Hirveä pimeän pelko, neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taidan muistella, että tunnen yhden ihmisen, joka tosiaan ei sit sammuttele valoja kokonaan, ja näin hänellä menee tuo ihan ok, ilman pelkoja sujuu sitten jos oikein muistan..

[QUOTE="aloittaja";24424666]Tai siis tottakai pitäisi lopettaa kaikkien kauhuelokuvien sekä muiden yliluonnollisten ohjelmien katsominen, mutta miten esimerkiksi komediat vaikuttavat? Voisihan sitä tietysti kokeilla, eikai siinä mitään menetäkkään.[/QUOTE]

No luulisin, ettei joku fasier päiväsaikaan tekisi mitään. Mutta yllättävän kesytkin ohjelmat kammottavat nykyään, kun ei niitä seuraa.
Jos vaan kykenee kannattaa kokeilla. Mutat kestää varmaan jokusen kuukauden ennenkuin "unohtaa" pelätä. Itse huomasin vain kerran, etten enää pelkää pimeää enkä aluksi edes yhdistänyt sitä televisiottomuuteen. Mutta sitten aloin hoksata.

En teidä onko se joku juttu joka toimi vaan minulla, mutta suosittelen kyllä kokeilemaan.

Googlettelin joutessani.. Monessa paikkaa kehotettiin hankkimaan yövalo, mikä minusta on aika typerää. Eihän se hoida pimeän pelkoa, se poistaa pimeän :D Sama kuin koirapelkoa yrittäisi hoitaa sillä, että sanottaisiin, että älä mene koirien lähelle.

Mä kammosin joskus pimeää, varsinkin yksin ollessani.. Kuuntelin ääniä ja oli pakko pitää valot vessassa tms päällä. Se kammo johtui siitä, kun joskus skidinä landella ollessamme kävin ulkohuussissa ja fikkarista loppui virta kesken matkan :D
Nykyään nautin siitä, jos saan nukkua (harvoin) yksin ja nukun ihan pimeässä. Jos sataa ja ukkostaa, niin nautin kahta kauheammin! :heart: Olen oppinut olemaan pelkäämättä mitään yliluonnollisia asioita, koska tiesän, ettei ne ökkömönkiäiset mulle mitään mahda. Joskus jopa herkuttelen niin, että lueskelen netistä kauhu- ja kummitustarinoita, kun mies nukkuu. Oon oppinut rakastamaan sitä pientä hirvityksen tunnetta, minkä se saa aikaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24422340:
Ajattelepas niin päin, että ne näkymättömät olennot on ihan yhtä läsnä kun olet Prisman kassalla, kuin jos olet jossain piemeässä ja yrität nukkua. Ei sellaisia olentoja pimeä tai valo pitele. Jos niitä on, niitä on kaikenaikaa ja koko ajan, tai sitten niitä ei ole lainkaan.

No tämäpä nyt oikein lievittikin pimeän pelkoa:(

Lukaiseppa Ben Furmanin kirja Perhosia vatsassa Apua pelkoihin paniikkiin ja ahdistukseen. Lainasin tuon kirjastosta oman lapseni pelkojen ja ahdistuksen vuoksi. Siinä on paljon helppoja ja käytännönläheisiä vinkkejä, miten käsitellä näitä asioita. Tsemppiä sinulle!

mie en tykkää yhtään vaatekaapeista |O onneksi makuuhuoneessa on pimennysverho, muuten olisin varmaan jatkuvasti hämärässä näkevinäni että ovi avautuu.. vessaan /keittiöön juomaan en missään nimessä mene valoja sytyttämättä, hulluhan on se joka sellaista ehdottaa. ensin kierrät sängyn & komeroiden edestä, sitten eteisen läpi vessaan.. pimeässä? NO WAY!!!!! näillä yöllisillä vessareissuilla en myöskään vilkuile pimeään olohuoneeseen, mutta kylppärin peiliin uskallan jo katsoa. tiedän, ettei näin vilkkaan mielikuvituksen omaavan pitäisi katsella supernaturallia tms, mutta.. :D

Minulla oli vieraana murrosikäisiä tyttöjä ja olivat yökylässä. kaikki ok ja halusivat nukkua nojatuoleissa joissa voi nukkua . Sitten kun valot pois alkoi pelko ja sitä kesti viiteen aamulla. Kaikki valot ja kaikki äänet olivat hirveitä. Selitin joka äänen ja valon mistä tulee ja ymmärsin heidän jännitystä vieraassa paikassa, kun ei tunne talon ääniä ja ulkona liikkuvien äänien merkitystä. Kertoivat ,että kotonakin pelottaa kaikki sängynaluset yms. mitä tässä tullut esille. Kerroin myös ,ettei kannata katsoa kaikkea kauhua sillä tieto lisää tuskaa... lapset katsovat usein kaikkia ohjelmia mitä vain telkkarista ja netistä tulee ja tietoa etsitään netistä ja kauhu lisääntyy.

Yhteistyössä