Hirveä riita..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voimakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voimakas

Vieras
kotona teinin ja miehen kanssa. Olin alussa tietoisesti hiljaa ja yritin pysyä taka-alalla. Riita kuitenkin meni siihen että he kumpikin sanoivat että minun kanssani ei voi jutella eikä minulle voi sanoa vastaan. Sanon kuulema asian niin tyhjentävästi ettei siihen ole mitään sanomista. EIkä minulle kuulema voi sanoa vastaan kun olen niin varmasti oikeassa. Hyvää palautetta tuli vaikka tuosta ei edes riidelty. Mutta miten voin sitten muuttaa itseäni? Miten voin sitten sanoa asian niin etten olisi "yhtä varma"? Ääh, täällä itkeä pillitän mutta tuntuu aika pahalle. Alunperin siis aloitimme keskustelun teinin kanssa hänen elämän hallinnastaan joka on nyt hävöksissä. Mielestäni mies on aivan liian pehmo asioissa ja työntää päätänsä pensaaseen -eli ei siis "halua" nähdä asioita. Esim teinin tupakoinnista annettiin jo keväällä ukaasit. Nyt mies sanoi että ei teini ole jäänyt kiinni polttamisesta johon minä kommentoin että ei se teini nyt sätkä suussa tule sua vastaan ja silllä tavalla jää kiinni.

Ääh toivotonta. Miten oppia riitelemään oikein? Miten voin muuttaa itseäni niin etten olisi niin varmanoloinen? MIten muuttua ettei olisi niin voimakas ihminen?

KIitos virtuaalihalista :) Teini on jo oikeastaan nuorimies -17 vuotias. Haluaisin ihan vilpittömästi itse muuttua myös paremmaksi kanssaihmiseksi mutta kun en vain osaa. Toisaalta tässä voi vaikuttaa myös se että naisena olen parempi ilmaisemaan itseäni sanoilla kuin nuo miehet. Ehkä he kokevat senkin sellaisena negatiivisena "minun vahvuutenani" ?

Yhteistyössä