Hirvikeitto porisee! :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Rohkaistuin viimein kokeilemaan osaanko tehdä hirvisoppaa.. Hyvältä näyttää ja tuoksuu :p Vois olla varmaan parempaakin, luulen ettei liha ole ihan priimatavaraa enää ku on ollu pakkasessa aika kauan...

hirvikeittoa parempaa lihakeittoa ei olekkaan,etenkään kun se tehdään ihan normisti,perunoita,keittojuureksia,suolaa ja pippuria..(liemikuutiota)..ensin liha keitelty kypsäksi ja paloiteltu..ai että...ikävä kyllä lihaa ei vain pahemmin tule saatua itselle..

Alkuperäinen kirjoittaja tuun syömään:):
hirvikeittoa parempaa lihakeittoa ei olekkaan,etenkään kun se tehdään ihan normisti,perunoita,keittojuureksia,suolaa ja pippuria..(liemikuutiota)..ensin liha keitelty kypsäksi ja paloiteltu..ai että...ikävä kyllä lihaa ei vain pahemmin tule saatua itselle..

En laittanu liemikuutiota, kun oli luuydintäki mukana. Muuten tein just noin. :D 3,5 tuntia se on ny porissu, lisäsin potut joku aikaa sitte. Kohta päästään syömään. :p olipa muuten mureeta lihaa ku koemaistoin paloitellessa...

Alkuperäinen kirjoittaja tuun syömään:):

Ainut oikea lihakeitto tehdään porosta!!! Mä en voi sietää hirvenlihakeittoa :x Kohta sitäkin joutuu sit taas tekeen.

Mä tein eilen ison padallisen karjalanpaistia hirvestä ja possusta sekä sit yhdestä isosta palasta ihan paistin. Miehet lähti tänään metsästysreissulle keskiseen Suomeen niin halusivat evääksi. Velipojan pakkasesta kaiveltiin lihat. Omat on syöty ja tänä vuonna taitaa jäädä lihan laitto kun ei ole hirviä alueella.

Yhteistyössä