Hirveä sairaus *sis linkin*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideaköyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Äitini sai ALS-diagnoosin 3/2003.Olin mukana,kun asia kerrottiin.Lääkäri oli korostetun asiallinen ja äitini täydessä paniikissa,kun ajoin hänet kotiin.Kyseli josko lääkäri vain pelotteli ja kaikki vielä muuttuu.Murruin vasta,kun lähdin äitini koiraa ulkoiluttamaan.Soitin siskolleni ja itkin hervottomasti.Olin mukana äidin loppuun 3/2006.Jos puhutaan kauniista lähdöstä,niin tämä ei ollut sitä.Rauhallinen se oli,kun morfiini turruttaa.Siinä ei ole mitään hienoa,kun loppu tulee silloin,kun järki on täysin tallella,mutta ei pysty itse enää tekemään mitään.

Kuinka paljon pitää lahjoittaa rahaa että lääkettä ko. sairauteen alettaisiin kehittää? Pistäisin mielihyvin koko perinnön menemään vaikka en yhtään sairastajaa tunne.

Alkuperäinen kirjoittaja Nähnyt itse;18977310:
Olen ollut kahden ALS-potilaan henk.kohtaisena avustajana. Molemmat OVAT kuolleet tukehtumalla. Kuukausia TUKEHTUMISENTUNNETTA, liman imemistä hengitysteistä, ovat haukkoneet happea sormenpäät ja huulet sinisinä kuin kalat kuivalla maalla lähes loppuun asti TÄYSIN TIETOISENA mitä tapahtuu. Kun aivojen hiilidioksiidimäärä on noussut niin korkealle, että armelias tajuttomuus on syntynyt, on kuolemaan mennyt enää pari päivää. Näin kasvoille kiinnitettävistä painehappimaskeista huolimatta! On julmaa tekstiä, mutta vielä julmempaa on kertoa valheita ja kaunistella totuutta! ALS-tautiin pitäisi ehdottomasti kehitellä lääkkeitä, mutta kun käyttäjäkunta on suht pieni, ei raadollinen, kylmä, ja laskelmoiva lääkemaailma viitsi panostaa. Tämä yksi käytössä oleva lääke on ihan onneton.
Voimia kaikille ALS-tautia poteville ja heidän läheisilleen.

Oma äitini ei ainakaan ollut tajuttomana eikä kuollut tukehtumalla.
Hengittäminen vain lakkasi kesken unien.
Eikä ollut hengittämiseen mitään apuvälineitä kun äiti ei halunnut.

Tää on mulle musta möykky rinnassa, vanha ystävä potee tätä. Ja tuo että on lapsiakin. Mietin mitä tekisin itse hänen sijassaan, ja taitaisin masentua rusinaksi saman tien. Näinkin asia on riittävän kauhea.

Yhteistyössä