Hirveä syyllisyys kun en jaksanut nousta aamulla muskariin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämmönen äiti tällä kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämmönen äiti tällä kertaa

Vieras
Meillä piti tänään mennä vauvan kanssa muskariin aamulla.
Vauva nukahti puolenyön jälkeen ja heräili yöllä n. 4 kertaa itkemään. (Hampaat?)

No jokatapauksessa mulla on nyt ihan hirveä syyllisyys kun en jaksanut herätä
kun kello soitti ja muskari jäi väliin.
Kohta alkaa puhelin soida, että "miten teiän eka muskari meni" kun oon niin
innolla odottanut sitä ja puhunut siitä.

Nyt mä teen kärpäsestä härkäsen... eiks niin?
Ei yks kerta haittaa, ens viikolla se on uudestaan.

Vois olla aika alkaa leikkaamaan sitä henkistä napanuoraasi lapsesta irti ja vaikka pari sekuntia päivässä treenata, miten olet ihan hyvä äiti. Turha ankaruus itseäsi kohtaan tekee sinusta ahdistuneen. Katso kokonaisuutta, äläkä tihrusta tätä hetkeä suurennuslasilla.Muskaria on vielä monet kerrat jäljellä. Ja kiinnostaisi tietää onko se muskari-idea susta vai kenestä lähtenyt? Täytätkö muiden odotuksia hyvästä äitiydestä vai sitä, minkä tunnet olevan oikea lapsellesi?

Suosittelen, että saadaksesi paremman olon valiltset keittiöstä alalaatikon, jonka annat lapsesi käyttöön. TÄytä se helpoilla ei satuttavilla keittiövälineillä ja aseta nuppusi sen äärelle, keitä samalla ittellesi kahvet ja viettäkään äiti-lapsi-laatuaikaa. Jätä ne kamat sinne laatikkoon ja kun taas haluat olla rauhassa lapsestasi on kivaa kun saa puuhata sun kanssa keittiössä. Toimii myös, jos teet ruokaa ja lapsi pyörii jaloissa. Tai ainakin meillä toimi.

Nautihan olostasi, ole ystävällinen itsellesi.

Kiitos vastauksesta "Tille", olet monessa asiassa ihan oikeassa!

Muskari-ajatus on ihan minusta lähtöisin, haluan ihan itse mennä sinne lapsen kanssa, mutta en vaan jaksanut herätä aamulla.
Ehkä mulla on vähän syyllisyys kun muiden vauvat käy jumpassa ja muskarissa viikottain ihan pienestä ja meidän vauva on "jo" 10kk ja tää on eka säännöllinen "harrastus".

Me ollaan vaan kotona, puistossa ja kavereilla, mikä on kylläkin ihan kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tämmönen äiti tällä kertaa;27898677:
Kiitos vastauksesta "Tille", olet monessa asiassa ihan oikeassa!

Muskari-ajatus on ihan minusta lähtöisin, haluan ihan itse mennä sinne lapsen kanssa, mutta en vaan jaksanut herätä aamulla.
Ehkä mulla on vähän syyllisyys kun muiden vauvat käy jumpassa ja muskarissa viikottain ihan pienestä ja meidän vauva on "jo" 10kk ja tää on eka säännöllinen "harrastus".

Me ollaan vaan kotona, puistossa ja kavereilla, mikä on kylläkin ihan kivaa.

Vastauksesi perusteella vaikutut hyvältä äidiltä. Sulla on lapsi niin ihanassa vaiheessa, että ota nyt äitinä siitä ilo irti ja viettäkää oikein laiskan leppoisa päivä tänään. Olet unesi tarvinnut :)

P.S. Mulla on vähän tiukka asenne syyllisyyteen siksi, että silloin kun jutusta voi lukea rivien välistä syvää välittämistä lastaan kohtaan alan putputtamaan heti vastaan. Syyllisyys on niin kaamea vaiva itse kullekin :)

Yhteistyössä