Hirveä homma pestä ja puljata noita vaatteita kirpparille.

Aloitin pesemään kolmea täyttä jätesäkillistä vauvanvaatteita ja vien ne sit kirpparille myyntiin kun kaikki on käyny koneessa.Zanussi-parka on laulanu tänään koko päivän ja vasta murto-osa on pesty. |O
Ois ehkä kannattanu viedä pienissä erin noita vaatteita myyntiin sitä mukaa kun jää pieneksi,eikä kerralla tehdä itselleen tällaista hommaa...
Seuraavalla kerralla olen viisaampi. :whistle:
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen;22161559:
Juu, niin on. Mulla on kyllä vaatteet sun muut jo pesty, mutta tuo silittäminen tökkii ja pahasti. : /
Niin tökkii, mutta kannattaa. Tekee vaatteista niin paljon parempikuntoisen ja uudemman näköisiä.
 
4fres
Minä taidan kohta vaan heittää ton vaatevuoren roskiin, kun en saa aikaisksi niitä vietyä kirpparille. Hirveä vaiva toi kuntoon laitto ja se hinnoitteluhässkkä tarroineen ja kaikkineen. :|
 
Siis ootteko te tähän asti säilyttäneet ne vaatteet likaisina? :eek:
En usko, mutta kyllä mäkin pesen, jos on olleet kauan (esim. yli vuoden) vaikka jossain ikean pussissa oottamassa kirpparia. Vaikka mulla ne on sisällä, komerossa, eikä missään kylmävarastossa auton renkaiden kanssa. Niissä on ummehtunut tuoksu, vaikka ovat olleet ihan puhtaita pussiin mennessä. Ja tarkastan samalla tahrat, vedän vähän sappisaippuaa jos on joku häivähdys tahrasta.
 
Meillä oli vanhassa asunnossa turkiskuoriaisia, niin muuton yhteydessä pestiin koko talouden kaikki tekstiilit läpi, 30 jätesäkillistä, joista ehkä 5 säkillistä vauvan vaatteita. Viimeisilläni raskaana heinäkuun helteillä pesin 7-10 koneellista päivässä melkein joka päivä reilu kuukauden ajan :)
 
Mäkin kertaalleen ison kasan kirppiskuntoon laittamisen jälkeen opin, että mukavampaa on tehdä sitä hiljalleen :)

Nyt mulla on laatikollinen pestyjä, henkaroituja vaatteita joissa on hintalaputkin jo paikoillaan. Ei tarvitse tehdä muuta kuin nostaa ne rekille :) Sitten mulla on pikkulaatikko johon laitan aina kirppikselle menevät vaatteet joita en juuri sillä hetkellä ehdi hinnoitella. Kun tulee luppoaikaa kaivan laatikopn esiin, henkaroin ja hinnoittelen. Pestyjä ne jo on :)
 
h
Entä kun ei itse kerkeä pesemään,silittämään ynnä muuta,mutta muuton jäljiltä on kauheasti ylimääräistä vaatetta,huolisiko joku kirpparifriikki ne ihan ilmaiseksi?
Mulla esim.on n.3 jätesäkillistä ihan sekalaisia vaatteita,vauvasta vaariin ehkäpä...Parempia ja huonompia.
 

Yhteistyössä