä päästä, ovatko?
 

Yhteistyössä